Waarom kan een computer niets meer

Pagina: 1
Acties:
  • 1.201 views

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08-2023
Als er geen bestand van een cd-rom speler meer gelezen kan worden.
Dus niets meer met je duo of quadcore.
Alle processen zijn geblokkeerd, even surfen of een spelletje patience is er niet meer bij todat de melding komt dat windows van deze cd niet kan lezen.

Verwijderd

:?

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:59

_Apache_

For life.

Brakke dvd/cd?
Brakke drivers van je OS?

Verder is het maandag en mijn glazen bol is weer stuk (kortom, vertel is wat meer, we kunnen niet raden wat er aan de hand is als je zo een sumiere beschrijving geeft.)

*zucht.

[ Voor 4% gewijzigd door _Apache_ op 14-04-2008 12:19 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Omdat er op hardwareniveau gewacht wordt tot de CD-speler een signaal teruggeeft. Als je speler blijft hangen, wordt er verder niets uitgevoerd totdat hij een antwoord teruggeeft, of dat nou de data is die je opvroeg of een melding dat die data niet gelezen kan worden.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

PIO?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Begrijp wel wat hij bedoelt. Als ik een lege DVD in mijn brander prop freezed mijn PC ook voor een x aantal seconden. Dit was ook met mijn vorige configuratie het geval. Best apart, maar niet erg storend.

Default blanke hetero

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-02 18:59

BertV

Handgemaakt

Ken het... bijv. een CD-RW die niet gewist wenst te worden en heel je Vista-OS hangt.
(overigens absoluut geen anti-vista gezeur van mij!)

Het lijkt toch iets te zijn wat ze gemist hebben.

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:04
Het lijkt me eerder gewoon een brakke CD. En dat ligt dus aan de speler die probeert de gegevens uit te lezen, maar het uiteindelijk niet lukt. Dat Windows daarop wacht is een heel ander verhaal, maar niet de oorzaak van je probleem.

Probeer het bijvoorbeeld eens met ISObuster, die heeft best wel een aantal mogelijkheden om de bestanden eraf te halen.

P.S. Misschien is het handig om in het vervolg iets duidelijker te zijn in je vraagstelling, in plaats van te klagen over dat het niet werkt en hoe erg dat het wel niet allemaal is.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Lijkt me gewoon brakke settings (geen UDMA maar PIO mode b.v.) of verouderde drivers of gewoon je drive naar de klote. Hang er voor de grap eens een andere in.
Mijn DVD drive geeft geen problemen als ik er een schijf in mik, draait lekker door. Laptop van 'din hetzelfde.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:21

DarkSide

theres no place like ::1

Hoeft niets me brakke instellingen etc te maken hebben. Mijn cd/dvd speler doet alles perfect. leest alle cd's goed en tijdens het laden van een cd-tje en het opstarten van de autorun. draait mijn systeempje gewoon door. En deze is inmiddels al 5 jaar oud. Maar had laatst een nieuwe grafische kaart gekocht, en wou de drivers van de cd installeren. Maar dat ging gewoon niet. Hij wou hem gewoon niet lezen. Opdat moment doet mijn pc niets. Kan windowstoets+ e indrukken wat ik wil etc, maar er gebeurt niets. Totdat ik op eject druk. Dan komen alle resources weer vrij en heb ik 5 explorer vensters openstaan. Alle andere cd's dvd's die ik heb heb ik geen problemen mee, en de installatie cd wordt zonder problemen gelezen op mijn laptop.
Maar is opzich wel raar dat dit zoveel resources kan vragen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Klopt wel ja, en het hangt ook van de drive af, sommige merken lezen makkelijker door fouten heen dan andere.

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
Op zich is het best een goede vraag - hoewel de formulering wat anders zou kunnen. Eigenlijk is het te gek voor woorden dat zoiets simpels tegenwoordig (met dual- en quadcores) nog kan voorkomen. Ik heb het zelfs bij het opspinnen van harddisks in mijn XP MCE bak (zie sig) --- de video stokt ook een tiental seconden. Of dit een specifiek Windows-probleem is weet ik eigenlijk niet.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:50

MsG

Forumzwerver

Maar ja dat is met wel meer dingen zo. Als ik met dingen een te grote zoekopdracht doe, waardoor ik teveel resultaten terug krijg bij iets, kan je meestal ook geen cancel meer doen omdat je CPU zo druk is met het verwerken van het te grote zoekresultaat. Ook zoiets doms :).

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-02 13:22

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Heerlijk ja...

Jaren terug een topic hier geopend, omdat ik een gelijk iets had op mijn bak. Bleek uiteindelijk mijn nieuwe scanner te zijn die nog moest opwarmen en niet eerder geïnitialiseerd wilde worden in 'Deze computer'..

Te gek voor woorden ja en hoeft niet op een modern systeem.... lijkt bijna 'halt on failure' :P

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ebayzo schreef op maandag 14 april 2008 @ 12:21:
Begrijp wel wat hij bedoelt. Als ik een lege DVD in mijn brander prop freezed mijn PC ook voor een x aantal seconden. Dit was ook met mijn vorige configuratie het geval. Best apart, maar niet erg storend.
Hier ook. Muis beweegt nog, (avi) film in WMP speelt door maar menu van WMP freezed, explorer.exe ook. Aan de lichtjes @ router te zien heeft eMule er geen last van. :?
Paar sec later werkt alles weer normaal :)
Tijdens afspelen/branden dvd's nergens last van.

En nee, geen PIO gevalletje hier ;)

Gek genoeg, met deze pc z'n voorganger, athlon 1800, had ik daar volgesmij geen last van.

[ Voor 14% gewijzigd door Raven op 14-04-2008 13:21 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Het is niet 'vreemd', het is niet 'te gek voor woorden', het is inherent aan de x86-architectuur.
Hier wat leesvoer. :)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

CodeCaster schreef op maandag 14 april 2008 @ 13:22:
Het is niet 'vreemd', het is niet 'te gek voor woorden', het is inherent aan de x86-architectuur.
Hier wat leesvoer. :)
Dat laatste ja :) De hardware gaat eigenlijk voor dat moment in 'ruststand' en wacht op de CD/DVD-Rom speler op informatie. Net zoiets als een CD erin doen, en je de eerste paar seconden moet wachten. Dat wordt natuurlijk langer als de CD in dit geval onleesbaar is, omdat je systeem continue wacht erop.

Oplossing? Geduld, of anders in het vervolg 'schone' CD's/DVD's ;) Kan je weinig aan doen. Elke PC heeft hier wel last van.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ok, en dat was 't dan. Na vier keer opnieuw je vraag te hebben gesteld en vier keer er vervolgens duidelijk op te worden gewezen dat het niet de bedoeling is zomaar weer een nieuw topic over hetzelfde onderwerp te openen, moet het toch wel duidelijk zijn. Mocht je het oneens zijn over een slotje en graag in contact komen met een moderator, raad ik je aan eerst te lezen (Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!). Argumenten als 'hij doet stom, dus ik doe het ook!' zijn uitermate kinderachtig, dus laat die ook maar achterwege.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.