Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:57

Magic666

No one's neighbour!

Topicstarter
Hallo medetweakers,

ik heb een probleem en voordat ik geld moet uitgeven aan een nieuwe MP3 speler wil ik zeker weten dat ik alles geprobeerd heb :)

Ik heb sinds kort Vista Business maar ik krijg mijn Zen Micro niet aan de praat... (Vista kan de drivers niet vinden en/of installeren).

Wat ik al geprobeerd heb:
- driver update via website creative; bij de zen micro staat voor vista "native support" maar dat doet vista dus niet.
- driver gedownload van XP; maar ook dan blijft vista komen met de opmerking dat de micro niet geinstalleerd kan worden.
- originele cd van de micro erin; zelfde verhaal, micro wordt niet gezien.

Sla ik iets over, mis ik iets? Of heb ik gewoon pech en moet een "verse" mp3 speler aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:27

Cyphax

Moderator LNX
De meest voor de hand liggende volgende stap is kijken of je speler het doet op een willekeurig ander systeem. :P
Zo niet, dan is ie stuk waarschijnlijk, zeker als het gewoon allemaal gewerkt heeft. Zo wel, dan is er iets anders stuk, het kan wel aan Windows liggen. Maar eerst even kijken wat ie doet op een andere machine dus. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Topicstarter
De speler zelf doet het gewoon, ook op m'n vorige XP machine gaf ie geen problemen.
Via het creative vista support forum heb ik misschien een workaround gevonden, zal die eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou een firmware update kunnen proberen en gewoon een willekeure electronica winkel inlopen en je mp3 speler in een windows vista pc steken.

Als hij het in dat andere vista systeem wel doet, is je USB poort kapot. Zoniet, dan kan je het opnieuw proberen met een nieuwere firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Topicstarter
de uitleg op deze website: http://techinhiding.blogs...uck-in-recovery-mode.html

schijnt te werken, ben momenteel de firmware idd aan het updaten naar 2. zoveel waardoor die in vista zou moeten werken met de "native recognition".

Ik laat wel ff weten of het gelukt is.

Edit: I'll be damned! Het heeft nog gewerkt ook! Firmware geupdate naar die 2. zoveel waar de playforsure functie bijzit en nu ziet vista hem wel :)

negatief puntje: support van creative is erg laks gezien het vistaforum op hun website...

[ Voor 29% gewijzigd door Magic666 op 14-04-2008 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
De Zen Micro is ook al vrij oud. Daar hoef je weinig support meer op de te verwachten... Maar mooi dat het gelukt is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Topicstarter
ben ik met je eens, maar het blijft een vrij populaire speler (nog steeds) en iets meer support of een werkende vista driver had ik wel verwacht van Creative.

Nu moet je op een XP machine (ook een uitstervend iets ;) ), die firmware updaten (waardoor je al je gegevens kwijtraakt btw) en dan terug naar je vista machine in de hoop dat ie herkend wordt.

Maar goed, ik ben blij man, scheelt toch weer een paar euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op maandag 14 april 2008 @ 11:43:
De Zen Micro is ook al vrij oud. Daar hoef je weinig support meer op de te verwachten... Maar mooi dat het gelukt is :)
Magic666 schreef op maandag 14 april 2008 @ 10:25:
de uitleg op deze website: http://techinhiding.blogs...uck-in-recovery-mode.html

schijnt te werken, ben momenteel de firmware idd aan het updaten naar 2. zoveel waardoor die in vista zou moeten werken met de "native recognition".

Edit: I'll be damned! Het heeft nog gewerkt ook! Firmware geupdate naar die 2. zoveel waar de playforsure functie bijzit en nu ziet vista hem wel :)

negatief puntje: support van creative is erg laks gezien het vistaforum op hun website...
Magic666 schreef op maandag 14 april 2008 @ 10:25:

Heb hetzelfde probleem :(

Nergens oplossing te vinden ook niet op de opgegeven url.

Iemand met een kopie vna deze oplossing???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Klikken op "This page has moved" misschien? http://techinhiding.com/s...r-for-zen-micro-backdoor/

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geweldig, het werkt nog ook!

1000 keer mercikes, nu hoeft ie toch niet bij het schroot.
Pagina: 1