Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Alternatief OE identiteit(en) onder Vista

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik weet dat onder vista mail geen identiteiten gebruikt kunnen worden zoals wel onder bv XP het geval was. Heb thunderbird geprobeerd etc. Maar kan er maar niet aan wennen. Nu is mijn vraag of iemand na een tijd van vista een alternatief heeft voor de identiteiten onder ms outlook. Vista bevalt op zich prima, maar dat met de identiteiten is een gemis.

Iemand enig alternatief misschien?

Verwijderd

Die identiteiten zijn toch vervangen door een 2e gebruikersaccount aan te maken met daar een nieuwe mailbox in, is dit geen optie?
Anders kan je eens kijken in Windows Mail, geen idee of deze zoiets ondersteunt.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Of als de tool je niet uitmaakt: gebruik en OL en Tb.

Wat zoek je trouwens precies, wat mis je in Vista+Outlook? (welke versie?) Privacy, of iets anders zoals gemakkelijk verschillende mailaccounts kunnen gebruiken? Dat laatste hoeft natuurlijk niet via een aparte identiteit. En gaat het om mail of "alles" dat Outlook kan?

Hoe dan ook is dit geen WOS, maar OFF vraag. WOS => OFF

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Oops, had niet door dat ik een eigen topic reageerde :+

Ik gebruik zeven identiteiten voor zaken en allerhande dingen, denk dat het bijna wel gemakkelijker kan dan het aanmaken van zeven gebruikersaccounts. thunderbird is natuurlijk een optie, maar kon zijn dat iemand het wiel al heeft uitgevonden en een alternatief kent.

Windows mail heeft dat niet, dat wist ik al uit de beta versie en voor wat anderen hier aan ervaringen wisten te geven. De outlook versie, de ms outlook zo uit mijn hoofd v6 als ik me niet vergis, de standaard versie. Het is gewoon een gemakkelijke manier om je mail te beheren.

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2008 18:22 ]

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Wat zoek je trouwens precies, wat mis je in Vista+Outlook? (welke versie?) Privacy, of iets anders zoals gemakkelijk verschillende mailaccounts kunnen gebruiken? Dat laatste hoeft natuurlijk niet via een aparte identiteit. En gaat het om mail of "alles" dat Outlook kan?
;)

Help me even herinneren (ik heb ondanks een half dozijn digitale identiteiten nooit de moeite genomen iets te doen met verschillende profielen): waar is het in jouw geval zo handig voor?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 18:21:
[...]

;)

Help me even herinneren (ik heb ondanks een half dozijn digitale identiteiten nooit de moeite genomen iets te doen met verschillende profielen): waar is het in jouw geval zo handig voor?
Donders, je was even te snel O-)

Het zal absoluut gewenning zijn, maar was een prima werkbare manier in combinatie met mailwasher. Ik heb mijn eerdere reactie aangepast, ik denk help je even herinneren ;)

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Volgens mij gaat het om Outlook Expres? En niet om Outlook?

Ik werk met een aantal imap-boxen en verschillende persoonlijke mappen om alles te scheiden binnen één Outlook en onder dezelfde gebruikersaccount binnen Vista. Misschien is dat een optie onder OE ook?

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Aaaaaah. Outlook is iets heel erg anders dan OE. Titelfix (was: Alternatief outlook onder vista [identiteit(en)]).

OE heeft net zoveel van doen OL als een Lada met een Lamborghini diablo: alleen wat letters in de naam en het feit dat het vier wielen heeft.

NOFI tegen Lada-eigenaren. Er werken een boel mensen met plezier met OE, zoals dit topic ook laat zien ;)

[ Voor 17% gewijzigd door F_J_K op 15-04-2008 18:36 ]

• Nielson
  • Nu online
Ik heb eigenlijk geen idee wat je precies bedoelt met veschillende identiteiten, maar heb je Windows Live Mail al geprobeerd ? Is naar mijn idee wat uitgebreider dan Windows Mail.

• Barkrukhenkie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:44
Heb hier zelf al eens naar gezocht toen RC1 er net was. Het enige wat er op het hele www te vinden is is WMIDs, kost je helaas wel 15 dollar...

Verwijderd

Topicstarter
Barkrukhenkie schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 19:08:
Heb hier zelf al eens naar gezocht toen RC1 er net was. Het enige wat er op het hele www te vinden is is WMIDs, kost je helaas wel 15 dollar...
Dank voor je antwoord, wmids had ik nog niet van gehoord, lijkt in principe wl dezelfde werkin ach en die vijg=ftien dollar, rook wel twee pakjes minder ;) Ik ga daar eens verder lezen.

Verwijderd

Topicstarter
Nielson schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 18:47:
Ik heb eigenlijk geen idee wat je precies bedoelt met veschillende identiteiten, maar heb je Windows Live Mail al geprobeerd ? Is naar mijn idee wat uitgebreider dan Windows Mail.
Ik heb ook live mail accounts, maar dit zijn geheel andere dingen ;)

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-11 17:32

Gé Brander

MS SQL Server

Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2008 @ 09:17:
[...]

Ik heb ook live mail accounts, maar dit zijn geheel andere dingen ;)
Maar wat bedoel je dan met identiteiten?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Barkrukhenkie
c70070540 schreef op donderdag 17 april 2008 @ 09:23:
[...]

Maar wat bedoel je dan met identiteiten?
Citaat:
Als u en een of meer huisgenoten dezelfde computer gebruiken voor e-mailberichten, kan ieder van u gebruikmaken van een eigen berichtenarchief. Iedere huisgenoot werkt dan met zijn of haar eigen berichten, contactpersonen en instellingen. Hiertoe moet u meerdere identiteiten maken. Nadat u de identiteiten hebt gemaakt, kunt u overschakelen naar een andere identiteit zonder de computer uit te zetten of de Internet-verbinding te verbreken.
Bron: http://support.microsoft.com/kb/209169/nl

Identiteiten zijn dus ook erg praktisch om als individu de mail van werk en privé strikt gescheiden te houden, of als partners/gezin een Windows gebruikersaccount te delen (performance?) maar wel de mail te privatiseren.. imho

Maar OnTopic; TS, In Windows Mail is het dus standaard niet mogelijk. Het door mij genoemde WMIDs kan een oplossing zijn als je persé met Windows Mail wilt blijven werken.

Als alternatief kan je het door Nielson genoemde Windows Live Mail proberen. In de eerste beta die ik daarvan getest heb moest je daarop inloggen met je Windows Live ID waarna elke gebruiker dus zijn/haar eigen settings had. Weet alleen niet zeker of dat nog steeds zo is, en zoals je al vermoed; een Windows Live ID vereist.

Nog een ander alternatief is Microsoft Office Outlook waarin je verschillende profielen kunt maken en optioneel met een wachtwoord beveiligen. Link (sorry, geen nederlandse gevonden)

[ Voor 31% gewijzigd door Barkrukhenkie op 17-04-2008 18:26 ]

• Nielson
  • Nu online
Barkrukhenkie schreef op donderdag 17 april 2008 @ 18:10:
[...]

Als alternatief kan je het door Nielson genoemde Windows Live Mail proberen. In de eerste beta die ik daarvan getest heb moest je daarop inloggen met je Windows Live ID waarna elke gebruiker dus zijn/haar eigen settings had. Weet alleen niet zeker of dat nog steeds zo is, en zoals je al vermoed; een Windows Live ID vereist.
Even gekeken in de Help, en kan met Live Mail dus ook niet :
You can't create Microsoft Outlook Express e-mail identities (A method used in Outlook Express that allows multiple people sharing the same computer to keep their e-mail separate. Identities aren't used in Windows Live Mail.) in Windows Live Mail. Instead, to protect each user's e-mail with a password, create a separate Windows user account and password for each person who wants to use Windows Live Mail on the computer. If you upgrade to Windows Live Mail from an Outlook Express account that contains multiple e-mail identities, you can import the e-mail messages and account information from the identities by clicking Identities on the Windows Live Mail File menu.

[ Voor 49% gewijzigd door Nielson op 17-04-2008 18:45 ]

• Barkrukhenkie
Jemig, ze douwen de aparte gebruikers-accounts wel erg door je strot. Jammer hoor.

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-11 17:32

Gé Brander

MS SQL Server

Ok, je zou dus wel aparte gebruikers accounts aan kunnen maken en deze niet direkt gebruiken en vervolgens 1 algemeen account om in te loggen en dan via runas de verschillende applicaties opstarten onder het account wat de identiteit vertegenwoordigt. Het runas commando kan in een snelkoppeling opgenomen worden, alleen moet iedereen nog een apart wachtwoord ingeven, of je gebruikt 1 wachtwoord voor alle accounts en het wachtwoord in de snelkoppeling opnemen.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Verwijderd

Topicstarter
c70070540 schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 08:21:
Ok, je zou dus wel aparte gebruikers accounts aan kunnen maken en deze niet direkt gebruiken en vervolgens 1 algemeen account om in te loggen en dan via runas de verschillende applicaties opstarten onder het account wat de identiteit vertegenwoordigt. Het runas commando kan in een snelkoppeling opgenomen worden, alleen moet iedereen nog een apart wachtwoord ingeven, of je gebruikt 1 wachtwoord voor alle accounts en het wachtwoord in de snelkoppeling opnemen.
Daar had ik al aan gedacht, maar wat een toestand om het te bereiken. Ik koop die WMID wel voor onder vista.

Heb eerst maar xp er weer op gezet!

Verwijderd

Topicstarter
Heb de WMIDs aangekocht en werkt eigenlijks prima, probleem is alleen dat ik niet de archiefmappen onder kan brengen omdat mail dat kennelijk anders doet. Al met al blijf ik wel lekker in thunderbird met de identiteiten werken, heb alles gewoon onder imap gedaan en moet maar even de mail backups goed bewaren :)
Pagina: 1