PC gaat spontaan uit...

Pagina: 1
Acties:

• dsmits
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-01 08:57
Hi,

ik heb thuis een servertje draaien en heeft altijd perfect gedraaid. Echter 2 weken terug is mijn voeding geklapt en heb ik de voeding uit mijn oude server gepakt. Sindsdien gaat hij naar ongeveer 2 dagen uit. Het vermogen van de 2 voedingen is gelijk (350watt) en de oude voeding heeft in die server er voor nooit last gegeven.

Weet iemand wat probleem kan zijn dat de pc telkens uitgaat; overings de kast heb ik 1 zijkant er vanf liggen. Dus lijkt me dat warmte het niet echt kan zijn

pc specs:
Intel Core 2 Quad,
6 GB ram
videokaart op moederbord

[ Voor 6% gewijzigd door dsmits op 14-04-2008 09:44 ]

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:31
Het is wel zo dat de ene 350w voeding van een goed merk daadwerkelijk meer vermogen kan leveren dan een goedkope 350w voeding. Voor een quad-core systeem lijkt mij een 350w voeding wel wat aan de lichte kant (ook al heb je geen energie slurpende videokaart).

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Voedingen die gelijk gerate zijn kunnen intern nog wel eens verschillen. Een Core2Q vreet wel wat power wise, wellicht dat je voeding dit gewoon niet aan kan. Een stevigere voeding kopen wellicht?

Forget your fears...
...and want to know more...

• dsmits
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-01 08:57
ok! tnx voor de tip; maar het kan dus wel zo zijn dat door te weinig vermogen de pc uitvalt en vervolgens echt uitstaat?

• Kokkers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
dsmits schreef op maandag 14 april 2008 @ 09:44:
... Echter 2 weken terug is mijn voeding geklapt en heb ik de voeding uit mijn oude server gepakt. Sindsdien gaat hij naar ongeveer 2 dagen uit.
Je geeft toch zelf al aan wat het probleem is?
Bespaar jezelf de ellende en koop een fatsoenlijke voeding, kost een paar tientjes...