Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[EXCEL2003] Koppeling maken met andere excel werkmappen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het zit zo. Ik word geacht voor de universiteit utrecht een soort systeem te maken in excel voor de hoogleraren. Alle hoogleraren hebben een soort 'potje', een persoonlijk budget, waarvan ze tweemaandelijks een overzicht willen hebben.

Nu heb ik in excel 2003 voor alle hoogleraren een werkmap aangemaakt. Met hierin per sheet een tabel met de tweemaandelijkse inkomsten/ uitgaven (datum, omschrijving, inkomsten / uitgaven). Het zijn dus over 2008 per hoogleraar 6 sheets (Janfeb, mrtapr, meijun, julaug, septokt, novdec) en een jaaroverzicht. Deze werkbladen zijn allemaal met elkaar gekoppeld en dat werkt goed.

Om mezelf en het secretariaat het gemakkelijk te maken wil ik slechts in één excel bestand de inkomsten en uitgaven van deze hoogleraren invoeren (in plaats van iedere keer voor elke hoogleraar hun specifieke werkmap te openen). Hoe maak ik deze koppeling vanuit de 'invoerwerkmap' naar de specifieke werkmap en cellen van de hoogleraren? Ik wil dus als ik in de invoerwerkmap de hoogleraar, de datum, de omschrijving en de inkomsten/ uitgaven invoer, dat deze gegevens in de juiste tabel/ sheet/ werkmap van de hoogleraar komen te staan.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen of mij verwijzen naar een oplossing.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Misschien (...) denk ik te makkelijk, maar ga dit ajb niet in Excel doen. Vraag rond (is er een centrale IT afdeling?) of er niet al voldoende administratieve systemen zijn om dit in te realiseren.

En als er geen manier is om het netjes te doen: maak dan tenminste een serverbased iets, desgewenst met ook een interface in Excel. Maak niet nog een los klein tooltje in MSOffice.Daar zijn er al veel te veel van. Zeker als je de vraag stelt zonder zelf te komen met een oplosrichting. Gegarandeerd dat er fouten in komen, als niet nu dan over N jaar.

[ Voor 14% gewijzigd door F_J_K op 14-04-2008 13:17 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Mikkie001
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-11 19:42

Mikkie001

Wat is werk zonder koffie?

Open het excel bestand waarin jij de gegevens in wilt voeren.
Open het excel bestand van de hoogleraar.
Selecteer een veld in het bestand van de hoogleraar en type "=" (zonder "")
ga naar het bestand waarin jij de gegevens wilt invoeren, selecteer de cel waarvan de waarde terecht moet komen in het bestand van de hoogleraar en druk op ENTER. Klaar.
In het bestand van de hoogleraar staat dan in de betreffende cel iets van:
=[Map1]Blad1!A1

daarbij is:
[Map1] = [bestandsnaam van de map waar jij de gegevens in wilt bijwerken]
Blad1! = naam van het tabblad waarin jij de gegevens wilt bijwerken!
A1 = celaanduiding van de cel waarin jij de gegevens bij werkt.

Succes.

Er is altijd een groepje mensen dat in geen enkel groepje past

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-11 23:50

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

^^ Of met 'plakken speciaal' :)

[ Voor 3% gewijzigd door Michael Knight op 14-04-2008 13:23 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal! Dat lukt!
Hoe kan ik er nu nog voor zorgen dat ik in het invoerbestand een werkmap kan selecteren van de hoogleraar én het juiste werkblad én dat de ingevoerde gegevens onder elkaar komen te staan?