Toon posts:

LPT to IP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen,

Ik heb het volgende probleem: Ik heb hier een aantal dongles die op een eigen LPT poort moeten. Maar aangezien het systeem maar 1 fysieke LPT poort heeft geeft dit een probleem. Ik moet dus extra LPT poorten krijgen. Ik ben een oplossing aan het zoeken in de richting van LPT to IP als dit bestaat. De volgende oplossingen had ik ook bedacht, maar weet niet zeker of deze zullen en kunnen werken:

LPT naar USB en dan USB naar IP, maar dan krijg je nog geen extra LPT poort.

Printserver, maar ben bang dat dit niet gaat werken. Neem aan dat dit echt op printers gericht is en niet op overige parallelle apparatuur.

Het makkelijkste zou natuurlijk zijn om deze dongles te omzeilen. Door bijv. USB of software dongles. Maar er draaien nog wat oude programma's op die niet meer gemaakt/ondersteund worden dus waarschijnlijk zullen ze hier geen nieuwe dongles voor uit geven.

Iemand nog andere ideeen?

Groeten,
Bart

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:39

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Gewoon een PCI kaartje met een of meerdere parallelle poorten er op :?

Of USB naar parallel converters, als die bestaan.

[ Voor 27% gewijzigd door Orion84 op 14-04-2008 14:24 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-02 16:07

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Dongles werken meestal niet op "kunstmatige" parallelle poorten zoals printservers en usb-parallel converters. De enige optie is een pci parallele kaart in je pc steken.

Verwijderd

Topicstarter
Orion84 schreef op maandag 14 april 2008 @ 14:23:
Gewoon een PCI kaartje met een of meerdere parallelle poorten er op :?

Of USB naar parallel converters, als die bestaan.
USB parallel converters bestaan vast wel, maar dan wordt de parallelle device aangestuurd door de USB poort en niet door een LPT poort. Dit moet ivm DOS programma's
Cassettebandje schreef op maandag 14 april 2008 @ 14:26:
Dongles werken meestal niet op "kunstmatige" parallelle poorten zoals printservers en usb-parallel converters. De enige optie is een pci parallele kaart in je pc steken.
pci parallelle kaart erbij is ook geen goede optie. Dit zal wel werken als je 1 of 2 extra dongles toe wilt voegen, maar ik zoek iets waar er geen of bijna geen restricties aan het aantal extra LPT poorten zit.

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Wat is "een aantal dongles"?

Welke aantallen moeten we hier aan denken? 2...5...10...25?

Wanneer het er meer dan 2 zijn zou ik toch overwegen om met je leverancier te gaan bellen en te zorgen dat zij een oplossing aandragen voor het gebruik van meerdere dongles. En als die pakketten niet meer gemaakt worden, is er dan geen recentere versie van de te krijgen?

De tijd en het geld dat je hier nu in steekt kun je je wellicht besparen door over te stappen naar een nieuw pakket.

Zij die dingen eventueel niet in USB vorm te krijgen? Hubje er tussen en gaan met dat ding. Sorry, lezen. ;)

[ Voor 25% gewijzigd door max op 14-04-2008 15:01 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Verwijderd

al geprobeerd de dongels gewoon achterelkaar aan te sluiten ? werkt meestal wel goed... iig wel bij die van alladin.

Verwijderd

Topicstarter
Het grootste probleem is dat ik het wil gaan virtualiseren. Maar je kunt een fysieke poort maar 1 keer toewijzen aan een virtuele machine. Daarom kan ik ze ook niet allemaal achter elkaar hangen. Het gaat in totaal om 13 parallelle dongles.

Is er misschien een mogelijkheid om lpt poorten clonen zeg maar. Dat je een nieuwe lpt poort aanmaakt (LPT2) die kijkt naar LPT1. Dan kan je elke appart aan een virtuele machine hangen en kun je de dongles gerwoon achter elkaar aan sluiten??

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-01 14:35

EMP

Krulloos!

Ik heb zelf nog nooit met een een usb --> parallel converter gewerkt, maar volgens mij kun je die LPT-USB poort dan gewoon als LPTx aanspreken. Hij maakt in windows (ik neem aan dat je je dos programma onder windows gaat draaien) gewoon een extra LPT poort aan. Je 'normale' LPT poorten zijn ook via de PCI bus aangesloten, deze dan toevallig via de USB bus.. lijkt mij verder niet uit te maken.

Bovenstaande is trouwens gebaseerd op mijn verwachting, heb alleen met USB-->serieel en USB-->Ethernet gewerkt, nooit met op die manier parallel.

Maargoed, die dingen kosten bijna niets, dus je kan het altijd proberen. Het lijkt mij in ieder geval de oplossing met de meeste kans van slagen.

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Het gaat in totaal om 13 parallelle dongles.
En dat moet allemaal gelijkertijd werken? En dan ook nog ieder op z'n eigen poort. Zoveel parallelle poorten zul je vrees ik op geen enkel systeem kunnen plaatsen, want deze zouden ieder hun eigen IRQ-adres moeten hebben, en zoveel IRQ-adressen heeft een PC volgens mij niet beschikbaar. Het hele LPT-gebeuren met die IRQ-adressen is nl. een min of meer uitstervende erfenis uit de tijd van de XT en AT (286, 386, 486).
Of een USB-LPT converter werkt weet ik niet, maar het lijkt me de enige mogelijkheid.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Van welk merk zijn die dongles?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Topicstarter
Die Dongles zijn van verschillende merken. Weet zo niet precies welke, maar in ieders geval van Rainbow.. Waarvoor is dit interessant dan??
Empie schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 14:31:
Ik heb zelf nog nooit met een een usb --> parallel converter gewerkt, maar volgens mij kun je die LPT-USB poort dan gewoon als LPTx aanspreken. Hij maakt in windows (ik neem aan dat je je dos programma onder windows gaat draaien) gewoon een extra LPT poort aan. Je 'normale' LPT poorten zijn ook via de PCI bus aangesloten, deze dan toevallig via de USB bus.. lijkt mij verder niet uit te maken.

Bovenstaande is trouwens gebaseerd op mijn verwachting, heb alleen met USB-->serieel en USB-->Ethernet gewerkt, nooit met op die manier parallel.

Maargoed, die dingen kosten bijna niets, dus je kan het altijd proberen. Het lijkt mij in ieder geval de oplossing met de meeste kans van slagen.
Dat is ook een oplossing waar ik aan zat te denken inderdaad. Maar ik vraag me af of je dan een extra LPT poort aan kunt maken op die manier??
Pagina: 1