Probleem met Konsole: crasht bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

• xaos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-02-2023
Hallo,

Ik gebruik Kubuntu 7.04 met KDE 3.5.7 op een PC die ik een paar weken niet gebruikt heb, toen ik hem zojuist opstartte wil Konsole het niet meer doen, het crasht bij opstarten. Ook adept of synaptic crashen op het moment dat ze om een password willen vragen. Ik kan me niet herinneren dat ik iets raars heb gedaan met deze PC de laatste keer dat ik hem gebruikt heb. Ik kan nu dus geen terminal gebruiken en zit enorm vast... Iemand een idee?

Alvast bedankt

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-01 23:13

DeMoN

Pastafari

Probeer eens een 'xterm' te starten. Start daar vanuit 'konsole' en werk ermee. Als hij dan crashed, zie je dan output in je xterm venster?

[ Voor 3% gewijzigd door DeMoN op 14-04-2008 11:38 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• xaos
misschien een domme vraag, maar hoe doe ik dat? xterm staat niet in m'n kde menu en ALT-F2 werkt ook al niet meer... :(

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Probeer eens in de adresbalk van Konqueror /usr/bin/X11/xterm :)

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• xaos
aaarrghh, konquerer crasht ook al bij opstarten...

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Test je geheugen eens met memtest :)
http://www.memtest86.com/download.html

• Paulusbrand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-01 22:02
Doe eens [alt]+[ctrl]+[Backspace] om X af te sluiten en kijk eens of je dan in kan loggen met command line

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Paulusbrand schreef op maandag 14 april 2008 @ 12:03:
Doe eens [alt]+[ctrl]+[Backspace] om X af te sluiten en kijk eens of je dan in kan loggen met command line
Ik denk dat KDM dan weer opkomt...? :)

• xaos
memtest geeft geen errors aan, inloggen met commandline lukt idd niet, er knippert een paar seconden een cursor en de normale login van KDM komt weer op...

• xaos
hmm, ik denk dat ik de vermoedelijke oorzaak van het probleem heb gevonden, alleen nu nog de oplossing...

ik heb skim geinstalleerd gehad (een programma voor input van oa. Chinees) maar vond het niet zo lekker werken, dus toen weer verwijderd. Ik heb het geinstalleerd met behulp van deze tutorial:

http://kubuntuforums.net/...ic=6073.msg79522#msg79522

maar wellicht stom genoeg gewoon verwijderd dmv. apt-get remove skim

wellicht dat de files die in de tutorial aangemaakt worden het probleem veroorzaken, alleen: ik heb geen idee hoe ik nog root kan worden om ze te verwijderen 8)7

iemand nog ideeen?

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
ctrl-alt F1 indrukken om in de normale tekst console te komen, inloggen met je normale user en vervolgens met behulp van sudo de files verwijderen? :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

• xaos
heb ik inmiddels gedaan, vervolgens dpkg-reconfigure locales maar het probleem blijft. Helaas is mijn kennis van linux redelijk beperkt dus houdt het hier zo'n beetje op voor mij... geen idee wat ik verder nog kan doen???

• _eXistenZ_
  • Laatst online: 28-01 17:38
in KDE gewoon in de run dialog xterm? En dan Konsole starten vanuit xterm...

There is no replacement for displacement!

Pagina: 1