Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XL 2K3] Grafiek; brongegevens (rijen) wijzigen; checkboxes?

Pagina: 1
Acties:

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-01 02:24
edit:

Sorry, het gaat om Excel 2003.

Ik heb een Excel-blad met een tabel en bijbehorende grafiek:
Afbeeldingslocatie: http://38.99.77.96/img516/6479/excelnq6.jpg

Het zijn aardig wat rijen en hierdoor wordt de grafiek onoverzichtelijk. Voor bepaalde klanten moeten de serviceorders (de rijen) afgesplitst worden. Nu is het de bedoeling dat er rijen aan of uit gezet kunnen worden die in de grafiek zichtbaar zijn.

Het ideaalste zou zijn om d.m.v. (bijv.) een checkbox de rijen aan/uit te zetten voor de grafiek. Wie helpt mij?

Andere ideeën zijn natuurlijk ook welkom!

Als ik op de grafiek klik, komt er een kader om de brongegevens van deze grafiek; dit kader kan ik verplaatsen en groter/kleiner maken, waardoor er al aardig wat mogelijk is. Maar hiermee is het niet mogelijk om bijv. rij 3, 5 en 8 te selecteren.

Verwijderd

Als je Navision (het lijkt er op dat de gegevens daar vandaan komen) zover kunt krijgen om de data in het onderstaande formaat aan te leveren kun je met een draaitabel de data naar hartelust manipuleren, inclusief selecteren welke categorieen of jaren je wilt zien en de bijbehorende grafieken.

CategorieJaar# meldingen
INBEDRIJFS20062
TELESERVIC20061
etc.......

• TheovdS
OK, bedankt!

Ik krijg de volgende kolommen uit Navision:
ID | Categorie | datum | gefactuteerd bedrag

Kan ik die ook in een draaitafel gieten?

Ik heb nog nooit met draaitafels gewerkt; ga ik morgen eens proberen.
Bedankt!

• TheovdS
Woow, wat gaaf zo'n draaitabel! Nooit mee gewerkt, maar het is echt een krachtige functie!

Ik krijg uit Navision de datum, is het ook mogelijk dat de draaitabel hier de jaren uitfiltert?

edit:

Gevonden! Dit heet groeperen.

--

Ik heb Excel een grafiek laten generen op basis van de draaitabel. Ziet er super uit en werkt echt heerlijk.

Ik zie echter geen totaal-rij in de grafiek, terwijl die wel in de draaitabel staat. Ik kan de brongegevens van de grafiek niet bewerken, dus ik weet niet hoe ik de totaal-rij aan de grafiek kan toevoegen. Heeft iemand anders wel een idee?

[ Voor 53% gewijzigd door TheovdS op 15-04-2008 16:00 ]