Toon posts:

Non-xp/vista compatible game (Corsairs)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik had laatst weer eens zin in een paar potjes Corsairs, maar toen ik eraan dacht dat het zo'n oud (maar geweldig) spel is... dat XP en Vista het niet ondersteunen...

Dus ik met m'n slimme kop aan het denken, en kwam op het idee om het virtueel te laten lopen. Dus ik met Virtualbox een windows98 aan de praat gekregen, en het geinstalleerd. Nu wil ik het runnen en krijg ik een error dat meer als 256 kleuren ingesteld moeten worden. Ik boos.

Dus ik nagaan of er drivers waren voor m'n Geforce 8800 GT, die compatible waren met Windows98. Maar dat leek me al sterk, en na lang zoeken kwam ik dus erachter dat die er ook niet zijn.

Wat mijn vraag nu is, is of iemand anders een oplossing weet, zonder een tweede PC erbij te halen om daarop te gamen. Want ik zou dit spel echt graag weer eens willen spelen, want het is echt een cool spel :)

Alvast bedankt,
Tim _/-\o_

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:14

Sebazzz

3dp

Zowel Virtualbox als VMWare als Microsoft Virtual PC simuleren een hele goedkope 16MB SVGA kaart. Ze nemen niet je kaart in je pc over, dus drivers voor je 8800gt installeren zo bovendien niks anders dan problemen meebrengen. Er is geen 3D acceleratie mogelijk in Virtuele machines*.

* In de laatste VMWare wel, maar dat is heel beperkt DirectX 7...

De enige oplossing is compatibiliteitsmodus proberen van XP, waarschijnlik zitten die knopjes bij Eigenschappen er voor niks want het heeft bij mij nog nooit gewerkt maar het is te proberen. Uit je topicstart blijkt niet dat je uberhaupt hebt geprobeerd om het in XP te draaien.

Een andere oplossing is als je Linux hebt geinstalleerd, het programma met Wine te draaien en Wine dan op Windows 98 of Windows 95 te zetten.

[ Voor 37% gewijzigd door Sebazzz op 14-04-2008 16:44 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen linux geinstalleerd, maar ik kan dit wel misschien via een leraar verkrijgen.

En ik heb geprobeerd om het in compatibiliteitsmodus te proberen, maar dat werkte helaas niet.
Maar er zou toch wel iets moeten zijn wat werkt, niet dan?

Bedankt voor je snelle antwoord, btw :)

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Misschien kan je een Win32 emulator downloaden maar ik weet niet of die bestaan. Wine (geen emulator, open source implementatie van de Win32 API) draait niet op Windows geloof ik.
Ik heb geen linux geinstalleerd, maar ik kan dit wel misschien via een leraar verkrijgen.
:s Is gratis hoor? Kijk maar op bijvoorbeeld www.ubuntu.com. Je kan een image downloaden en branden en dan vanaf CD installeren, of CD('s) gratis bestellen. Of moet het op een schoolcomputer?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Verwijderd

Topicstarter
Nee het is voor thuisgebruik, en je had gelijk over dat het gratis is (DOH)...

Maar dat betekend dat ik het via linux moet draaien. Zou er ook geen mogenlijkheid zijn om Windows 98 zonder drivers te laten lopen op 256 kleuren? Of misschien een configuratie in Virtualbox?

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Windows 98 op 256 kleuren? Dat kan toch zowieso met iedere videodriver. Gewoon het contextmenu van het bureaublad -> Eigenschappen -> Tabblad Beeldscherm of Instellingen

Verwijderd

Topicstarter
Nope, ik kan alleen 2 (of 8 ) en 16 bits, voor de rest is er niks aanwezig.

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-11 16:38

KneoK

Not in a million lightyears

Verwijderd schreef op maandag 14 april 2008 @ 17:45:
Nope, ik kan alleen 2 (of 8 ) en 16 bits, voor de rest is er niks aanwezig.
16bits zou al 65k+ kleuren moeten uitspugen volgens mij. 8bits is 256 kleuren.

Wellicht dat je 24bits truecolor ondersteuning nodig hebt voor het spel, maar 16bits zou in eerste instantie al aan de eisen moeten voldoen, namelijk meer dan 256 kleuren.

Laatste optie is natuurlijk een dualboot om te zien of je virtual machine geen roet in het eten gooit.
Pagina: 1