haperen van 1080p materiaal op een 8500 gt videokaart

Pagina: 1
Acties:

• ICE74
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-08-2019
elke keer als ik 1080p materiaal afspeel op mijn HP Pavilion m8180-nl begint het beeld te haperen of zelfs stil hangen.. heeft iemand enig idee waar het aan zou kunnen liggen ik gebruik vlc player, sm-player en al dat soort toestanden... kan mijn videokaart het gewoon niet aan ? zou wel moeten denk ik.. maar goed.. iemand een idee ?

gr.

Did you know that i can bend minds with my spoon ?

Verwijderd

opzich is de rest van je pc niet slecht te noemen. probeer anders is mediaplayer classic te gebruiken, of instaleer andere codecs..

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-05 16:29

smallboy

N/A

Probeer CoreAVC (http://www.coreavc.com/) eens te gebruiken. Deze is over het algemeen iets vriendelijker voor je cpu dan veel andere codecs.

En kijk ook eens naar het processorgebruik als je iets afspeelt, en of er andere processen zijn die veel processortijd gebruiken.

[ Voor 32% gewijzigd door smallboy op 14-04-2008 13:52 ]

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:31

The Zep Man

🏴‍☠️

ICE74 schreef op maandag 14 april 2008 @ 13:22:
elke keer als ik 1080p materiaal afspeel op mijn HP Pavilion m8180-nl begint het beeld te haperen of zelfs stil hangen.. heeft iemand enig idee waar het aan zou kunnen liggen ik gebruik vlc player, sm-player en al dat soort toestanden... kan mijn videokaart het gewoon niet aan ?
Om h264 gecodeerd videobeeld te laten decoderen door je videokaart heb je een aparte codec nodig. PowerDVD heeft dit ingebouwd (volgens mij in de luxere edities). Na installatie moet als het goed is elke DirectShow-gebaseerde speler (Windows Media Player, Media Player Classic...) er gebruik van kunnen maken. Non-DirectShow-gebaseerde spelers maken geen gebruik van je videokaart.

CoreAVC is een alternatieve oplossing. Let wel dat CoreAVC een aantal stappen in het decoderingsproces overslaat, waardoor de beeldkwaliteit achteruit gaat. Of dit te zien is of niet moet je zelf bepalen.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Verwijderd

The Zep Man schreef op maandag 14 april 2008 @ 13:57:
[...]

Om h264 gecodeerd videobeeld te laten decoderen door je videokaart heb je een aparte codec nodig. PowerDVD heeft dit ingebouwd (volgens mij in de luxere edities). Na installatie moet als het goed is elke DirectShow-gebaseerde speler (Windows Media Player, Media Player Classic...) er gebruik van kunnen maken. Non-DirectShow-gebaseerde spelers maken geen gebruik van je videokaart.

CoreAVC is een alternatieve oplossing. Let wel dat CoreAVC een aantal stappen in het decoderingsproces overslaat, waardoor de beeldkwaliteit achteruit gaat. Of dit te zien is of niet moet je zelf bepalen.
Volgens mij slaat Coreavc niets over hoor. Wel kun je deblocking uitzetten als je een te lichte pc hebt. Dan wordt het beeld wat slechter, maar je hebt iig wel een film waar je naar kunt kijken...

• MstE
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-01 19:56
Gezien je een 8xxx kaart hebt, zou je mss kunnen denken aan hardware accelerated video. CoreAVC heeft dat niet, maar spelers zoals PowerDVD weer wel. Verder is er een voortzetting van het Media Player Classic project om het meer functionaliteiten te geven zoals DXVA. Je zou Media Player Classic - Homecinema kunnen proberen. Het werkt bij mijn Ati 3870 en ik volgens mij ook bij de 8000 serie kaarten van Nvidia. Let wel op dat je de juiste renderer kiest. De gebruikte filter is verder ook los te verkrijgen met de naam MPCVideoDec.

[ Voor 0% gewijzigd door MstE op 14-04-2008 22:23 . Reden: typfoutje ]

• ICE74
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-08-2019
Ok dan.. thanks voor de adviezen... ik heb kazaa lite codecs geprobeerd... en yes... hij speelt 1080p perfect af... bij deze wil ik jullie allen bedanken...

gr,

Did you know that i can bend minds with my spoon ?

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:31

The Zep Man

🏴‍☠️

Verwijderd schreef op maandag 14 april 2008 @ 21:52:
[...]

Volgens mij slaat Coreavc niets over hoor.
CoreAVC slaat altijd iets over (of decompressed niet 'lossless' vanuit het lossy formaat), anders kan het niet zo snel zijn. Je kan het zien in films al let je op de ruis.

Of het vanaf de bank (of op afstand) te zien is is natuurlijk een andere zaak. ;)

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-05 17:48

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

MstE schreef op maandag 14 april 2008 @ 22:09:
Gezien je een 8xxx kaart hebt, zou je mss kunnen denken aan hardware accelerated video. CoreAVC heeft dat niet, maar spelers zoals PowerDVD weer wel. Verder is er een voortzetting van het Media Player Classic project om het meer functionaliteiten te geven zoals DXVA. Je zou Media Player Classic - Homecinema kunnen proberen. Het werkt bij mijn Ati 3870 en ik volgens mij ook bij de 8000 serie kaarten van Nvidia. Let wel op dat je de juiste renderer kiest. De gebruikte filter is verder ook los te verkrijgen met de naam MPCVideoDec.
die filter is een ax bestand, moet ik die ergens plaatsen?!
wat is de beste methode om op een true HD scherm de films zo scherp mogelijk te zien!?

Had moeite met bepaald 1080p films in VLC player die in MP classis beter draaiden, maar kon daar audiosporen niet kiezen wat in VLC wel goed werkt?!

heeft deze Homecinema versie hierin meer opties, of zijn deze gelijk?!

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 22:11

DizzyWeb

Ondertiteld

sain onez schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 11:33:
[...]

wat is de beste methode om op een true HD scherm de films zo scherp mogelijk te zien!?

Had moeite met bepaald 1080p films in VLC player die in MP classis beter draaiden, maar kon daar audiosporen niet kiezen wat in VLC wel goed werkt?!

Gebruik je Haali Media Splitter?

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-05 17:48

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

geloof ik wel op me systeem staan, hoezo!?
meen dat die rechtsonderin een icoon weergeeft is de systray!?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

Deze heeft een overlay die goed werkt op vista in tegenstelling tot de oude mpc.
En hij heeft een eigen HD decoder, die hardwarematige versnelling ondersteunt.

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-05 22:42
Gelden bovenstaande tips ook voor MKV bestanden? Die kan je namelijk niet met PowerDVD afspelen toch?

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:31
tiguan schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 12:40:
Gelden bovenstaande tips ook voor MKV bestanden? Die kan je namelijk niet met PowerDVD afspelen toch?
Neen, MKV bestanden hebben (indien goed gecodeerd) een geweldige kwaliteit, maar ook een zeer zware compressie. Deze compressie wordt niet ondersteund door videokaarten of andere hardware, wat uiteraard zeer jammer is. MKV wordt dus volledig op de CPU gedecodeerd en daar heb je een fatsoenlijke CPU voor nodig, bij voorkeur meerdere cores.

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-05 23:09
FrenzyFreak schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 12:51:
[...]

Neen, MKV bestanden hebben (indien goed gecodeerd) een geweldige kwaliteit, maar ook een zeer zware compressie. Deze compressie wordt niet ondersteund door videokaarten of andere hardware, wat uiteraard zeer jammer is. MKV wordt dus volledig op de CPU gedecodeerd en daar heb je een fatsoenlijke CPU voor nodig, bij voorkeur meerdere cores.
MKV is een container, geen codec.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

The Zep Man schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 09:43:
[...]
CoreAVC slaat altijd iets over (of decompressed niet 'lossless' vanuit het lossy formaat), anders kan het niet zo snel zijn. Je kan het zien in films al let je op de ruis.

Of het vanaf de bank (of op afstand) te zien is is natuurlijk een andere zaak. ;)
Hij is sneller, maar pas op, want hij slaat dingen over.
- Hoezo slaat hij dingen over? Volgens mij niet...
Het moet wel dat ie dingen over slaat, anders zou ie nooit zo snel zijn.

Je redeneert in kringetjes ;)

Heb je ook gewoon ergens een fatsoenlijke onderbouwing voor je opmerkingen, of een bron of iets dergelijks? Het zou goed kunnen dat hij inderdaad bepaalde stappen op een wat minder perfecte manier afhandelt waardoor hij sneller is, maar met deze argumenten kom je niet erg overtuigend over.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
FrenzyFreak schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 12:51:
[...]

Ok... ik was in der veronderstelling dat H264 video's (die in MKV files zitten vaak) gewoon door je videokaart berekend zouden worden. Ben bezig met een videokaart uit te zoeken voor een HTPC en dacht dat een Radeon met UVD gewoon, ongeacht CPU, dat zou kunnen weergeven (ik dacht aan een core 2 duo E2140 oid als cpu). Dat is dus niet zo ?

• MstE
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-01 19:56
Cartman! schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 13:30:
[...]

Ok... ik was in der veronderstelling dat H264 video's (die in MKV files zitten vaak) gewoon door je videokaart berekend zouden worden.
Dit is niet altijd zo. Bij het encoderen moet wel rekening gehouden worden hiermee, maar dit is eigenlijk vooral een beperking in de decoder software/drivers van ATI en NVidia. Dat betekent dat bij het encoderen de juiste profielen en parameters gebruikt moeten worden. Vooral oude encodes die met bijvoorbeeld oude versies van x264 zijn geencodeerd kunnen niet goed gedecodeerd worden door DXVA. link
[...]
Dit bestand kan je in een willekeurige locatie plakken, maar voor het gemak kan je system32 gebruiken. Je kan dan de filter registreren via Start, uitvoeren: regsvr32 mpcvideodec.ax
Cartman! schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 13:30:
[...]

Ben bezig met een videokaart uit te zoeken voor een HTPC en dacht dat een Radeon met UVD gewoon, ongeacht CPU, dat zou kunnen weergeven.
Je zou dan kunnen kijken naar een RS780 bord. Dit chipset heeft de UVD en een HD3200 ingebakken, zodat je ook geen videokaart nodig hebt. Misschien handig om in te kijken. Je hebt dan wel geen Intel, maar een AMD cpu.

[ Voor 1% gewijzigd door MstE op 15-04-2008 20:10 . Reden: typfouten. waar is mijn spellcheck! ]

Pagina: 1