In Zwitserland Wii en Nintendo DS lite kopen? (taxfree?)

Pagina: 1
Acties:

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-12-2025
Ik ga binnenkort naar Zwitserland voor mijn werk en wil daar een Nintendo Wii en/of Nintendo DS lite kopen taxfree op het vliegveld kopen.

Iemand enig idee welke prijs kan ik daar verwachten en zijn deze spullen gewoon bruikbaar zijn in Nederland? (regiocode, taal, PAL/NTSC of andere gekke dingen?)

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:13

Willybubba

Nut up or shut up.

Volgens mij kun je die beide gewoon gebruiken. De DS is sowieso regiovrij en Zwitserland is een PAL-land dus dat zou qua regio ook geen problemen moeten opleveren.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:53

Wish

ingwell

Taxfree terwijl je binnen Europa vliegt? Sinds wanneer kan dat nu weer?

Lees ook dit

[ Voor 34% gewijzigd door Wish op 14-04-2008 10:49 ]

No drama

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Zwiterland is wellicht wel Europa, maar geen Europese Unie. Regels die gelden binnen de Unie zijn niet van toepassing wanneer je naar Zwitserland gaat.

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

danmaarniet schreef op maandag 14 april 2008 @ 10:48:

Lees ook dit
Bij vliegvelden heb je altijd meestal een tax-free gedeelte, daar kan je belastingvrij wat spullen kopen. Of je het ook belastingvrij het land in krijgt is natuurlijk weer een andere vraag ;)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• witteveder
danmaarniet schreef op maandag 14 april 2008 @ 10:48:

Lees ook dit
bedankt voor link, ik lees daar:
Als u de EU inreist vanuit een niet-EU-land....
<knip>

Overige goederen
Voor een bedrag van maximaal 175 euro.

Dat zou dan betekenen dat ik voor 175 euro kan shoppen daarzo zonder invoerrechten te betalen. Ik zou zelfs dus BTW kunnen terugvragen zie ik verderop... interessant maar weer ingewikkeld waarschijnlijk...

• witteveder
Wolfboy schreef op maandag 14 april 2008 @ 10:53:
[...]
Bij vliegvelden heb je altijd meestal een tax-free gedeelte, daar kan je belastingvrij wat spullen kopen. Of je het ook belastingvrij het land in krijgt is natuurlijk weer een andere vraag ;)
Bij http://www.schiphol.nl/Wi...eRegels/TaxFreeRegels.htm lees ik dat op schiphol je ook binnen europa taxfree kunt winkelen

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:53

Wish

ingwell

Ben ook nog even verder aan het kijken. Dit vindt je op douane.nl

Dus buiten de EU (Europese Unie, dus ook Zwitserland inderdaad, I stand corrected) moet je mogelijk bij de douane centjes betalen als ze je aanhouden en je geen Nederlandse aankoopbonnetjes kan tonen.

No drama

• witteveder
danmaarniet schreef op maandag 14 april 2008 @ 11:17:
Ben ook nog even verder aan het kijken. Dit vindt je op douane.nl

Dus buiten de EU (Europese Unie, dus ook Zwitserland inderdaad, I stand corrected) moet je mogelijk bij de douane centjes betalen als ze je aanhouden en je geen Nederlandse aankoopbonnetjes kan tonen.
Precies, en als ze je aanhouden moet je invoerrechten betalen. Volgens deze link: invoerrechten zou dat 3.5% zijn (Wii en NDS valt in categorie tot 350 euro en in categorie andere goederen (zo te zien)... maw ik betaal bij verkoop prijs van 250 euro, dus minder dan een tientje invoerrechten... dat valt dus wel mee.

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
witteveder schreef op maandag 14 april 2008 @ 11:40:
[...]

Precies, en als ze je aanhouden moet je invoerrechten betalen. Volgens deze link: invoerrechten zou dat 3.5% zijn (Wii en NDS valt in categorie tot 350 euro en in categorie andere goederen (zo te zien)... maw ik betaal bij verkoop prijs van 250 euro, dus minder dan een tientje invoerrechten... dat valt dus wel mee.
Kijk wel na hoe je met je garantie zit. Ik heb mijn DS 2 keer terug moeten sturen voordat ik er 1 zonder dode pixels had.

• witteveder
Pewwy schreef op maandag 14 april 2008 @ 20:04:
[...]

Kijk wel na hoe je met je garantie zit. Ik heb mijn DS 2 keer terug moeten sturen voordat ik er 1 zonder dode pixels had.
Hmmmm.... dat zou een stuk minder zijn... dat dode pixels nog steeds een issue zijn, ook bij de DS (zo groot zijn die schermen nu ook niet)... niet fijn.

Wat is Nintendo's policy? altijd omruilen tot het goed is?

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

witteveder schreef op maandag 14 april 2008 @ 11:40:
[...]
maw ik betaal bij verkoop prijs van 250 euro, dus minder dan een tientje invoerrechten... dat valt dus wel mee.
Erh, invoerrechten wel. Maar er komt ook nog 19% BTW bij. Je Wii van €250 kost dan €307, waarbij ik me erg ga afvragen waarom je dat ding niet gewoon in Nederland koopt voor €249 :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• s3.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-01 08:32

s3.

Gizz schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 09:18:
[...]

Erh, invoerrechten wel. Maar er komt ook nog 19% BTW bij. Je Wii van €250 kost dan €307, waarbij ik me erg ga afvragen waarom je dat ding niet gewoon in Nederland koopt voor €249 :P
Het gaat er toch om dat hij het daar taxfree op de kop kan tikken.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Dit heeft meer met shopping dan gaming te maken, dus Spielerij - Games & DiscussiesShopping Forum :)

• Gizz
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

s3. schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 09:26:
[...]

Het gaat er toch om dat hij het daar taxfree op de kop kan tikken.
Och dat kan, maar volgens mij is de BTW in Zwitserland lager dan hier, dus het wordt dan sowieso meer dan alleen die 3,5%. En ook al zou de BTW in CH net zo hoog zijn als hier.. dan betaal je het dus niet daar maar hier. Netto resultaat 0 :P

Verder weet ik niet wat de prijs van een Wii in Zwitserland is, het is een duur land dus misschien is de prijs daar wel hoger ex. BTW dan hier inclusief. Daar heeft de TS ook nog niet naar gekeken, gezien de topicstart.

Als je echt wil besparen moet je gewoon een DS uit de VS of Hong Kong halen. Dat beetje besparen met BTW lijkt me de moeite niet waard.

[ Voor 38% gewijzigd door Gizz op 15-04-2008 09:35 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• witteveder
Een van motivaties om het in zwitserland te doen is dat ik daar niet eerst 8 weken (dixons bij ons in de stad) op een stomme wachtlijst hoef te staan voor de Wii...

• witteveder
Gizz schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 09:18:
[...]

Ik had mij niet gerealiseerd dat je ook nog de nederlandse BTW moet betalen...

• Gizz
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Gewoon even goed rondkijken, bij kleinere winkels liggen ze echt nog wel.

Zoals ik ook in het Wii topic heb gepost: een vriendin van mij heeft sinds 2 weken een Wii. Ze heeft gewoon haar moeder naar de stad gestuurd en die was binnen 2 uur terug met het ding. Als moeders het kunnen, dan tweakers toch ook? :P

• witteveder
Gizz schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 09:42:
Gewoon even goed rondkijken, bij kleinere winkels liggen ze echt nog wel.

Zoals ik ook in het Wii topic heb gepost: een vriendin van mij heeft sinds 2 weken een Wii. Ze heeft gewoon haar moeder naar de stad gestuurd en die was binnen 2 uur terug met het ding. Als moeders het kunnen, dan tweakers toch ook? :P
Het was mij niet gelukt (ik woon in Den Bosch), ik ben een aantal winkels afgelopen, geen succes... Sommige winkels hebben een wachtlijst, andere krijgen er 2 binnen per 2 weken oid en die gaan zonder wachtlijst de winkel in, dus daar moet je dan net tegenaan lopen.

• pkuppens
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-01 13:01
Hoe is je middelbare school Duits nog?
Ik heb de mijne destijds bij amazon.de gekocht.
Weekje gewacht op de post. Stuk of 6 euro's extra voor de porto.
Wel op voorraad, want het lijkt erop dat sommige landen/shops bevoorrecht zijn.

• witteveder
Net terug uit Zwitserland....

In het tax free gedeelte, stonden de Wii's inderdaad 6-hoog opgestapeld, net als de NDS.

Zwitserland heeft zijn imago als duur land wel waargemaakt, taxfree kost daar een Wii nog steeds 505 zwitserse frank (=310 euro ongeveer) een NDS was 300 zwitserse frank (200 euro ongeveer)...

Kortom, ergens anders maar kopen.
Pagina: 1