Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hoe slecht is de ontsluiting van Almere?

Pagina: 1
Acties:

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:53

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Goed, ik ben dus terug in het Kikkerlandje. Ik werk nu in Amersfoort en Nieuwegein, en zoek derhalve in die omgeving een stulpje. Maar het budget is nogal beperkt, en de enige huizen die aan onze eisen voldoen en binnen het budget vallen zijn... in Almere.

Hoe zit het nou in de praktijk met de files op de A27 tussen Utrecht / Amersfoort en Almere in de ochtend- en avondspits? Hoeveel tijd raak je er door kwijt vergeleken met de tijd die een routeplanner ervoor uitspuwt?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:30

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hangt van je werktijden af. Het kan af en toe raak zijn, maar op zich is het wel te behappen.
Ik ben van Almere naar Lelystad verhuist, en mijn vrouw werkt in Amersfoort.
Ik geloof dat het gemiddeld 45 tot 60 minuten rijden is vanuit hier voor haar.

edit: hangt er ook vanaf waar je de A27 op duikt.
Vanuit Almere-Buiten-West knal je zo de A27 op, echter vanuit Stad zul je ben ik bang moeten aansluiten ter hoogte van de brug.

[ Voor 26% gewijzigd door Koffie op 14-04-2008 14:26 ]

Tijd voor een nieuwe sig..

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:44
15 maanden lang naar almere proberen te komen (vanuit brabant)... tis een ramp. Maar als je er al bent (kan me niet voorstellen dat iemand dat vrijwillig zou doen >:) ) kun je er relatief eenvoudig weer uit komen... Moet ook wel, want dat is volgens mij de enige reden waarom mensen er wonen. Goedkoop en relatief goed bereikbaar...

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Dat is dus ook de reden waarom wij er misschien (waarschijnlijk?) gaan wonen. Het is gewoon een stuk goedkoper. Vergeleken met de provincie Utrecht betaal je zo een half ton tot zelfs een ton minder voor evenveel huis.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:50

Korakal

Up up up!

Ik heb tot voor kort deze route precies de andere kant op gereden, en zag daar geen heftige knelpunten. Enige waar het vaak fout gaat is bij de aansluiting van de A27 op de A1. Verder met Koffie eens, als je de mogelijkheid hebt om via de A27 te rijden dan heb je een stuk minder dagelijkse vertraging dan via A6-A1.
Buiten de spits is het vanaf de noordkant van Amersfoort totaan de zuidkant van Almere Stad (buiten-west) ruim 20 minuten, in de spits kom ik meestal niet verder dan het dubbele. Nieuwegein zal iets minder feest zijn, omdat je dan over de A12 bij Utrecht moet. Die heeft het beide kanten op vaak moeilijk, volgens mij vooral door drukte op de A2. Ook die route ken ik eigenlijk alleen de andere kant op in de spits (en dan vanaf Amersfoort), maar die tijden lopen echt ontzettend uit elkaar.

• MoZe
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-11 15:15
Ik reis dagelijks van Amersfoort via Almere naar Lelystad en de andere kant op lijkt me prima te doen (je gaat tegen de drukte in).
Persoonlijk zou ik toch naar een huis in Amersfoort kijken, dat is een stuk leuker dan Almere ;) en ook hier zijn wel betaalbare huizen te vinden, maar je moet misschien iets beter zoeken...

VAO: K'nex Big Ball Factory 63045

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Nou, zoek maar eens een halfvrijstaand huis (hoek of 2-onder-1) met 3 slaapkamers en tuin en lekker ruime woonkamer voor onder de 2 ton in Amersfoort... Ze zijn er wel, maar dan moet er een nieuwe keuken of een nieuwe badkamer of allebei in etc. en dat is ook niet wat we zoeken. In Almere daarentegen vind je dat soort stulpjes al voor 1,8 ton en dan wel pico bello in orde...

Maarja, dat is off topic. Waar het hier om gaat is de filedruk op de A27 :)

[ Voor 9% gewijzigd door Mx. Alba op 14-04-2008 15:37 ]

• 911GT2
  • Laatst online: 22:44
Mx. Alba schreef op maandag 14 april 2008 @ 15:37:
Nou, zoek maar eens een halfvrijstaand huis (hoek of 2-onder-1) met 3 slaapkamers en tuin en lekker ruime woonkamer voor onder de 2 ton in Amersfoort... Ze zijn er wel, maar dan moet er een nieuwe keuken of een nieuwe badkamer of allebei in etc. en dat is ook niet wat we zoeken. In Almere daarentegen vind je dat soort stulpjes al voor 1,8 ton en dan wel pico bello in orde...

damn zo weinig voor een 2-onder-1-kapper? Maar goed das dan idd almere -O-

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:19

Metro2002

Memento mori

/offtopic/ waarom ben je terug in NL, je woonde toch in Frankrijk :?

• MoZe
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-11 15:15

Ik moet mijn bericht van gisteren even rectificeren. Het is 's ochtends om 7 uur meestal behoorlijk druk Almere uit richting Eemnes en er staat regelmatig file (maar niet dagelijks). Als er file staat, moet je ook niet gek opkijken als het vanaf Almere tot aan de Stichtse brug helemaal vast staat (een kilometer of 8).

Dat is inderdaad wel heel goedkoop ja. Bij mij in de wijk staan de tussenwoningen (over het algemeen in vrij goede staat) met 3/4 slaapkamers en een redelijk tuintje voor 225k te koop, maar er zijn ook goedkopere wijken.

[ Voor 3% gewijzigd door MoZe op 15-04-2008 08:03 ]

VAO: K'nex Big Ball Factory 63045

• mkleinman
  • Laatst online: 22:34

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Ik woon zelf in Lelystad en heb een tijd gewerkt in Nieuwegein en werk nu in Amsterdam.

Ik hanteer als stelregel dat je voor 7 uur 's ochtends voorbij KNP Eemnes moet zijn om zonder files in Utrecht te komen en voor 6:30 voorbij KNP Muiderberg.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-10 17:00

Het leek me erg sterk dat je in Almere een 2onder1 kap kan vinden voor 180K. Dus even gekeken op funda, en dat is idd niet te vinden. Wel hoekhuizen overigens.

Van Almere naar Amersfoort is nog wel te doen via de A27-A1. Nieuwegein is een stuk lastiger dan moet je nog de A27 langs Hilversum enzo, dat is vaak file.

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

De inrichters zijn vergeten dat de mensen die in Almere wonen er ook wel eens uitwillen. De ontsluiting is gewoon een ramp. Vanuit Almere zit je wel lekker vlot op de snelweg, maar in de spits staat het gewoon vast. Richting Amsterdam en richting Amersfoort. Het is ook weer mooi om te zien dat er 60 000 woningen bijgebouwd gaan worden de komende jaren, zonder dat de wegen ook verbreed worden.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-11 10:37

Goverman

not loaded

^^ de inrichters van Almere hebben wel aan de ontsluiting gedacht, maar... Begin jaren 80 lag de A6 er al en die had meer dan voldoende capaciteit. Destijds was er een fors begrotingstekort, waardoor V&W grote delen van de Rijkswegenplannen niet meer konden uitvoeren (zelfs onderhoud was al moeilijk...).

De plannen voor de A6/A9 hebben steeds wel bestaan, maar er was geen geld om ze uit te voeren. In de tussentijd kon er voor de Floriade van 1982 wel een tijdelijke weg worden aangelegd, vooruitlopend op de A6/A9. Dit is de Gaasperdammerweg geworden, maar de tijdelijke openstelling is inmiddels toch wel erg definitief geworden: er worden momenteel forse verbredingen gepland.

Daarnaast hebben er nog tijdenlang plannen gelegen voor een Markerwaardpolder, waardoor aan de noordkant van Almere (nu IJ-meer eigenlijk) een snelweg gepland kon worden. Maargoed, de Markerwaard is er nooit gekomen, de IJ-meer-verbinding vooralsnog ook niet.

Ofwel: plannen goed, uitvoering minder.

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

• pietvanvliet
  • Laatst online: 19-01 13:46

pietvanvliet

ikwilookwatzeggen!

Waarom offer je niet een weekje nachtrust om via traphic.nl eens een overzichtje voor jezelf te maken. Ik kan voor jou niet beslissen wat acceptabel is.

Voor de rest: is Vathorst/Nijkerveen nog binnen budget? dan zou ik daar eens kijken. Binnendoor is smorgens ook niet al te geweldig, maar volgens mij scheelt het wel.

Een muis maakt nog geen piepshow

Pagina: 1