Zyxel 2602 uitgaand nummer, CallerID manipuleren

Pagina: 1
Acties:

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-11 12:26
Ik heb een Zyxel P-2602R-D3A daarop wil (en kan/heb) ik 2 SIP accounts instellen om een soort van ISDN functionaliteit te krijgen (2 communicatie lijnen).
Ik heb verder een SIP account met een flat fee abo, SIP1. En (beperkt) 1 SIP account zonder flat fee, SIP2. (totaal 2 SIP accounts dus).

De Zyxel heb ik dusdanig ingesteld dat beide aangesloten telefoons (aparte telefoons op poort1 en poort2, UITgaand gebruik maken van SIP1 (allebei flatfee en evt. dus tegelijk kunnen uitgaand kunnen bellen). INkomend moet het zaakje gescheiden worden, daartoe heb ik de Zyxel dusdanig ingesteld dat telefoon1 op poort1 op alleen SIP1 nummer reageert en telefoon2 op poort2 alleen op SIP2 nummer reageert. So far, so good, dit werkt.

Alleen stuurt nu de Zyxel bij uitgaande belletje met beide toestellen SIP1 nummer mee. Ook wel logisch want over die account wordt gebeld. Echter dit wil ik niet voor SIP2, daar moet ie eigenlijk SIP2 nummer meesturen. Dat lukt dus niet. Het enige wat ik tot nu toe voor elkaar heb is helemaal geen nummer (anoniem dus).

Is die Zyxel zo in te stellen dat ie, ondanks dat toestel2/poort2 UITgaand gebruik maakt van SIP1, toch het telefoon nummer behorend zij SIP2 meestuurt? Of een 'instelbaar' nummer, dan kan ik daar het andere SIP nummer zelf instellen en zo 'meesturen'........

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Het kan niet ingesteld worden. En daarnaast, zou het kunnen keurt je SIP/VoIP provider het niet goed omdat je aan nummer-spoofing doet bij die partij. De provider die je bij SIP1 gebruikt weet niet - en kan niet controleren - dat jij het nummer bij SIP2 ook hebt en dus dezelfde persoon bent.

[ Voor 32% gewijzigd door bjck op 14-04-2008 11:19 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

kaajee schreef op maandag 14 april 2008 @ 11:05:
Is die Zyxel zo in te stellen dat ie, ondanks dat toestel2/poort2 UITgaand gebruik maakt van SIP1, toch het telefoon nummer behorend zij SIP2 meestuurt? Of een 'instelbaar' nummer, dan kan ik daar het andere SIP nummer zelf instellen en zo 'meesturen'........
Volgens mij kan het (helaas) niet.
*bjck was mij net voor* ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2008 11:19 ]

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-11 12:26
bjck schreef op maandag 14 april 2008 @ 11:18:
Het kan niet ingesteld worden. En daarnaast, zou het kunnen keurt je SIP/VoIP provider het niet goed omdat je aan nummer-spoofing doet bij die partij. De provider die je bij SIP1 gebruikt weet niet - en kan niet controleren - dat jij het nummer bij SIP2 ook hebt en dus dezelfde persoon bent.
Ok jammer, snap ik idd, maar het zou dan wel om een nummer gaan wat wel daarwerkelijk gebruik wordt. En ook als zodanig al wel ín het modem (een sip account) staat/aanwezig is. Alle gegevens staan nl. in de SIP2 account, dat is het nummer dat ie eigenlijk zou moeten 'meesturen', ok is nog steeds 'nummer-spoofing', maar toch.........

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
kaajee schreef op maandag 14 april 2008 @ 15:31:
[...]

Ok jammer, snap ik idd, maar het zou dan wel om een nummer gaan wat wel daarwerkelijk gebruik wordt. En ook als zodanig al wel ín het modem (een sip account) staat/aanwezig is. Alle gegevens staan nl. in de SIP2 account, dat is het nummer dat ie eigenlijk zou moeten 'meesturen', ok is nog steeds 'nummer-spoofing', maar toch.........
De aanbieder via wie je het wilt gebruiken weet dat alleen niet en laat het dus niet toe (zou niet moeten iig).

Je kan wel phone2 laten uitbellen met SIP-2, dat is geen probleem. Net als dat je met inkomend kan aangeven welke van de twee phone poorten moet rinkelen (of beide) kan je dat per phone poort ook voor uitgaande gesprekken opgeven. Belt alleen niet zo goedkoop als je wenst misschien, maar wel met het juiste nummer :)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:51
Bij alle voipbuster-clonen kan het wel. Je kan daar een nummer dat je hebt laten verifieren, dan kan je dat nummer meesturen als caller-id, werkt perfekt. Ik bel naar het buitenland en naar mobiel met Voipcheap, en stuur dan m'n Telfort nummer mee als caller-id. Ik weet alleen niet of dat ook in een zyxel kan. Ik gebruik een Draytek 2700VG.
Pagina: 1