Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Requirements management.

Pagina: 1
Acties:
  • 528 views

• feelthepower
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:30
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het in een programma vastleggen van requirements? Hierbij denk ik aan een programma dat requirements traceable moet maken in ontwerpdocumentatie.
Wanneer op een hoog niveau (documentje 1) een requirement veranderd is dan duidelijk voor welke verdere decompositie (paar regels in documentje 2 en paar regels in documentje 3) dit gevolgen heeft. Er zijn bijvoorbeeld tools dit office macro's hebben waarmee dit mogelijk is.

Een mogelijk voorbeeld zou Rational requisitepro zijn. Dit pakket kost echter geld, en vereist MS office, ik vroeg mij af of er mensen zijn die open-source alternatieven gebruiken. Wie weet zelfs macro's voor open office?

• feelthepower
Misschien zijn er mensen die borland caliber of DOORS gebruiken / gebruikt hebben?

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:13

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Ongetwijfeld, maar wat is nou het doel van dit topic? Wil je weten hoe je requirements moet vastleggen, of ben je gewoon op zoek naar gratis alternatieven van commerciële software hiervoor?

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• feelthepower
Ik ben op zoek naar goedkopere alternatieven, maar ook naar de ervaringen van mensen die met zo'n tool werken/gewerkt hebben.

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:13

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Tja, daar zul je toch echt zelf je zoekwerk voor moeten doen.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• feelthepower
Ik heb wel opensource alternatieven zoals OSRMT bekeken, maar die schieten t.o.v. een tool als requisite pro toch tekort. En wat betreft ervaringen van mensen vind ik vooral vergelijkingen uit 2002 die me niet helemaal recent genoeg lijken omdat deze naar oude versies kijken. Vragen staat vrij toch? ;)

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-10 13:38

dusty

Celebrate Life!

Vragen staat vrij, maar wij verwachten dan wel een betere starts-post.

Je geeft al aan dat je verschillende opensource alternatieven hebt gevonden.

Start een nieuw topic (wederom hier in DTE), Zet daar dan eens een overzicht bij van de programma's die je hebt gevonden, de (eventuele) plus punten van dat pakket, en de (eventuele) min punten van dat pakket. Hierdoor kunnen andere mensen ook gaan overwegen om zo'n pakket te gaan gebruiken afhangend van hun eisen. Daarmee kan er gediscussieerd worden over de plus en min punten van de verschillende paketten, en dan worden de namen van andere paketten vanzelf opgedragen door andere bezoekers. Dan wordt het in iedergeval een discussie topic en niet een "ik zoek..."-topic zoals het nu lijkt.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.