De situatie:
Wanneer ik de Aio deel op laptop A (met toegang voor 'iedereen') krijg ik deze keurig te zien op laptop B en kan ik deze daar instellen als standaard printer. Werkt allemaal perfect. Zodra laptop A en/of laptop B een keer uitgeschakelt zijn geweest, staat er op laptop B bij de share van de printer: geen toegang. Ik kan dan op laptop B op printen klikken zo vaak als ik wil, de printopdrachten stapelen zich op in de queue van laptop B (op laptop A is in de printerqueue niets te zien) en er gebeurt niets. De share staat er dus wél nog. Hoe komt dit?
Zaken die voor mij geen optie zijn om meerdere redenen:
- Laptop A en B zijn beiden draadloos verbonden met de router.
- Laptop A heeft XP Pro SP2, gebruikmakend van de geavanceerde (traditionele/windows 2000) deelmethode.
- Laptop B heeft XP Home SP2, uiteraard gebruikmakend van de eenvoudige deelmethode aangezien geavanceerd delen niet mogelijk is met Home.
- Een Hewlett-Packard PSC 750 All-in-one USB aangesloten op laptop A met de standaard XP drivers.
- Op laptop A meldt zich altijd een administrator account aan mét wachtwoord. In de group policies staat ingesteld dat delen met lege wachtwoorden toegestaan is.
- Op laptop B meldt zich altijd een administrator account aan zonder wachtwoord.
- Op laptop A en B staan geen firewall software geinstalleerd, ik ben tot op heden nog nooit teleurgesteld door de ingebouwde firewall in mijn router.
Wanneer ik de Aio deel op laptop A (met toegang voor 'iedereen') krijg ik deze keurig te zien op laptop B en kan ik deze daar instellen als standaard printer. Werkt allemaal perfect. Zodra laptop A en/of laptop B een keer uitgeschakelt zijn geweest, staat er op laptop B bij de share van de printer: geen toegang. Ik kan dan op laptop B op printen klikken zo vaak als ik wil, de printopdrachten stapelen zich op in de queue van laptop B (op laptop A is in de printerqueue niets te zien) en er gebeurt niets. De share staat er dus wél nog. Hoe komt dit?
Zaken die voor mij geen optie zijn om meerdere redenen:
- Installeren van XP Pro SP2 op laptop B.
- Wachtwoord instellen voor het account van laptop B.
- Aansluiten van de Aio op laptop B.
- Uitschakelen van geavanceerde delen op laptop A.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2008 16:12 ]