Toon posts:

[Windows 2003 Server] Login Hours

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Tweakers,

Ik zit met het volgende probleem.
Op mijn werk (school) moeten we steeds vaker gebruik maken van digitale examens. Dit is een verplichting.
Ik heb dit jaar voor alle examenkandidaten een extra account aangemaakt wat ze tijdens de examens moeten gebruiken.
De examenperiode is een week of vier. Ik zou graag van te voren de tijden willen opgeven waarin deze accounts mogen aanmelden. (dus niet buiten de examentijden)
Via Login Hours van de Active Directory zou zo iets kunnen, maar dat is een wekelijks schema en mijn periode loopt wel vier weken door en is elke dag anders.
Is er een manier om Login Hours o.i.d. in te richten voor een week of vier waarbij de weken dus niet gelijk zijn aan elkaar?

Een workaround is om elke week de Login hours aan te passen voor de komende week, maar dat is elke week weer heel veel werk.

Rapunzel

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-02 13:50
Voor zover ik weet is dat niet mogelijk. Misschien iemand anders?

Ik denk zelf dat je het elke week moet aanpassen. ;)

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht dat er misschien software van derdern was die als plugin in AD geschoten kan worden, Ik kon zelf echter niets vinden.

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-02 14:06
hoe worden die toetsen gemaakt? via internet/intranet lijkt me? kun je dan niet beter een internetpolicy regelen? als ze niet via internet worden gemaakt; waarom mogen ze dan niet inloggen? de toets krijgen ze toch gewoon op een A4tje?

[ Voor 35% gewijzigd door sjongenelen op 14-04-2008 12:06 ]

you had me at EHLO

• Liberteh
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-02 12:50

Liberteh

All your base belong to me

Je kan ook per week een verschillend account maken en per account de logon hours defineren voor de 4 weken. Dit zou het makkelijkst zijn wil je er in 1x vanaf zijn.

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then they buy bitcoin

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-02 18:46
Zoals je al gemerkt hebt is logon hours niet bedoelt om geavanceerde schema van inlogtijden in te voeren. Geen idee of het kan, maar als je ervaring hebt met scripten zou je wellicht een scriptje hiervoor kunnen bouwen zodat je per dag of per week de juiste inlogtijden invoert. Let op dat je via group policy het uitloggen forceert anders is het mogelijk buiten de de inlogtijden ingelogd te zijn, dit brengt wel het risico mee dat kandidaten die nog niet klaar zijn worden afgesloten zonder dat het examenwerk is opgeslagen.

Heb geen idee hoe de examensoftware wordt aangeboden en wat de mogelijkheden zijn om deze toegang te beperken?

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle respons tot nu toe.

De software werkt via een client-server model. Er wordt gecommuniceert via een service die op de windows server draait.
Elke week een ander account is geen optie. De leerlingen hebben al stess genoeg van de examens en dan vinden ze het niet fijn als ze zicht ook nog druk moeten maken over verschillende accounts. Ook moeten ze meerdere dagen van dezelfde functionaliteit gebruik maken (bestanden, applicaties). één inlognaam is dan handiger.

De beste optie tot nu toe is dan toch om elke vrijdag de aankomede week in te regelen. Helaas blijf ik dan elke week weer bezig met die examens. Ik regel het liever in 1x goed voor de gehele examenperiode.
Dus mocht iemand nog een gouden tip hebben.................

• Liberteh
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-02 12:50

Liberteh

All your base belong to me

Hier vond ik wat:
http://access-boss.fspro-labs.qarchive.org/

Geen idee of je er een budget voor hebt. Volgens mij doet het wel wat je wilt.

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then they buy bitcoin

• tim427
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-02 21:18

tim427

Turbulence!

Hmmm. als je nou al die TIJDELIJKE accounts in een OU zet. En vanaf die OU die tijden vassteld (Meen dat het mogelijk is/was)...
Dan is het geen probleem om iedere dag/week die tijden aan te passen... Of is het zo dat iedere gebruiker apparte tijden heeft :?

Zelf moet ik volgend jaar pas examen doen dus dat weet ik niet ;)

Verwijderd

Topicstarter
Dat tooltje access Boss ziet er erg leuk uit, maar is meer voor standalone gebruik zo te zien.
Je kan een pc ook via het netwerk in stellen, maar voor een instelling zoals onze school lijkt met dit geen praktische oplossing (instellingen per pc doen)
Daarbij is die 29 dollar wel een beetje veel van het goede. Wij hebben een 300 tal pc's staan, dus reken maar uit.

Op ou niveau kan je geen restrictie zetten. Op groepsniveau ook niet.
Ik kan wel alle betreffende examen accounts (ze staan per vak in een ou) selecteren en in één keer de tijden voor de week goedzetten. Ik heb ook examens waarbij er per leerling een bepaalde tijd voor staat, maar daar hou ik geen rekening mee. Ik zet het voorlopig open voor alle gebruikers van dat vak. (dus van 8:00 tot 14:00)

Ik ga voorlopig maar even door met het per week instellen van de aanlogtijden. Dit is al minder werk dan wat ik voorheen deed (gebruikers op disabled/enabled zetten op bepaalde tijdstippen)

Ik blijf open staan voor nog meer tips uiteraard

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op maandag 14 april 2008 @ 11:13:
Hoi Tweakers,

Ik zit met het volgende probleem.
Op mijn werk (school) moeten we steeds vaker gebruik maken van digitale examens. Dit is een verplichting.
Ik heb dit jaar voor alle examenkandidaten een extra account aangemaakt wat ze tijdens de examens moeten gebruiken.
De examenperiode is een week of vier. Ik zou graag van te voren de tijden willen opgeven waarin deze accounts mogen aanmelden.
Kun je iets met LimitLogon?

http://technet.microsoft.com/en-us/magazine/cc160794.aspx

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Limit login heb ik al eens getest maar nooit werkend gekregen.
Dit was toen ik wilde dat gebruikers niet vaker dan 1x ingelogd mochten zijn.
Dat is precies wat deze tool namelijk doet. Je kan zeggen hoevaak er tegelijk mag worden ingelogd op een account. Als het quota is berijkt kan je niet meer inloggen.
In mijn beleving zit hier geen schedule optie bij.
Pagina: 1