Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met het updaten van mijn firmware van de Nikon D70s, ik draai nog steeds de A en B versie op 1.00 :X

Ik had al een keer eerder geprobeerd te updaten, maar toen lukte t ook niet en heb het toen maar laten liggen.

Ik heb verschillende firmware versies liggen, maar t resultaat blijft hetzelfde.

Mijn stappen (in het kort):

- CF kaart (Kingston 4 Gb 45x) geformatteerd in de camera
- CF kaart in mijn PC
- Axxxx.bin uitgepakt in de root van de CF kaart
- CF kaart weer in de camera

Onder het menu 'firmware' op de camera heb ik alleen de huidige versie informatie, maar geen optie 'update', wat ik ook probeer, met welke firmware ook.

Zoeken op internet leverde mij nou niet echt de hulp, dus ik hoop dat iemand op GoT toevallig hetzelfde heeft gehad, of de ultieme truc kent hoe dit op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Probeer het eens met een kleinere CF kaart. Soms maakt dat nog uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sOid schreef op maandag 14 april 2008 @ 13:58:
Probeer het eens met een kleinere CF kaart. Soms maakt dat nog uit.
Ga ik dat eens proberen, zelf wel aan zitten denken, maar in één van de release teksten las ik dat de support voor CF kaarten tot >4 Gb was getrokken, dus deed ik de aanname dat daarvoor tot 4 Gb geen probleem zou mogen zijn.

Iig bedankt voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Deze stappen staan bij Nikon Support:

The basic steps to update the firmware are:

1. Download and expand the firmware files
2. Format an approved CF card in the camera (do not use a Microdrive card to perform this update)
3. Connect Camera to computer (in MSC USB mode) or use a CF Card Reader (do not use a Lexar Jump Shot USB cable to perform this update)
4. Copy to the top level of the card the downloaded "A firmware" file
5. Disconnect camera from computer
6. Update the firmware from the "Setup" menu
7. Follow the camera's on-screen menus
8. Repeat steps 2 through 7 using the "B Firmware"
9. Re-format Card

Dit zou moeten werken: met mijn D70 was deze exacte update zo prima gelukt :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat zijn de stappen die ik ook gevolgd heb, hoewel ik twijfel over het puntje 'update van uit setup', ik neem aan dat daarmee bedoeld wordt: camera aan, druk op menu, ga naar setup menu (die met die steeksleutel als icon), kies firmware...

Dan zou je een optie 'update' moeten hebben en die mist bij mij... hoe vaag het ook klinkt.

Als je op jouw linkje klikt, dan zie ik het plaatje bij stap 2 en meer niet. Ik zet de .bin bestanden in de root folder van de CF kaart die ik eerst geformatteerd heb. En dan blijf ik de afbeelding zien die je in stap 2 ziet.

Bij mij gaat het dus bij stap 5 in de update procedure fout, omdat ik de optie 'update' in mijn camera menu niet krijg.
Ik heb niet het idee dat het aan mijn (4Gb) CF kaartje ligt, omdat ik daar nooit problemen mee heb qua opslag en gebruik (heb deze CF ook nog een keer onder Windows XP een format gegeven voor de zekerheid).

Ik hoor overigens van iedereen die ik ken dat ze via bovenstaande procedure hun D70s konden updaten, alleen ikke dus niet...

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2008 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij bestaat er helemaal geen update voor de firmware van de D70s. Er is alleen een update beschikbaar voor de Nikon D70. Het is dus best wel logisch dat het updaten dus niet wil lukken.

Zie ook hier: http://support.nikontech....WdlPTE*&p_li=&p_topview=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

MAJ_veld heeft een punt - de D70s bevatte veel updates die later als firmware voor de D70 beschikbaar kwamen. Misschien dat daarom je D70s niet te updaten is TgF: hij bevat die updates al :+

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Remy schreef op maandag 14 april 2008 @ 22:25:
MAJ_veld heeft een punt - de D70s bevatte veel updates die later als firmware voor de D70 beschikbaar kwamen. Misschien dat daarom je D70s niet te updaten is TgF: hij bevat die updates al :+
:+

Ik zal mijn kennis eens vragen of het bij hem om een D70s ging of een D70 (ik had altijd begrepen dat hij een 's' had). Maar zover was ik ook inmiddels, ik miste de 's' ook overal, maar ging op de mededeling van mijn kennis af, die dus aangaf zijn D70s van v 2.00 te hebben voorzien.

Ik weet het: aannames zijn dodelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-08 09:25
Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 16:46:
[...]

:+

Ik zal mijn kennis eens vragen of het bij hem om een D70s ging of een D70 (ik had altijd begrepen dat hij een 's' had). Maar zover was ik ook inmiddels, ik miste de 's' ook overal, maar ging op de mededeling van mijn kennis af, die dus aangaf zijn D70s van v 2.00 te hebben voorzien.

Ik weet het: aannames zijn dodelijk...
grin... en daar verdien ik brood mee:

to ASSUME: makes an ASS of U and ME...

credo 2 van software testers: "Assumption is the mother of all f.u...." ;)

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Problem solved: de kennis in kwestie bleek dus een D70 te hebben :+ die had ook her en der wat aannames gedaan |:(
Pagina: 1