Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• console
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:01
Dag medetweakers,

Ik wil bij mijn huidige werkgever weg en liefst zo snel mogelijk! Ik heb totaal geen motivatie meer, ga met tegenzin naar me werk en geen zin om elke dag weer de zelfde verhalen aan te horen van bepaalde personen.
Ik heb er eerst via een uitzendbureau gewerkt, en daarna een contract van een jaar gekregen. En nu wil ik dus ontslag nemen, liefst zelfde dag nog me spullen pakken en verdwijnen zeg maar. Maar dit zal denk ik niet kunnen. Maar nu zit ik dus met een opzeg termijn van 2 maanden, wat ik dus echt niet trek!

Kan een werknemer ook op staande voet ontslag nemen? Moet daar ook een reden voor zijn?

Ik heb geen CAO, alleen 3 papiertjes met wat tekst erop en dat is mijn contract waar ook opstaat dat ik 2 maanden opzeg termijn heb.

Bvd.

Verwijderd

Als je een "dwingende reden" hebt kun je inderdaad op staande voet ontslag nemen. "Geen zin" valt daar niet onder...

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-11 10:19
Dus je hebt het zo lang laten aanslepen tot het moment dat je het helemaal beu bent en ook niet meer in staat bent om je opzeg van 2 maand uit te doen?

Volgens mij ben je altijd verplicht om je opzeg uit te doen (tenzij je werkgever contractbreuk zou gepleegd hebben maar dit lijkt me niet het geval)

Je kan ook altijd zorgen dat je op staande voet ontslage wordt, staat wel niet zo mooi op je cv en er kunnen eventuele kosten aan verbonden zijn, maar je geeft aan dat je het geen dag meer trekt daar ... :)

Verwijderd

Volgens mij is de wettelijke opzegtermijn een maand. En tenzij je werkgever hard kan maken dat de twee maanden noodzakelijk zijn, is de wet leidend. Dit zou je dus even kunnen uitzoeken.

Maar je wilt direct weg. Ik weet niet wat voor een werk je doet, maar wellicht kan je met je baas gaan praten? Een ongemotiveerde werknemer is ook niets en misschien laten ze je meteen gaan...

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Opzegtermijnen kunnen in overleg korter zijn; ik dacht dat je wettelijk in principe maar 1 maand opzegtermijn hebt, maar daar kun je beter zelf de wet op naslaan.

Al eens gesproken met je werkgever over het probleem? Ik kan me niet voorstellen dat twee maanden een probleem is als het alleen om motivatie gaat.

Gaat het hier om Nederland of Belgie? Dat kan namelijk uitmaken :)

[ Voor 10% gewijzigd door gambieter op 14-04-2008 12:47 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-11 10:41

T-8one

take it easy, take a sisi

Je kunt altijd overleggen met je baas, en aangeven dat je niet gemotiveerd meer bent.
Misschien valt er iets te regelen waardoor je eerder weg kunt.

Je zou ook je vakantiedagen kunnen gebruiken om eerder weg te gaan bij je baas.

op staande voet ontslag nemen is lastig, dan moet er echt een dringende reden zijn/misdragingen van je baas o.i.d.
De kans is groot dat je baas een dergelijk ontslag gaat aanvechten.

Maar is het niet handiger om eerst een nieuwe baan te regelen?

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Op staande voet ontslag nemen kan volgens mij wanneer er sprake is van het volgende:

- Werkgever is ermee akkoord
- Dringende redenen

Maar probeer het volgende eens:

- Ga bij jezelf eens na waarom je geen zin meer hebt
- Ga eens met je baas praten
- Probeer samen tot een oplossing te komen
- Neem eens een paar dagen vrij en probeer tot jezelf te komen

Als je het toch door wil zetten, raadpleeg dan ook je rechtsbijstand ( indien je hierover beschikt ) en vraag hen of je iets aan die 2 maanden opzegtermijn kunt doen.

Enne, het is niet echt professioneel, maar als je echt aan die 2 maanden gehouden wordt, kun je jezelf ook voor een langere tijd ziekmelden, maar hier zou je wel eens gezeur door kunnen krijgen, want reken maar dat je werkgever dan een controle voor je gaat regelen door een arbo arts.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-11 20:07
Was het niet zo dat een opzegtermijn bij ontslag nemen alleen geldt bij een contract voor onbepaalde tijd en dat je voor een contract voor bepaalde tijd je je contract moet uitdienen?

Dat is wat ik in meerdere topics heb gelezen hiero.

Pvouput live

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-11 16:48
console schreef op maandag 14 april 2008 @ 12:42:
Ik wil bij mijn huidige werkgever weg en liefst zo snel mogelijk! Ik heb totaal geen motivatie meer, ga met tegenzin naar me werk en geen zin om elke dag weer de zelfde verhalen aan te horen van bepaalde personen.
Ik heb er eerst via een uitzendbureau gewerkt, en daarna een contract van een jaar gekregen. En nu wil ik dus ontslag nemen, liefst zelfde dag nog me spullen pakken en verdwijnen zeg maar. Maar dit zal denk ik niet kunnen. Maar nu zit ik dus met een opzeg termijn van 2 maanden, wat ik dus echt niet trek!
Ik begrijp dat je nog in je jaarcontract zit. Daar kun je niet zonder meer onderuit. Als je voortijdig opzegt, ben je zelfs aansprakelijk te stellen voor de eventuele schade die je baas daardoor loopt.

In onderlinge overeenstemming met je baas kan het natuurlijk wel.

• console
DaRKie schreef op maandag 14 april 2008 @ 12:46:
Dus je hebt het zo lang laten aanslepen tot het moment dat je het helemaal beu bent en ook niet meer in staat bent om je opzeg van 2 maand uit te doen?

Volgens mij ben je altijd verplicht om je opzeg uit te doen (tenzij je werkgever contractbreuk zou gepleegd hebben maar dit lijkt me niet het geval)

Je kan ook altijd zorgen dat je op staande voet ontslage wordt, staat wel niet zo mooi op je cv en er kunnen eventuele kosten aan verbonden zijn, maar je geeft aan dat je het geen dag meer trekt daar ... :)
Ja, ik weet dat het stom is. Het klinkt misschien raar, maar heb echt maar ook echt geen zin meer. Want ik ga nu tegen me wil in naar me werk, en ik ben geen persoon die iets tegen zijn wil in doet, en als ik daar voor iemand de huid vol moet schelden om er door ontslagen te worden dan zou ik het er voor over hebben.
Verwijderd schreef op maandag 14 april 2008 @ 12:46:
Volgens mij is de wettelijke opzegtermijn een maand. En tenzij je werkgever hard kan maken dat de twee maanden noodzakelijk zijn, is de wet leidend. Dit zou je dus even kunnen uitzoeken.

Maar je wilt direct weg. Ik weet niet wat voor een werk je doet, maar wellicht kan je met je baas gaan praten? Een ongemotiveerde werknemer is ook niets en misschien laten ze je meteen gaan...
Ik werk op kantoor en neem telefoontjes op, soort helpdesk dus plus doe wat extra dingen erbij. Praten zit er niet zo bij hun in, dit bedrijf ( Wereld bedrijf ) wil alleen echt puur winst maken, ze hebben ook al een boete gehad van bijna 24 miljoen euro kwam ik laatst achter voor de monopoly positie wat hun hebben in deze markt. En ze doen er alles aan om deze te behouden!

Ze kunnen het makkelijk zonder mij af, die andere personen die er zitten voelen zich heel wat en ik kots op zulke personen. Als ik een foutje maak dan wordt ik afgemaakt en diegene is het zat dat ze het voor de zoveelste keer moet vertellen ?? maar maken hun een foutje dan hoor je niks. Dan zeggen ze, kan gebeuren.
gambieter schreef op maandag 14 april 2008 @ 12:46:
Opzegtermijnen kunnen in overleg korter zijn; ik dacht dat je wettelijk in principe maar 1 maand opzegtermijn hebt, maar daar kun je beter zelf de wet op naslaan.

Al eens gesproken met je werkgever over het probleem? Ik kan me niet voorstellen dat twee maanden een probleem is als het alleen om motivatie gaat.

Gaat het hier om Nederland of Belgie? Dat kan namelijk uitmaken :)
Gaat om Nederland. Ik zat ook al te kijken want als je korter dan 5 jaar werkt dan is het wettelijk 1 maand op zeg termijn.

Er is ook een personeels verloop van meer dan 10% bij dit bedrijf, gedwongen ontslagen niet meegerekend!

• arnax
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-12-2020

arnax

Penguins rock!

console schreef op maandag 14 april 2008 @ 13:14:
[...]

Ja, ik weet dat het stom is. Het klinkt misschien raar, maar heb echt maar ook echt geen zin meer. Want ik ga nu tegen me wil in naar me werk, en ik ben geen persoon die iets tegen zijn wil in doet, en als ik daar voor iemand de huid vol moet schelden om er door ontslagen te worden dan zou ik het er voor over hebben.

[...]

Ik werk op kantoor en neem telefoontjes op, soort helpdesk dus plus doe wat extra dingen erbij. Praten zit er niet zo bij hun in, dit bedrijf ( Wereld bedrijf ) wil alleen echt puur winst maken, ze hebben ook al een boete gehad van bijna 24 miljoen euro kwam ik laatst achter voor de monopoly positie wat hun hebben in deze markt. En ze doen er alles aan om deze te behouden!

Ze kunnen het makkelijk zonder mij af, die andere personen die er zitten voelen zich heel wat en ik kots op zulke personen. Als ik een foutje maak dan wordt ik afgemaakt en diegene is het zat dat ze het voor de zoveelste keer moet vertellen ?? maar maken hun een foutje dan hoor je niks. Dan zeggen ze, kan gebeuren.

[...]

Gaat om Nederland. Ik zat ook al te kijken want als je korter dan 5 jaar werkt dan is het wettelijk 1 maand op zeg termijn.

Er is ook een personeels verloop van meer dan 10% bij dit bedrijf, gedwongen ontslagen niet meegerekend!
Weetelijk is het inderdaad één maand, echter geldt dit alleen (zoals eerder vermeld) bij een contract voor ONbepaalde tijd. Jouw jaarcontract is een contract voor bepaalde tijd.
Hoelang moet je nog tot het einde van je jaarcontract?

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-10 16:30
offtopic:
Gelukkig ga je dat soort personen nergens anders tegenkomen.

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-11 18:13

Barrycade

Through the...

Ik zou eens met je baas gaan praten. Wellicht is er een oplossing op korte termijn mogelijk.

Als je echt met zo'n tegenzin naar je werk gaat als ik uit je berichten lees. Zal dit ook wel door je collega's/baas zijn opgevallen. Grote kans dat ze medewerking verlenen.

btw: 10% verloop is niet zo hoog. En veel succes met het zoeken naar een bedrijf dat geen winst wil maken. Ik raad je derhalve aan om eens bij werkenbijdeoverheid.nl te kijken :)

• console
arnax schreef op maandag 14 april 2008 @ 13:23:
[...]

Weetelijk is het inderdaad één maand, echter geldt dit alleen (zoals eerder vermeld) bij een contract voor ONbepaalde tijd. Jouw jaarcontract is een contract voor bepaalde tijd.
Hoelang moet je nog tot het einde van je jaarcontract?
Oke, op die manier. Ik moet tot december helaas.
crazyx schreef op maandag 14 april 2008 @ 13:24:
[...]

offtopic:
Gelukkig ga je dat soort personen nergens anders tegenkomen.
Hehe, ik weet dat ik altijd zulke mensen kan tegenkomen. iig eerste keer dat ik zulke mensen tegen kom in een bedrijf, al andere bedrijven waar ik gewerkt hebt was iedereen een gelijke.

• console
littlejoannes schreef op maandag 14 april 2008 @ 13:29:
Ik zou eens met je baas gaan praten. Wellicht is er een oplossing op korte termijn mogelijk.

Als je echt met zo'n tegenzin naar je werk gaat als ik uit je berichten lees. Zal dit ook wel door je collega's/baas zijn opgevallen. Grote kans dat ze medewerking verlenen.

btw: 10% verloop is niet zo hoog. En veel succes met het zoeken naar een bedrijf dat geen winst wil maken. Ik raad je derhalve aan om eens bij werkenbijdeoverheid.nl te kijken :)
Denk niet dat ze het weten, laat het zelf niet zo merken, en dan nog denk niet echt dat ze het boeien, zolang hun zakken maar worden gevult.

Tuurlijk bedrijf moet winst maken, maar niet over de rug van de werknemers.

Heb ook andere jongens gesproken die er zijn ontslagen of weggegaan een paar zeiden al tegen me, gewoon zeggen dat je ergens niet mee eens bent of tegen in gaan en je wordt eruit gewerkt.

• arnax
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-12-2020

arnax

Penguins rock!

console schreef op maandag 14 april 2008 @ 13:30:
[...]

[...]
Dan zul je met je werkgever moeten praten. Misschien dat je in onderling overleg een einde kunt maken aan je contract.

Het heeft geen nut om de boel daar te 'verzieken'. In het slechtste geval kan je werkgever jou ontslaan en jou dwingen een schadevergoeding te betalen. Bij mijn weten moet je dan je resterende salaris als 'schadevergoeding' aan je werkgever betalen.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Bottomline: ga praten met je afdelingshoofd. Wat ex-collega's zeggen is niet zo relevant, die zijn vaak vooringenomen tegen het bedrijf, en als je niet aangeeft waar je problemen mee hebt, dan kan er ook niets aan gedaan worden.

En verder: wees een vent, je hebt een contract getekend en daar komen verplichtingen bij. Het leven bestaat niet alleen uit pleziertjes, dus als je een twee maanden opzegtermijn hebt, dien die dan ook netjes uit :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

console schreef op maandag 14 april 2008 @ 13:30:
[...]

[...]
Dat betekent dus dat je je huidige jaarcontract afgelopen december hebt getekend. Is de situatie in 3 maanden van goed naar ondraagelijke slecht gegaan ofzo?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

nextware schreef op maandag 14 april 2008 @ 13:02:
Op staande voet ontslag nemen kan volgens mij wanneer er sprake is van het volgende:

- Werkgever is ermee akkoord
Dan is het geen ontslag op staande voet, maar een beëindiging in onderling overleg. En daarvoor geldt in beginsel dat je verwijtbaar werkloos bent en dus geen aanspraak hebt op allerlei uitkeringen. Ontslag wegens een dringende reden aan de zijde van de werkgever is denkbaar (denk aan bedreiging van de werknemer of zijn familie, intimidatie, structureel en grof niet tijdig betalen van loon) maar wees daar HEEL voorzichtig mee. In de meeste gevallen zal gewoon van je verwacht worden dat je doorwerkt. Sowieso is het maar de vraag of je überhaupt ontslag moet willen nemen. Waarom wacht je het einde van je arbeidsovereenkomst niet gewoon af? Dan voorkom je echt een hele hoop gezeik.

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Meld je ziek? Op deze manier doorgaan is niet goed voor je gezondheid en je bespaart een hele hoop stress ook voor je collega's.

Bij het ziekmelden wel aangeven dat je ziekmelding werkgerelateerd is. In principe zal je baas/manager contact met je moeten opnemen om uit te gaan zoeken of er een oplossing te vinden is.

Dit is voor zover ik begrijp zo'n beetje de standaardprocedure bij bijvoorbeeld hoog oplopende conflicten op de werkvloer.

Info.

[ Voor 10% gewijzigd door Keypunchie op 14-04-2008 16:07 ]

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06:42

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Keypunchie schreef op maandag 14 april 2008 @ 15:59:
[...]

Meld je ziek? Op deze manier doorgaan is niet goed voor je gezondheid en je bespaart een hele hoop stress ook voor je collega's.

Bij het ziekmelden wel aangeven dat je ziekmelding werkgerelateerd is. In principe zal je baas/manager contact met je moeten opnemen om uit te gaan zoeken of er een oplossing te vinden is.

Dit is voor zover ik begrijp zo'n beetje de standaardprocedure bij bijvoorbeeld hoog oplopende conflicten op de werkvloer.

Info.
Wat een flutadvies zeg. TS moet eerst gewoon eens gaan praten met zn werkgever/leidinggevende, en ook even bedenken wat de gevolgen zijn van ontslag nemen, zoals:
-werkloosheid, wie gaat TS onderhouden, want ik neem aan dat hij geen aanspraak gaat maken op een uitkering,
-gat in zijn cv, staat leuk bij je volgende sollicatie's,

En wat vindt TS dat de werkgever mag doen, wanneer het hoofd van TS ijn baas niet aanstaat? Gewoon maar ontslag, ondanks doorlopend contract?

Dus gewoon eens gaan praten en als je dat niet wilt niet lopen zeiken, maar gewoon je contract uitdienen.

Waarom? Omdat het kan!!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:36

SmartDoDo

Woeptiedoe

Ik mis even het stukje waaruit blijkt dat de TS al ander werk heeft gevonden? Want het lijkt me wel noodzakelijk om eerst wat anders te hebben voordat je bij je huidige werk gaat babbelen over een vroegtijdig vertrek?

Zoals nare man ook al aangeeft, let erop wat je doet ivm eventueel aanspraak op bijvoorbeeld een WW-uitkering. Als je de boel op stelten gaat zetten en jezelf onmogelijk maakt kun je wel fluiten naar een WW-uitkering. Dan is het wellicht beter het uit te zingen met verstand op oneindig. In het ergste geval schoppen ze je eruit en dat is nu net waar je niet mee zit ;)

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:16
Als je nog niet met je leiding gevende hebt gesproken, weet je het antwoord ook niet. Vertel gewoon dat je het niet meer naar je zin hebt enz.. Dan vinden ze het prima dat je ergens anders gaat werken, lijkt mij.

[ Voor 9% gewijzigd door FicoF op 14-04-2008 19:45 ]

• Foxie_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-11 16:35
Opzeg kan wettelijk 2 maanden zijn (zelfs 6 maanden) MAAR dan moet in het contract ook staan dat de de opzegtermijn voor de werkgever 4 maanden (dubbel) is. Volgens de wet is een contractuele verlenging van de opzegtermijn alleen geldig als cumulatief aan de volgende voorwaarden is voldaan:
  • de verlenging is schriftelijk vastgelegd,
  • de werkgever neemt ten minste de dubbele opzegtermijn in acht ten opzichte van de opzegtermijn van de werknemer,
  • de opzegtermijn voor de werknemer bedraagt maximaal zes maanden.
Als niet aan deze voorwaarden is voldaan, is er geen geldige contractuele opzegtermijn en geldt automatisch de wettelijke opzegtermijn. De bepaling 'Voor zowel de werknemer als de werkgever geldt een opzegtermijn van twee maanden' is dus niet geldig.

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Foxie_s schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 21:27:
Opzeg kan wettelijk 2 maanden zijn (zelfs 6 maanden) MAAR dan moet in het contract ook staan dat de de opzegtermijn voor de werkgever 4 maanden (dubbel) is.
Behalve als er in een CAO iets anders is afgesproken, waarvoor ook weer voorwaarden gelden.
CAO en opzegtermijn voor de werkgever lijken mij voor de TS overigens nu niet van belang.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 april 2008 @ 15:58:
[...]

Dan is het geen ontslag op staande voet, maar een beëindiging in onderling overleg. En daarvoor geldt in beginsel dat je verwijtbaar werkloos bent en dus geen aanspraak hebt op allerlei uitkeringen. Ontslag wegens een dringende reden aan de zijde van de werkgever is denkbaar (denk aan bedreiging van de werknemer of zijn familie, intimidatie, structureel en grof niet tijdig betalen van loon) maar wees daar HEEL voorzichtig mee. In de meeste gevallen zal gewoon van je verwacht worden dat je doorwerkt. Sowieso is het maar de vraag of je überhaupt ontslag moet willen nemen. Waarom wacht je het einde van je arbeidsovereenkomst niet gewoon af? Dan voorkom je echt een hele hoop gezeik.
Zo lang je in de beëindigingsovereenkomst op neemt dat deze op initiatief van de werkgever is gesloten heb je weinig problemen met het UWV. Dan moet er natuurlijk niet in vermeld worden dat het initiatief van de werkgever volgde op rare fratsen van de werknemer ofzo ;)
Dan heb je hoogstens nog een probleem met een fictieve opzegtermijn als het op je WW aan komt.

Advies voor TS is vrij simpel:
contract voor bepaalde tijd dus opties (zonder schadeplichtigheid)
-tussentijdse beëindigingsovereenkomst (opnemen op initiatief werkgever)
-opzeggen (énkel mogelijk wanneer deze mogelijkheid in het contract vermeld staat)
-je tijd uit zitten (logisch)

Buiten dat is er, zoals de situatie er nu voor ligt, weinig open aan opties voor de werknemer.
Alle adviezen over wettelijke opzegtermijnen e.d. zijn niet aan de TS besteed; het gaat over een overeenkomst voor bepaalde en niet onbepaalde tijd.

Kortom, TS kijk in je contract en wat daarin op genomen is mbt mogelijkheden tot tussentijdse opzegging.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2008 22:34 ]

• Ahrnuld
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-11 21:08
Interessante posts hier. Nu vraag ik me af hoe het zit als er bij een bedrijf een reorganisatie is waardoor je een nieuwe directeur krijgt t.o.v. de situatie waarin je het contract tekende, en die vervolgens beleid voert waar je het niet mee eens bent.

Kan je dan wel op staande voet ontslag nemen of zit je dan ook aan je opzegtermijn vast?

Niets...

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

starwave schreef op woensdag 16 april 2008 @ 10:00:
Interessante posts hier. Nu vraag ik me af hoe het zit als er bij een bedrijf een reorganisatie is waardoor je een nieuwe directeur krijgt t.o.v. de situatie waarin je het contract tekende, en die vervolgens beleid voert waar je het niet mee eens bent.

Kan je dan wel op staande voet ontslag nemen of zit je dan ook aan je opzegtermijn vast?
Het contract is niet afhankelijk van het beleid of van een persoon (in de vorm van een directeur). Dus nee, dat lijkt totaal niet relevant.

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11 18:45

Gé Brander

MS SQL Server

Je hebt vast nog wel wat vakantie dagen plus de wettelijke opzegtermijn van 1 maand lijkt mij genoeg om het nog even vol te houden. Wat zal het dan nog zijn? 2, hooguit 3 weken?

Succes bij de telefoonmaatschappij?

[ Voor 9% gewijzigd door Gé Brander op 16-04-2008 10:30 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-11 16:45

JaQ

Keypunchie schreef op maandag 14 april 2008 @ 15:59:

Info.
Juist... meld je ziek.. als je werkgever denkt dat je weg wilt, stuurt ie controle op je dak. Dan krijg je helemaal gezeik. Ziekmelden is nooit een oplossing.

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
JaQ schreef op maandag 21 april 2008 @ 23:53:
[...]

Juist... meld je ziek.. als je werkgever denkt dat je weg wilt, stuurt ie controle op je dak. Dan krijg je helemaal gezeik. Ziekmelden is nooit een oplossing.
Juist.
Daarbij: wees verdorie een vent en werk gewoon je opzegtermijn uit. Beetje zielig "ziek" thuis gaan zitten terwijl je niet ziek bent...als we dat allemaal deden ... :| En ons maar massaal verbazen over allerlei veel te hoge belastingposten... :X

Hier stond onzin :X

[ Voor 63% gewijzigd door RobIII op 22-04-2008 00:09 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-11 19:22
Ga eens praten met je afdelingshoofd ofzo, willen ze niet toegeven neem je gewoon ontslag en doe je je proeftijd uit. Niemand zegt dat je nog je best moet doen, maar laat ook geen boeltje achter.
2 maanden is lang, maar je hebt een contract getekend en als het goed is erbij geschreven "Gelezen en goedgekeurd".

Ik hoop voor jou wel dat je ander werk hebt, want zelf ontslag nemen = geen uitkering oid.

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 14:17
RobIII schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 00:01:

Daarbij: wees verdorie een vent
Mij werd altijd verteld het enige leuke werk is vuurwerk, gelukkig dat niet vuurwerk maken ook wel leuk kan zijn maar er zijn momenten dat ik dr ook even geen trek in heb. En om dan op te geven, mij komt het allemaal wat kinderlijk over. En zeker oplossingen als ziek thuiszitten |:(

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

SmartDoDo schreef op maandag 14 april 2008 @ 19:00:
IZoals nare man ook al aangeeft, let erop wat je doet ivm eventueel aanspraak op bijvoorbeeld een WW-uitkering. Als je de boel op stelten gaat zetten en jezelf onmogelijk maakt kun je wel fluiten naar een WW-uitkering.
Zelfs als je nu geen uitkering aanvraagt, maar over vier of vijf jaar wel. Dan kunnen ze alsnog weer beginnen over je keuzes nu. Bij een aanvraag wordt er gekeken naar de laatste vijf jaar arbeidsverleden, en als daar iets bijzit waarmee de UWV denkt je zonder uitkering naar buiten te kunnen sturen zullen ze dat niet laten.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• dwaas
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-11 11:54

dwaas

_

Misschien is het al gezegd, maar meestal is een wettelijke opzegtermijn 1 maand vanaf een bepaalde datum. Dus stel het is vanaf de eerste van een maand dan zou je, als je vandaag opzegt, per 1 mei de termijn ingaan en per 1 juni uit dienst zijn. Stel je zegt op op de 2e dan duurt het inderdaad ongeveer 2 maanden.

Ik zit/zat in hetzelfde schuitje. Vrijdag is mijn laatste dag.

King for a day,... fool for a lifetime.

• Startups
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09-2022
Even iets heel anders.
Als er echt oneigenlijk gebruik wordt gemaakt van die monopolie, dan moet je even kijken of je in aanmerking komt voor een klokkenluiders-regeling. Is nu heel hot in de politiek, mits het wantoestanden zijn.

[ Voor 39% gewijzigd door Startups op 22-04-2008 13:34 ]

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-11 03:08
keel schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 13:32:
[...]

Even iets heel anders.
Als er echt oneigenlijk gebruik wordt gemaakt van die monopolie, dan moet je even kijken of je in aanmerking komt voor een klokkenluiders-regeling. Is nu heel hot in de politiek, mits het wantoestanden zijn.
Ja, daarmee wordt je populair bij de werkgevers. Klokkenluiden is een nogal heikele zaak waarbij je heel goed moet uitkijken om niet het slachtoffer te worden van wraakacties en imagoschade.
Dus dat je iemand bij het management aan je kant hebt enzo. Lijkt me ook niet zo relevant voor de TS in z'n huidige situatie.

Dus wat er al gezegt is, of ga langs bij personeelszaken/HR en informeer naar de mogelijkheden.

_██_
(ಠ_ృ)

Verwijderd

console schreef op maandag 14 april 2008 @ 12:42:
Dag medetweakers,

Kan een werknemer ook op staande voet ontslag nemen? Moet daar ook een reden voor zijn?

Ik heb geen CAO, alleen 3 papiertjes met wat tekst erop en dat is mijn contract waar ook opstaat dat ik 2 maanden opzeg termijn heb.

Bvd.
Gelet op hetgeen hier al over is gezegd, wil ik ter aanvulling nog aangeven dat je wellicht met de werkgever een beeindigingsvoorstel kan overeenkomen. Met wederzijds goedvinden wordt overeengekomen dat het dienstverband eindigt per datum waarop jullie dat samen zo afspreken.
Via deze constructie kan je namelijk nog in aanmerking komen voor een ww-uitkering. Duidelijk moet dan in beeindigingsovereenkomst vermeldt staan dat het voorstel is gedaan op inititiatief van de werkgever.

Via onderstaande link kun je heel duidelijk zien wanneer je dan in aanmerking kan komen voor een dergelijke uitkering (hopelijk is het niet ism policy dat ik link plaats)
http://www.jobcircle.nl/wiki/WW-uitkering_voorschriften

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06:42

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 15:00:
[...]

Gelet op hetgeen hier al over is gezegd, wil ik ter aanvulling nog aangeven dat je wellicht met de werkgever een beeindigingsvoorstel kan overeenkomen. Met wederzijds goedvinden wordt overeengekomen dat het dienstverband eindigt per datum waarop jullie dat samen zo afspreken.
Via deze constructie kan je namelijk nog in aanmerking komen voor een ww-uitkering. Duidelijk moet dan in beeindigingsovereenkomst vermeldt staan dat het voorstel is gedaan op inititiatief van de werkgever.

Via onderstaande link kun je heel duidelijk zien wanneer je dan in aanmerking kan komen voor een dergelijke uitkering (hopelijk is het niet ism policy dat ik link plaats)
http://www.jobcircle.nl/wiki/WW-uitkering_voorschriften
[flapuitmode]Dus nu moet de werkgever eigenlijk gaan frauderen omdat de TS een flapdrol is?[/flapuitmode] Laat TS lekker zelf uitzoeken hoe hij aan zijn geld komt, in plaats van een uitkering aan te vragen. Ik heb iig geen behoeft om belasting te betalen voor dit soort gevallen.

Waarom? Omdat het kan!!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Hoe is het eigenlijk met de TS, heeft hij intussen opgezegd?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Verwijderd

c70070540 schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 16:29:
Hoe is het eigenlijk met de TS, heeft hij intussen opgezegd?
ja met een contract voor bepaalde tijd.. :/ Komop mensen.. Lees de draad ?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2008 17:24 ]

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 17:23:
[...]

Pardon? Lees zelf de draad... Laatste reactie van de TS is van 14 april. Ik vraag hoe het intussen is, en jij komt met zo een nietszeggende opmerking...

Verwijderd

Jij bent degene die blijft roepen dat de TS op kan zeggen en wettelijke opzegtermijnen heeft terwijl hij een contract voor bepaalde tijd heeft. Er is nu geloof ik toch al een paar keer gezegd dat die vlieger -behoudens een tussentijds opzeggingsbeding, en dan heb je nog steeds niets te maken met een wettelijke opzegtermijn- niet op gaat.

No hard feelings, maar als je niet echt weet waar je het over hebt, waarom meld je het dan zonder de moeite te nemen de reacties te lezen? Het zou nuttiger zijn als je er wat van leert.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2008 19:56 ]

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Dat zijn de opmerkingen van veel goedbedoelende tweakers. Prima, maar daar vraag ik niet naar. Ik vraag naar de TS.

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-11 06:32

SambalBij

We're all MAD here

Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 17:23:
[...]

Lees de startpost..
Er wordt weliswaar gesproken over een contract bepaalde tijd, maar de TS zegt duidelijk dat daar een opzegtermijn in genoemd wordt...
Het verplicht uitdienen van een bepaalde tijd is alleen als er niks verder over afgesproken is. Een bepaalde tijd contract kan echter best een opzegtermijn hebben.
Ik heb zelf ook wel eens na 8 maanden een jaarcontract beeindigd, aangezien daar gewoon 1 maand opzegtermijn in stond...

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-11 11:26

racoon

mooowwww

Ik weet niet of het al gezegd is, maar kan je niet je contract opzeggen dan 2 mnd vrije dagen opnemen?

Ben je ook per direct weg.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 14:17
racoon schreef op woensdag 23 april 2008 @ 15:20:
Ik weet niet of het al gezegd is, maar kan je niet je contract opzeggen dan 2 mnd vrije dagen opnemen?

Ben je ook per direct weg.
Ware het niet dat zijn contract dat niet toelaat, noch dat je in de meeste bedrijven 2 maanden vrij achter elkaar vrij kan nemen.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-11 16:48
SambalBij schreef op woensdag 23 april 2008 @ 14:08:
[...]

Lees de startpost..
Er wordt weliswaar gesproken over een contract bepaalde tijd, maar de TS zegt duidelijk dat daar een opzegtermijn in genoemd wordt...
Het verplicht uitdienen van een bepaalde tijd is alleen als er niks verder over afgesproken is. Een bepaalde tijd contract kan echter best een opzegtermijn hebben.
Ik heb zelf ook wel eens na 8 maanden een jaarcontract beeindigd, aangezien daar gewoon 1 maand opzegtermijn in stond...
Dat kan, als je contract er ongeveer zo uitziet:

[artikel x] De overeenkomst eindigt van rechtswege op datum <einddatum>.

[artikel y] Het is werknemer toegestaan om op te zeggen. Opzegging dient schriftelijk te gebeuren tegen het einde van de kalendermaand, met inachtneming van eenj opzegterijn van XX maanden.

Deze twee bepalingen bijten elkaar namelijk niet. Wat ik hierboven schets is een termijncontract dan
kan eindigen van rechtswege aan het einde van de looptijd, danwel door tussentijdse opzegging door de werknemer.

Maar als er geen artikel y staat, heb je niet de mogelijkheid om tussentijds op te zeggen. Dan is je enige mogelijkheid om eraf te komen zonder aansprakelijk te zijn voor eventuele schade door de contractbreuk, om de termijn uit te zitten.
Dergelijke contracten zijn gewoon toegestaan, zo lang de duur van de overeenkomst niet langer is dan 2 jaar. Bij langere overeenkomsten (onbepaalde tijd) moet er wel een opzegmogelijkheid zijn voor de werknemer.

Verwijderd

SambalBij schreef op woensdag 23 april 2008 @ 14:08:
[...]

Lees de startpost..
Ik zie niets over een tussentijds opzeggingsbeding staan hoor. "een beding waar iets over twee maanden opzegtermijn staat" is toch niet echt niet persé hetzelfde als een tussentijds opzegbeding. Gezien het feit dat de TS daar geen uitsluitsel over geeft en het feit dat bij opzegging zonder zo een tussentijds opzegbeding de TS gewoon schadeplichtig is (en niet zo'n beetje ook) is advies over opzeggen vroegtijdig en blijft advies mbt de wettelijke opzegtermijn compleet irrelevant.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2008 01:04 ]

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

racoon schreef op woensdag 23 april 2008 @ 15:20:
Bij welk bedrijf bouw jij 2 vrije maanden op in 3 maanden werken? Daar zou ik juist wel willen werken!

Professionele website nodig?

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-11 06:32

SambalBij

We're all MAD here

Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2008 @ 00:57:
[...]

Ik zie niets over een tussentijds opzeggingsbeding staan hoor. "een beding waar iets over twee maanden opzegtermijn staat" is toch niet echt niet persé hetzelfde als een tussentijds opzegbeding.
Ik kan niets anders bedenken wat het anders zou zijn :)

Uit de startpost:
Aan het einde van de normale looptijd van het contract geldt uiteraard geen opzegtermijn, maar het loopt gewoon af. Enige waar dus een opzegtermijn op zou kunnen slaan is op tussentijds opzeggen.
Maar inderdaad, het zou helpen als we de exacte tekst van die bepaling uit het contract zouden kennen :)

[ Voor 17% gewijzigd door SambalBij op 24-04-2008 20:33 ]

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Verwijderd

Niet elk tussentijds opzeggingsbeding is een beding dat tussentijdse opzegging op elk moment mogelijk maakt. Daarnaast zie je natuurlijk in een hoop contracten allemaal rare constructies als opzegtermijnen voor het af laten lopen van een tijdelijk contract.

Het zou inderdaad opheldering geven als de TS gewoon z'n contract erbij had gepakt en de betreffende bepaling even overgetyped had :)

• mohawk0618
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-11 18:09
Ik weet niet waarom mensen hier met de opzegtermijn spelen. Een opzegtermijn is niet bindend, het is meer een gentlements agreement, maar je moet je werkgever een redelijke termijn geven, dit kan ook 2 weken zijn.
Er is een uitzondering; Als je een nieuwe baan hebt gevonden die meer verdient en beter vooruitzichten biedt, dan kan je zelfs binnen 1 week weg, en hoef je de 1 maand of 2 weken niet te houden. Neem contact met een werknemers organisatie binnen jouw branch.

Verwijderd

mohawk0618 schreef op zondag 27 april 2008 @ 15:14:
Ik weet niet waarom mensen hier met de opzegtermijn spelen. Een opzegtermijn is niet bindend, het is meer een gentlements agreement, maar je moet je werkgever een redelijke termijn geven, dit kan ook 2 weken zijn.
Er is een uitzondering; Als je een nieuwe baan hebt gevonden die meer verdient en beter vooruitzichten biedt, dan kan je zelfs binnen 1 week weg, en hoef je de 1 maand of 2 weken niet te houden. Neem contact met een werknemers organisatie binnen jouw branch.
Een opzegtermijn is niet bindend :?
Nofi, maar je wint nu wel de prijs voor de meest non-informed post van dit topic :P Je uitzondering gaat ook echt compleet nergens over.

Contract voor bepaalde tijd heb je in princiepe niets met een opzegtermijn te maken, omdat je in princiepe niet tussentijds mag opzeggen. Wanneer er een tusstentijds opzegbeding overeengekomen is zal daar doorgaans ook een contractuele opzegtermijn in opgenomen staan.
Contract voor onbepaalde tijd heb je in princiepe altijd met een opzegtermijn te maken, simpelweg omdat de wet je dat voorschrijft 7:672 lid 3 BW. Als je daar met je werkgever schriftelijk van af wijkt kan dat (onder voorwaarden) en kan je bijvoorbeeld ook een opzeggingstermijn voor de werknemer van 1 dag overeenkomen. Maar dat heeft niets te maken met een "gentlemens agreement", maar simpel met een bindende overeenkomst.

Als er een wettelijke/contractuele opzegginstermijn bestaat, dan kan je daar natuurlijk met wederzijds goedvinden vanaf wijken bij een beëindigingsovereenkomst, maar op het verkrijgen van zo een overeenkomst bestaat geen enkel recht, en zodra zo een overeenkomst bestaat is het simpelweg een overeenkomst. Geen gentlemens agreement.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2008 15:26 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Misschien kun je er even bijzeggen in welke bananenrepubliek deze regel geldig is, of een bron geven? Het is namelijk zoals Mockingbird al aangeeft complete onzin in Nederland en Belgie.

• curry684

curry684

Ik weet niet waarom mensen hier met de opzegtermijn spelen. Een opzegtermijn is niet bindend, het is meer een gentlements agreement
De termen "contract" en "gentlement's agreement" zijn zoals dat zo mooi heet "mutually exclusive". Alles wat in een door beide partijen ondertekend contract staat is volstrekt bindend, behoudens bepalingen die in strijd zijn met toepasselijk recht.

Oftewel u praat poep, zoals hierboven ook reeds aangegeven.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Waar ik benieuwd naar ben is of er hier mensen zijn die voorbeelden hebben van werkgevers die een een werknemer die eerder opstapt dan zijn opzegtermijn ook daadwerkelijk civielrechtelijk aansprakelijk gaan stellen voor de ondervonden schade. Ik heb dat namelijk in mijn omgeving nog nooit meegemaakt.

Verwijderd

Bijna peop, net niet helemaal. Bij een dringende reden hoef je geen opzegtermijn te hanteren: ontslag op staande voet, en dat kan je krijgen of nemen. Moet je wel zeker zijn van je zaak natuurlijk ;)

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Zoals al gezegd, het is juist wel degelijk een bindende voorwaarde. Voor beide partijen.

De enige uitzonderingen die ik ken zijn de reeds genoemde dringende reden (ontslag op staande voet nemen of krijgen) en het simpele feit dat jij en je werkgever overeen kunnen komen dat een andere laatste dag van toepassing is.

Als er geen dringende reden is van de een of de andere kant en je werkgever niet wil meewerken aan een eerdere laatste dag, dan zit je gewoon met je opzegtermijn waar je werkgever niet onderuit kan, maar die je zelf ook wel moet vullen. Of je dan civielrechtelijk gedoe krijgt als je eerder stopt met werken is natuurlijk een ander verhaal, echt een goed beeld bij je vervolgwerkgever zal dat overigens niet opleveren.

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-11 23:08
Hou het bij zinnige reacties svp, dit soort opmerkingen past hier niet.

[ Voor 61% gewijzigd door SmartDoDo op 27-04-2008 23:15 ]

• mohawk0618
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-11 18:09
Ik geloofde dat het niet bindend was vanwege wat ik heb gezien bij een vriend van me. Eenvoudige versie hier:
vriend en bedrijf A.
vriend heeft een nieuwe bedrijf B gevonden, die netto 500e meer biedt, maar moet binnen een week tekenen om een order binnen te halen. Vriend gaat naar bedrijf B, maar bedrijf A pikt het niet en brengt de zaak voor de rechter wegens zijn 1 maand opzegtermijn..nu ben ik meegegaan naar de zitting en wat zegt de rechter tot mijn verbazing: Vraagt aan bedrijf A of die de vriend ook een uitzicht kan bieden om 500e in de toekomst meer te laten verdienen, bedrijf A zegt nee. Rechter geeft bedrijf A ongelijk, omdat de vooruitzichten van bedrijf B beter zijn en gezien dat vriend een gezin heeft.

Na deze voorval heb ik het aan zijn advocaat gevraagt wat nou gebeurd is, deze vertelde mij dat een rechter meestal niet meegaat met een maand opzegtermijn als de nieuwe werkgever meer loon biedt en een werknemer zou nooit achteruit mogen gaan in loon of verdiensten.

Maar nu zie ik dat het wel bindend is. Was misschien een beetje te overhaastig met posten, maar deze voorval was wel een bizarre.

Verwijderd

Ik kan me bijna niet voorstellen dat op basis van enkel díe feiten een rechter zo oordeelt. Ik zou de uitspraak nog maar eens goed doorlezen, want hoogst waarschijnlijk zit er achter zo'n oordeel een andere redenatie die jij er uitgehaald hebt.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-11 09:23

SeatRider

Hips don't lie

mohawk0618 schreef op woensdag 30 april 2008 @ 03:00:
Ik geloofde dat het niet bindend was vanwege wat ik heb gezien bij een vriend van me. Eenvoudige versie hier:
*knip ongeloofwaardig verhaal*

Na deze voorval heb ik het aan zijn advocaat gevraagt wat nou gebeurd is, deze vertelde mij dat een rechter meestal niet meegaat met een maand opzegtermijn als de nieuwe werkgever meer loon biedt en een werknemer zou nooit achteruit mogen gaan in loon of verdiensten.

Maar nu zie ik dat het wel bindend is. Was misschien een beetje te overhaastig met posten, maar deze voorval was wel een bizarre.
Ik heb wel eens begrepen dat een rechter een concurrentiebeding om die redenen ongegrond verklaart, maar dit slaat echt alles. Post het vonnis hier eens? :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Nog even voor de duidelijkheid:

Voor een contract voor onbepaalde tijd heb je een opzegtermijn, als dit niet in het contract afgesproken, dan wordt de wettelijke termijn van 1-2 maand(en) aangehouden.
Voor een contract voor bepaalde tijd heb je in principe geen opzegtermijn, behalve als je dit contractueel hebt laten vastleggen.

2 maanden voor een jaarcontract is veel, maar je hebt het zelf afgesproken, dus daar moet je je dan ook aan houden.

Afhankelijk van je werk zou je kunnen vragen of je per direct weg kan (of evt 1 maand), maar dat kan je eigenlijk wel het beste zelf inschatten of dit mogelijk is.
Let wel op dat het indienen van het ontslag met kalendermaand wordt gemeten. Dus als je as maandag ontslag indient, moet je eigenlijk nog tot 1 augustus doorwerken!

Ik heb zelf gisteren(29 april) ontslag genomen, precies nog voor het eind van de maand.

• curry684

curry684

SeatRider schreef op woensdag 30 april 2008 @ 09:11:
[...]

Ik heb wel eens begrepen dat een rechter een concurrentiebeding om die redenen ongegrond verklaart, maar dit slaat echt alles. Post het vonnis hier eens? :)
Die wil ik ook wel eens doorlezen met een goede zak chips erbij 8)7

• igmar
  • Laatst online: 06-11 09:18

igmar

ISO20022

Met alle respect, waar heb je bovenstaande onzin vandaan ? Een opzegtermijn is wel degelijk bindend. Dat je een betere baan gevonden hebt doet niet terzake.

• igmar
  • Laatst online: 06-11 09:18

igmar

ISO20022

[quote]Kurios schreef op woensdag 30 april 2008 @ 09:27:
Nog even voor de duidelijkheid:

Voor een contract voor onbepaalde tijd heb je een opzegtermijn, als dit niet in het contract afgesproken, dan wordt de wettelijke termijn van 1-2 maand(en) aangehouden.
[quote]

Wettelijk is 1 maand. In een bindend verklaarde CAO kan daar van afgeweken worden, maar alleen als de opzegtermijn van de werkgever het dubbele is.
2 maanden voor een jaarcontract is veel, maar je hebt het zelf afgesproken, dus daar moet je je dan ook aan houden.
Het is erg ongebruikelijk.

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-10 17:00
Je moet in je contract kijken wat de opzegtermijn is voor de werkgever. Meestal is dat hetzelfde als voor de werknemer, dus 2 maanden in jouw geval. Volgens de wet geldt wordt de opzegtermijn voor de werknemer dan 1 maand.
Pagina: 1