• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:15
Doordat iemand mij aanstootte, heb ik mijn nieuwe HC24 camera laten vallen. Nu werkt hij verder nog wel, maar als ik opgenomen filmpjes wil terugzien, speelt hij ze net een slagje langzamer af. Dus het beeld en het geluid schokken. Maar, filmpjes die ik na de val heb opgenomen, zijn wel goed....

Weet iemand wat hier mis is? En zo ja, is dit (goedkoop) op te lossen?

• maarud
kickerdekick

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-01 23:26
Ik weet niet of je wel eens in je camcorder hebt gekeken, maar dat is allemaal zulke kleine electronica, daar valt meestal weinig aan te fixen.

Als je je bron naar de computer kopieert, heb je dan ook last van slowdowns ?
Zoja, kun je dit corrigeren met software (vaste vertraging) ? In dat geval is er geen probleem.
Anders zou je hem kunnen opsturen naar Sony, maar dat is meestal geen goedkope aangelegenheid.

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:28
maarud schreef op maandag 14 april 2008 @ 16:20:Weet iemand wat hier mis is? En zo ja, is dit (goedkoop) op te lossen?
Het lijkt er op dat het loopwerk door de val (lichtelijk) ontregeld is.

Buiten SONY zelf zou je het hier eens kunnen proberen?
http://www.camcorderservice.nl/

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-01 18:46

rick77

... get to the point!

maarud schreef op maandag 14 april 2008 @ 16:20:
Doordat iemand mij aanstootte, [...]
WA verzekering (als je de 'dader' kent)?

• maarud
rick77 schreef op zondag 20 april 2008 @ 11:08:
[...]

WA verzekering (als je de 'dader' kent)?
ik ken de dader wel (zit bij mij in de klas), maar hij houd vol dat het mijn schuld is, omdat ik hem liet vallen... #@%@

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:31

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Als hij jou aanstoot, is hij de oorzaak... dat jij de camera laat vallen, maakt het vallen het gevolg.

Als een auto tegen jou botst en jij botst tegen een ander, is de eerstgenoemde auto nog steeds de oorzaak en dus dader :)

edit: hoe zit het met andere/oudere bandjes? Als deze ook allemaal langzaam afspelen, is het loopwerk vast en zeker ontregeld. De nieuwe opnamen spelen goed af omdat deze op de 'nieuwe' loopsnelheid lopen.

Is het alleen bij het bandje van tijdens de opname, dan heb je 'geluk' gehad en ligt het probleem in een beschadigde tape..

Overigens zou dit mij niet weerhouden van het aanspreken op de WA van de dader.

[ Voor 47% gewijzigd door Michael Knight op 20-04-2008 20:45 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• maarud
Michael Knight schreef op zondag 20 april 2008 @ 20:43:
Als hij jou aanstoot, is hij de oorzaak... dat jij de camera laat vallen, maakt het vallen het gevolg.

Als een auto tegen jou botst en jij botst tegen een ander, is de eerstgenoemde auto nog steeds de oorzaak en dus dader :)

edit: hoe zit het met andere/oudere bandjes? Als deze ook allemaal langzaam afspelen, is het loopwerk vast en zeker ontregeld. De nieuwe opnamen spelen goed af omdat deze op de 'nieuwe' loopsnelheid lopen.

Is het alleen bij het bandje van tijdens de opname, dan heb je 'geluk' gehad en ligt het probleem in een beschadigde tape..

Overigens zou dit mij niet weerhouden van het aanspreken op de WA van de dader.
ik zou hem wel willen aanspreken, maar hij vertikt het om mij geld te geven %#@$^#@^@

het is met elk bandje zo, van elke camera, alleen de bandjes die volgens het nieuwe loopwerk lopen zijn goed. Voglens mij kan ik beter weer een nieuwe camera kopen, repareren kost toch teveel, en aangezien zijn verzekering moet betalen >:) nu nog voor elkaar krijgen dat hij dat doet

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-01 08:41

Nik

Dat voor elkaar krijgen is simpel. Spreek je verzekering er op aan, geef zijn naam door, en mogelijke getuigen. Vervolgens gaat beide verzekeringen touwtrekken. Jij hoeft alleen af te wachten.

• maarud
Nik schreef op zondag 20 april 2008 @ 23:03:
Dat voor elkaar krijgen is simpel. Spreek je verzekering er op aan, geef zijn naam door, en mogelijke getuigen. Vervolgens gaat beide verzekeringen touwtrekken. Jij hoeft alleen af te wachten.
hmm, er waren 3 getuigen bij, dus dat zit wel snor. Ik ga dat even uitzoeken, het is verschrikkelijk zonde van deze nieuwe camera, dit was nog maar 1 van de eerste filmpjes. iig bedankt, ik zal er achteraan gaan!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

maarud schreef op zondag 20 april 2008 @ 22:52:
[...]

ik zou hem wel willen aanspreken, maar hij vertikt het om mij geld te geven %#@$^#@^@

het is met elk bandje zo, van elke camera, alleen de bandjes die volgens het nieuwe loopwerk lopen zijn goed. Voglens mij kan ik beter weer een nieuwe camera kopen, repareren kost toch teveel, en aangezien zijn verzekering moet betalen >:) nu nog voor elkaar krijgen dat hij dat doet
Dan heeft je loopwerk een klap gehad... vaak is het geeneens rendabel dit te repareren en moet het gehele mechanisme vervangen worden...
Nik schreef op zondag 20 april 2008 @ 23:03:
Klopt. Gezien er ook getuigen zijn, moet dit totaal geen probleem zijn :)

• maarud
Michael Knight schreef op zondag 20 april 2008 @ 23:19:

[...]

Klopt. Gezien er ook getuigen zijn, moet dit totaal geen probleem zijn :)
dus ik schirjf gewoon naar mijn verzekering;
Die en die heeft op xx december (al weer een tijdje gelden, maar ik gebruik de camera nu pas weer) mij aangestoten, etc etc. en dan komt het goed? krijgt hij dan ook nog bericht, of gaat het gewoon tussen de verzekeringen?

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

maarud schreef op zondag 20 april 2008 @ 23:22:
[...]

dus ik schirjf gewoon naar mijn verzekering;
Die en die heeft op xx december (al weer een tijdje gelden, maar ik gebruik de camera nu pas weer) mij aangestoten, etc etc. en dan komt het goed? krijgt hij dan ook nog bericht, of gaat het gewoon tussen de verzekeringen?
Zijn verzekering zal hem erop aanspreken (evt. verrekenen in de polis oid)

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-01 08:41

Nik

Je bent er wel laat mee... Denk dat het lastig gaat worden zo. Maar niet geschoten is altijd mis.

• maarud
Nik schreef op maandag 21 april 2008 @ 21:13:
Je bent er wel laat mee... Denk dat het lastig gaat worden zo. Maar niet geschoten is altijd mis.
heb nog ff met hem gepraat, en hij gaat zijn verzekering wel aanspreken, hij dacht namelijk eerst dat hij moest dokken, maar had hem toen uitgelegd dat je hier dus die €5,- per maand voor betaalt, haha
Pagina: 1