Toon posts:

HD in ander systeem plaatsen -> herinstallatie winxp?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
ik vraag me of windows xp opnieuw geinstalleerd dient te worden als ik de hardeschijven van 2 systemen wissel?

Systeem 1 pentium 4 2.8: 2 harde schijven met windows xp erop

Systeem 2 amd 4800+: 1 harde schijf ook met windows xp erp

Nu wil ik de 2 harde schijven van systeem 1 in systeem 2 plaatsen en de harde schijf van systeem 2 in systeem 1. Kan dit zomaar of dient windows xp op beide systemen opnieuw geinstalleerd te worden?

bedankt.

• CDAAbeltje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-02 10:53

CDAAbeltje

Cool Down !

Ga er maar vanuit dat je XP opnieuw moet installeren. Alle drivers voor systeem 1 en 2 zijn in hun windows verwerkt. Uiteraard is syteem 1 niet exact het zelfde als systeem 2 dus gaan de drivers dat niet leuk vinden. Kort samengevat, je krijgt misschien wel beeld maar absoluut geen stabiele windows.

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:20
nieuwe install is aan te raden, wegens de waarschijnlijke incompatibiliteit van de chipsets en dus de verschillebnde drivers die de xp's gebruiken.

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-02 17:15
Als het dezelfde Chipsets waren geweest had het misschien gekund, je gaat nu van een Intel naar AMD en andersom. Betekent dat je een compleet verschillende driver laag gaat krijgen dus als je nu beide systemen zult opstarten zullen ze allebei gaan Bluescreenen. Dikke kans dat je ze allebei opnieuw moet installeren.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ja, in dit geval zijn beide systemen te verschillend. Er zit met name te veel verschil in het moederbord van beide systemen.

Overigens is met een beetje zoekwerk hier wel het een en ander over te vinden op GoT, het onderwerp is namelijk wel vaker langs gekomen. :)

[ Voor 45% gewijzigd door _Dune_ op 14-04-2008 10:11 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-02 21:49
je kunt proberen de drivers eerst los te koppelen van het OS.

dit kan op verschillende manieren :)

you had me at EHLO

Verwijderd

Topicstarter
Ik had al zo'n vermoeden :)
Duidelijk, ik ga aan de slag met de herinstallaties.

Bedankt voor jullie antwoorden.
Pagina: 1