Toon posts:

Kan niet printen zonder de share opnieuw in te stellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De situatie:
  • Laptop A en B zijn beiden draadloos verbonden met de router.
  • Laptop A heeft XP Pro SP2, gebruikmakend van de geavanceerde (traditionele/windows 2000) deelmethode.
  • Laptop B heeft XP Home SP2, uiteraard gebruikmakend van de eenvoudige deelmethode aangezien geavanceerd delen niet mogelijk is met Home.
  • Een Hewlett-Packard PSC 750 All-in-one USB aangesloten op laptop A met de standaard XP drivers.
  • Op laptop A meldt zich altijd een administrator account aan mét wachtwoord. In de group policies staat ingesteld dat delen met lege wachtwoorden toegestaan is.
  • Op laptop B meldt zich altijd een administrator account aan zonder wachtwoord.
  • Op laptop A en B staan geen firewall software geinstalleerd, ik ben tot op heden nog nooit teleurgesteld door de ingebouwde firewall in mijn router.
Het probleem:

Wanneer ik de Aio deel op laptop A (met toegang voor 'iedereen') krijg ik deze keurig te zien op laptop B en kan ik deze daar instellen als standaard printer. Werkt allemaal perfect. Zodra laptop A en/of laptop B een keer uitgeschakelt zijn geweest, staat er op laptop B bij de share van de printer: geen toegang. Ik kan dan op laptop B op printen klikken zo vaak als ik wil, de printopdrachten stapelen zich op in de queue van laptop B (op laptop A is in de printerqueue niets te zien) en er gebeurt niets. De share staat er dus wél nog. Hoe komt dit?

Zaken die voor mij geen optie zijn om meerdere redenen:
  • Installeren van XP Pro SP2 op laptop B.
  • Wachtwoord instellen voor het account van laptop B.
  • Aansluiten van de Aio op laptop B.
  • Uitschakelen van geavanceerde delen op laptop A.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2008 16:12 ]

Verwijderd

probeer eens je printer te koppelen aan je lpt1 poort
code:
1
net use lpt1: \\server\printer /persistent:yes /user:administrator

en print dan eens via je lpt1 poort.

Verwijderd

Topicstarter
Heb geen printerpoort en de printer kan uitsluitend USB aangesloten worden.

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-03 14:43
Verwijderd schreef op maandag 14 april 2008 @ 19:44:
Heb geen printerpoort en de printer kan uitsluitend USB aangesloten worden.
LPT1 is in dit geval virtueel :z

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Verwijderd

Topicstarter
Ow, leg eens uit. Ik begrijp wel wat een virtuele poort is, maar eh.. hoe doe ik dat in Windows? Heb dat nog nooit gedaan namelijk. Via dat net use gebeuren?

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
in windows XP Start-->uitvoeren-->cmd--> krijg je een dos achtig scherm en voer daar het commando in.

Verwijderd

Topicstarter
LuckyY schreef op maandag 14 april 2008 @ 20:38:
in windows XP Start-->uitvoeren-->cmd--> krijg je een dos achtig scherm en voer daar het commando in.
Haha ok, dat moet wel lukken. Ik gaat het morgen even proberen, heb nu geen tijd.
Pagina: 1