Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb veel bestanden die in real media bestand zijn, en die duren vaak een uur en langer.
Daardoor heb ik geen zin om ze constant te converten, bovendien worden ze een stuk groter in grootte.
Op mijn pda kan ik leuk real media bestanden afspelen, maar dit is niet zo handig.

Ik zoek dus een mp3 speler die ook met rm files om kan gaan? Bestaat zoiets?

Verwijderd

Topicstarter
Zo te zien bestaan ze dus niet?

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-11 14:44
http://www.chinavasion.co...php?keywords=rm&Submit=GO

Ik heb daar zelf nooit wat besteld, en kan je dus ook niet vertellen of het goed is of niet. Je kan er iig zien welke modellen er .rm ondersteunen. (op inkoopactie.net ofzo hoor ik er wel mensen over, het schijnt opzich wel een goede site te zijn)

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Is dit niet omdat Real Networks '.rm' voornamelijk als streaming formaat in de markt wil zetten en daardoor niet snel een licentie (als die er uberhaupt al zijn) zal afgeven voor een implementatie in een portable audio device?

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-11 07:53
Misschien niet het antwoord waar je op hoopte, maar wellicht wel behulpzaam:

rm bestanden zijn niet kleiner als mp3 bestanden. Je kan de kwaliteit van mp3 een stuk lager zetten omdat je rm bestanden toch niet beter zijn. Daarmee is het argument van bestandsgrootte van de wereld.

Het converteren van rm bestanden hoeft maar een keer en de snelheid van de pc's van tegenwoordig gecombineerd met de lagere kwaliteitsinstelling die je kan doen betekent dat je in enkele minuten een nummer van meer dan een uur hebt omgezet.

Maar je kan er altijd voor kiezen om een verouderde, te dure, 'slechte' kwaliteit mp3 speler te kopen die standaard .rm bestanden aan kan :)

• warcow
Ja of je klikt op mijn linkje, en je koopt voor een paar tientjes zo'n mooie mp4 speler die het wel kan.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Mja, dit zijn wel Chinese kloon-PMD's die het ongetwijfeld van de specs moeten hebben, en niet van de kwaliteit. Persoonlijk zou ik de voorkeur uit laten gaan naar een PMD van een "echt" merk. Goed, die bestaan dus niet (althans, ik heb ze niet gevonden). Dan kun je er voor kiezen om zo'n Chinees ding te nemen, maar persoonlijk zou ik nog eens goed heroverwegen of je die dingen niet gewoon wilt converteren en vervolgens afspelen op een goede PMD.

• warcow
Dat dacht ik ook altijd, nu schijnen ze bij die website ook een paar echt leuke modellen te hebben.

Bron: www.inkoopactie.net (inkoopactie over dit soort mp4 spelers, weet niet of ie er nu nog bij staat)

• RoD
  • Niet online

RoD

Kan natuurlijk best, niet alles wat onbekend is en uit China komt is slecht (kijk maar naar Meizu). Maar de gok nemen bij dergelijke sites is niet iets wat ik zou willen doen, als het slechts om het afspelen van een bepaald obscuur formaat gaat. Dan maar converteren, imo. Maar dat moet iedereen voor zichzelf bepalen :)

Verwijderd

Topicstarter
Thanks! Daar zocht ik naar, ik ga even de diverse modellen bekijken en kijk of er iets moois tussen zit.

Ik heb gemerkt dat er bij de mp3 spelers "conversion format" staat.
Betekend dit dat rm files eerst geconvert moeten worden, alvorens ze afspeelbaar zijn? Dat kan namelijk met elke mp3 speler.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks!
Ik lees op de site bij de diverse mp3 spelers het volgende staan:

"Conversion formats: rm, rmvb, dat, avi...."

Zou dit betekenen dat zij niet standaard de rm (audio) bestanden kunnen afspelen, maar het eerst geconverteerd moet worden?
Dit kan namelijk met elke mp3 speler wel.

edit; sorry, dubbelpost.. schijn hem niet te kunnen verwijderen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2008 21:43 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Zo klinkt het wel ja. Zou niet de eerste keer zijn dat een fabrikant het zo vermeldt.
Pagina: 1