Linksys WRT54GL: Geen enkele netwerkverbinding mogelijk

Pagina: 1
Acties:

• fraQ
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-12-2024
Gisteravond kwam ik plotseling tot de ontdekking dat mijn WRT54GL geen enkele netwerkverbinding meer mogelijk maakt. Nadat mijn vriendin de PC de hele avond heeft gebruikt en ik de laptop (allebei probleemloos), logde ik in op mijn PC op mijn openstaande sessie af te sluiten. Het viel me op dat de wi-fi verbinding verbroken was en dat er een melding op mijn scherm stond dat een andere PC in mijn netwerk dezelfde IP probeerde te gebruiken (kan m.i. de laptop of mijn iPhone zijn).

Vervolgens krijg ik op geen enkele manier meer een netwerkverbinding. Ik heb geprobeerd de laptop met een kabel op de router in te pluggen, maar er wordt geen verbinding gemaakt en krijg uiteindelijk geen of beperkte verbindingsmogelijkheden. Ik kom zelfs niet meer in de routersoftware. Ik kan wel nog gewoon op internet als ik rechtstreeks op het kabelmodem zit, maar ideaal is dit natuurlijk niet. Meerdere keren geprobeerd de router te resetten en de stroom eraf gehaald (zelfs de hele nacht). Helaas geen succes.

Is mijn router nu dood of kan ik nog wat anders proberen? Alvast bedankt.

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:14

ralpje

Deugpopje

De router al eens herstart? Statisch een ip ingesteld op je laptop om te zien of je zo op je linksys komt?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:12

lier

MikroTik nerd

Meerdere keren geprobeerd de router te resetten en de stroom eraf gehaald (zelfs de hele nacht).
Heb je geprobeert om te resetten naar factory defaults (zie handleiding) ?
Uiteraard moet je hierna wel een en ander opnieuw instellen...

Eerst het probleem, dan de oplossing

• fraQ
ralpje schreef op maandag 14 april 2008 @ 08:54:
De router al eens herstart? Statisch een ip ingesteld op je laptop om te zien of je zo op je linksys komt?
De router is al meerdere keren herstart (via het knopje aan de achterkant). Als ik het me goed herinner is een van de computers in mijn netwerk al ingesteld op statisch IP (weet niet zeker though).

• fraQ
lier schreef op maandag 14 april 2008 @ 08:55:
[...]

Heb je geprobeert om te resetten naar factory defaults (zie handleiding) ?
Uiteraard moet je hierna wel een en ander opnieuw instellen...
Kan dit gedaan worden buiten de routersoftware om? Want daar kom ik dus net niet meer in.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:12

lier

MikroTik nerd

fraQ schreef op maandag 14 april 2008 @ 08:56:
Kan dit gedaan worden buiten de routersoftware om? Want daar kom ik dus net niet meer in.
Handleiding, mag je zelf even zoeken...

Eerst het probleem, dan de oplossing

• fraQ
Update: Geprobeerd de router een harde reset te geven --> geen enkel resultaat.

Vervolgens geprobeerd verbinding te krijgen met een statisch IP, volgens Windows is de netwerkadapter wel verbonden (via kabel) maar ik kan geen enkele pagina openen inclusief het softwaremenu van de router. Allemaal time-out.

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:14

ralpje

Deugpopje

En welk ip heb je dan gebruikt, na die harde reset?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-03 13:47
Kijk eens op de router zelf
het powerledje, knippert deze of brand hij ?

als hij brand, probeer dan eens op je bekabelde pc
IP 192.168.0.2
subnet 255.255.255.0
Gateway 192.168.0.1

en surf dan naar 192.168.0.1 ( default Linksys IP )

knippert het ledje, wordt het toch de linksys firmware opnieuw er opzetten...

hard-reset doen de mensen meestal niet goed, ( meestal reset knop niet lang genoeg ingedrukt houden ) probeer het eens wat vaker achter elkaar, en ook wat langer de reset knop ingedrukt te houden terwijl je de voeding er in doet ( iets van 20 sec )

• fraQ
_trickster_ schreef op maandag 14 april 2008 @ 19:20:
Kijk eens op de router zelf
het powerledje, knippert deze of brand hij ?

als hij brand, probeer dan eens op je bekabelde pc
IP 192.168.0.2
subnet 255.255.255.0
Gateway 192.168.0.1

en surf dan naar 192.168.0.1 ( default Linksys IP )

knippert het ledje, wordt het toch de linksys firmware opnieuw er opzetten...

hard-reset doen de mensen meestal niet goed, ( meestal reset knop niet lang genoeg ingedrukt houden ) probeer het eens wat vaker achter elkaar, en ook wat langer de reset knop ingedrukt te houden terwijl je de voeding er in doet ( iets van 20 sec )
Het power LEDje knipperde inderdaad de hele tijd, en ik heb nogmaals meerdere keren geprobeerd een hard reset te doen/stroom er af te halen, maar zonder succes.

Uiteindelijk maar een WRT150N gekocht. :/

• survivor
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-12-2021
Waarschijnlijk voeding stuk,dan geeft die een te lage spanning en werkt de router niet meer...heb het hier ook gehad,gewoon voeding vervangen en alles was weer ok.

Asus A8N-SLI SE,AMD X2 4200+,2 x 1024MB Apacer,Nvidia GeForce 8500GT,Plextor PX-708A,Plextor Premium,Plextor PX-116A2,Seagate ST3320620AS 320 GB(Vista),Seagate ST3250410AS 250GB x 2 raid0(XP),Samsung HD502IJ 500GB(Open Suse 11.0)

Pagina: 1