een stekker voor een externe HD op USB aan te sluiten

Pagina: 1
Acties:

• anub1s17
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-12-2025
ik zoek een stekker om de stoom stekker van een externe HD ( zo'n soort van PS/2 stekker met maar 5 pinnen ) op USB aan te sluiten, als een 2.5" externe HD alleen op 1 USB 2.0 poort kan lopen lijkt me toch dat een 3.5" externe HD dan puur voor de stroom aan 1 of 2 usb 2.0 poorten genoeg zou moeten hebben.

kheb al een beetje op het internte gekeken voor zo'n soort kabel maar met wijnig succes,
dus ik dacht vraag het hier maar misschien dat iemand van zo'n soort kabel weet.

mvg

Anubis

Verwijderd

Het probleem is dat USB geen 12V kan leveren zover ik weet. Dus dan moet je hier een omvormer voor hebben wat het allemaal weer ingewikkelder maakt.
Je hebt dan ook 2 usb poorten nodig die een verschillende voeding hebben en meestal zijn die toch aangesloten op het moederbord en zal je niet toe komen vrees ik.

Verwijderd

Zo'n stekker zal niet bestaan, je bent waarschijnlijk de eeste die er naar vraagt :P
Als je toch zoiets wilt doen zal het zelf te maken zijn denk ik.

Verder is 3.5" hd op 1 of 2 usb poorten kansloos:
- 12V?
- vermogen?

• anub1s17
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-12-2025
nou kheb gelezen dat 1 enkele usb poort 5V kan leveren dus zou je als je 3 usb poorten gebruikt 2 volledig voor stroom en 1 voor stroom en data zou je genoeg volt moeten kunnen halen maar dan heb je dus iets nodig dat een van die 5v's omzet naar 2v en dan zou je de goede spanning moeten kunnen halen.

dis namelijk voor school en bij ons hebben alle pc's tussen de 5 en de 7 vrije usb poorten en eigenlijk moet je gewoon een 2.5" hd kopen maar die zijn zo sloom en kwetsbaar die van mij is namelijk net na 3 maanded bezit kapot gegaan en ze zijn natuurlijk ook nog eens duur, dus als er zo'n stekkertje zou zijn om de kracht van 3 usb poorten te combineren zodat je gewoon een 3.5" hd kan gebruiken zou dat toch wel een redelijk groot voordeel hebben, de behuizingen van 3.5" hardeschijven zijn namelijk meestal een heel stuk steviger.

Verwijderd

Ik zou je aanraden om gewoon een stevig hoesje te kopen voor je externe schijf :+
En anders kan je dit proberen te solderen, maar houdt er wel rekening mee dat als je de pc's sloopt jij de schuldige bent!
Want al deze usb poorten zitten gewoon op het moederbord en krijgen daar hun stroom door, wat meestal niet voldoende is!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-02 20:56

Haan

dotnetter

Waarom al die moeite doen om de voeding voor de externe schijf uit USB poorten te trekken? (ik ben er trouwens ook van overtuigd dat dit sowieso niet gaat lukken)

Is er niet gewoon een stopcontact in de buurt om de normale voeding van de 3,5" schijf in te pluggen?

Kater? Eerst water, de rest komt later

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt maar 500mA trekken over 1 USB poort he, dat is bij de 5V die hij kan leveren, 2.5W. Even uit m'n hoofd pakt een hdd zo'n 12 tot 15W. Dus je moet alleen al 6 USB poorten hebben om een vermogen van 15W te pakken te krijgen. Vervolgens moet je nog een omvormer hebben, die ook nog het nodige verlies hebben (maar je moet wel naar de 12V anders doet de hdd het niet) dus stel dat zo'n ding 5W verlies heeft, komen daar nog 2 USB poorten bij. Dan heb je dus al 8 poorten nodig, voor alleen de stroom. Data komt er dan nog eens bij.

Kansloze onderneming dus.

Verwijderd

of een 8 gb usb stick aanschaffen.

en eeh 2,5 inch schijven zouden juist beter tegen schokken moeten kunnen. kijk anders eens naar een lacie rugged ofzo.

ook: 5+5+2 = niet ineens 12 volt.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-02 10:15

DataGhost

iPL dev

Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 12:11:
ook: 5+5+2 = niet ineens 12 volt.
Inderdaad. Ik weet niet hoe je het van plan bent aan te sluiten, maar die 5V en GND komen vanaf hetzelfde punt, als je ze in serie zet sluit je dus eigenlijk de boel kort.

Afbeeldingslocatie: http://stack.dataghost.com/5naar12fout.png
Zo zou het er met batterijen uit zien dus. Hopelijk hoef je maar heel even te kijken om te snappen dat dat niet gaat werken.

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:21
Wrom neem je dan niet gewoon een 2,5" externe schijf? Zo duur zijn die dingen nou ook weer niet, en ze gaan tot 320GB..
Pagina: 1