Verwijderd

Topicstarter
Hey,

De laatste tijd ben ik me steeds meer bezig gaan houden met designen en ontwerpen. Nou wil ik voor 1 van mijn website's een erg mooi en gedetailleerd 3d model maken van een door mijzelf ontworpen boxershort. Dit model moet natuurlijk gedetailleerd zijn, maar ik moet ook de mogelijkheid hebben om hem op internet te zetten dat mensen de optie hebben om hem rondom te bekijken. Welk programma/programma's raden jullie aan?

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-01 14:44
Dat moe tje zien als 2 losse zaken. Browsers ondersteunen sowieso geen 3D beelden out-of-the-box. Je zult dus een plugin moeten gaan gebruiken, zoals bijvoorbeeld Shockwave, SVG, etc.

Onderzoek welke plugins je zou kunnen gebruiken, en kies welke je wilt gebruiken. Bepaal dan met welk 3D-pakket je kunt exporteren voor die plugin.,

• jenne
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
frickY schreef op maandag 14 april 2008 @ 09:01:
Dat moe tje zien als 2 losse zaken. Browsers ondersteunen sowieso geen 3D beelden out-of-the-box. Je zult dus een plugin moeten gaan gebruiken, zoals bijvoorbeeld Shockwave, SVG, etc.

Onderzoek welke plugins je zou kunnen gebruiken, en kies welke je wilt gebruiken. Bepaal dan met welk 3D-pakket je kunt exporteren voor die plugin.,
Of een 360 renderen met w/e je fijn vind werken maar als je nog helemaal geen 3d ervaring hebt zou ik daar eerst maar eens mee beginnen.. Ik zou zeggen download http://www.blender.org/ Blender (freeware 3d programma) en ga er mee _bezig_.

Verwijderd

Topicstarter
frickY schreef op maandag 14 april 2008 @ 09:01:
Ik heb even gekeken, en zag dat je met shockwave toch wel erg mooie uitkomsten krijgt!.
mooi 3d klok

Echter moeten de bezoekers dan wel shockwave hebben/installeren. Persoonlijk denk ik dat shockwave wel de meest voorkomende is en dan toch redelijk veel mensne hem op de computer staan. (wordt veel gebruikt met spellen)

Welke 3d modeler raad je hierbij aan?

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:13
Blender is gratis voor zover ik weet, waarom die niet eens proberen :)

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-01 10:25
Kijk ook even naar http://www.thoro.de/portfolio/verschiedenes/3DNP.html
Je kan met blender een model maken en met dit javascript zorg je dat mensen het in 3d kunnen bekijken, zie het voorbeeldje met die pick-up.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Verwijderd

Topicstarter
Jogai schreef op maandag 14 april 2008 @ 11:41:
Kijk ook even naar http://www.thoro.de/portfolio/verschiedenes/3DNP.html
Je kan met blender een model maken en met dit javascript zorg je dat mensen het in 3d kunnen bekijken, zie het voorbeeldje met die pick-up.
Dit is precies wat ik bedoelde:),
ziet er prima uit voor wat ik ermee wil doen!.
Zal er vanmiddag/vanavond als ik thuis ben naar kijken!

dankjewel:D
Pagina: 1