Toon posts:

grafische kaart kapot??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit begon gister avond, ik was Cod4 aan het spelen op opeens kreeg ik paars en roze strepen door mn scherm en kon niks meer doen. En sinds vanmiddag startte ik weer op, en kreeg dit (zie screen) vanaf het begin, start-up. Ik gebruik een BFGtech Geforce 6800 GT.

Afbeeldingslocatie: http://img232.imageshack.us/img232/3549/wtf2ur0.jpg

Heb er nu een 5200 in gestoken en geen last meer van strepen etc. Maar kan niks bijzonders doen met een geforce 5200. Dus ik moet even zeker weten of mn 6800 kapot is.
Zoja dan weet ik of ik een nieuw systeem of iets ga kopen.
alvast bedankt

• ReZ1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:58
Dat zijn artifacts, meestal veroorzaakt door een te hoge temperatuur van je grafische kaart. Draait de koeler van je 6800 nog wel? Zit er niet teveel stof aan? Zijn de temps nog wel oké? Etc :)

Death Knight Zaebor(80), Warlock Thortur (80) en Druid Galithor (80). Retired.

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:10
Reken maar van yes, deze lijkt me gewoon kapot. Eventueel kun je de kaart nog even in een andere pc testen om het uit te sluiten, maar dit lijkt me niet nodig.

Overigens, zoals Raz1987 zegt, check de cooling enz even, kan het ook nog zijn ;)

[ Voor 21% gewijzigd door GoldenBatt op 14-04-2008 15:08 ]

Specs!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

GoldenBatt schreef op maandag 14 april 2008 @ 15:07:
Reken maar van yes, deze lijkt me gewoon kapot. Eventueel kun je de kaart nog even in een andere pc testen om het uit te sluiten, maar dit lijkt me niet nodig.
Inderdaad, enige kans is dat het ding artefacts geeft door hitte, wat weer weggaat als je het ding goed koelt, maar dit lijkt me zeer onwaarschijnlijk (in 99% van de gevallen is het ding gewoon stuk).

Verwijderd

Topicstarter
jah cooler werkt alles nog net schoongemaakt etc.
Dat wordt dus een nieuw systeem :/

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 april 2008 @ 15:09:
jah cooler werkt alles nog net schoongemaakt etc.
Dat wordt dus een nieuw systeem :/
Met alleen een nieuwe videokaart ben je ook klaar. Je hebt al een 6800LE voor 35 of 40 euro. Met unlocken is die net zo snel als de 6800GT.

Maar misschien is dit een goed moment voor een leuke upgrade :)

[ Voor 9% gewijzigd door PilatuS op 14-04-2008 15:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja alles is al oud. Werd toch al tijd voor iets nieuws :p

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 april 2008 @ 15:12:
Ja alles is al oud. Werd toch al tijd voor iets nieuws :p
Dan zou ik deze PC gewoon verkopen met die 5200 er in.

Verwijderd

Topicstarter
jah, er was toch een programma om alle specs te zien?

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 april 2008 @ 15:15:
jah, er was toch een programma om alle specs te zien?
Everest kan de meeste hardware wel zien. Maar je kan ook gewoon je kast open maken en dan even kijken. Dan kan je in ieder geval zo zien welk moederbord je hebt, en ook even naar de voeding kijken.

Als je em te koop zet kan je beter de specs er goed neer zetten dan een hele waslijst van zo'n proggie.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:07

Thandor

SilverStreak

Dit heeft niets met Overige Hardware te maken maar met Videoplanken & Beeldkanonnen ;). Ik ga het topic dus even verplaatsen. Je kunt overigens ook even de search (zoek naar 'artefacts' bv.) gebruiken, dit soort problemen zijn vaak genoeg voorbij gekomen :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1