Hopeloos geval... CoD 4 crashed bijna elke keer.

Pagina: 1
Acties:

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-05 10:11

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Ik heb mezelf getracteerd op een nieuw game systeem en heb mijn oude dan op o.a. marktplaats te koop aan geboden. Nu kreeg ik van iemand een mailtje die CoD4 ermee wilde spelen. Ik dus een demo van CoD4 gedownload en getest. Maar deze crached 9 van de 10 keer met een systeemfout. Soms direct na het starten voordat de intro begint en soms zodra ik in het menu zit. En 1 van de 10 keer kan ik gewoon spelen. Dus denk ik dat er iets mis is, maar wat?

Specs: Asus A7V880, AMD XP-M 2500 (@ top 2266 mhz), 2 x 512 MB Kingston Dual Channel, ATI Radeon 9800 Pro, Sound Blaster Live 5.1, BT878 TV kaart, 200 Gb Maxtor Schijf.

Bij zo'n foutmelding denk ik dus er is iets met het geheugen of de CPU. Dus bijde vervangen (beetje tweaker heeft wel wat voorraad liggen). Maar zonder resultaat. Dan heb ik de voeding vervangen, nieuwe 420 Watt voeding i.p.v. de oude 250watt die erin zat. Ook geen resultaat. Videokaart, ja die heb ik dan ook maar vervangen door een 9550 (uiteraard ook zonder resultaat) en de 9800 dan in een ander PIV back getest met CoD4 daar deed die het wel goed. Dus de kaart is goed.

Toen dacht ik dat het het moederbord is (enigste wat dan nog over blijft). Maar beetje ict'er heeft wel wat voorraad. Toevallig had ik 2 van die A7V880 borden liggen, dus die ook maar omgewisseld. Ja je raad het al.... ook geen resultaat. En nu weet ik het niet meer.

Windows XP SP2 draait erop en is een nieuwe installatie, met de laatzte drivers. Het eerste moederbord heeft de nieuwste bios (1015 dacht ik) en het 2de bord heeft bios versie 1009.

Enigste wat ik dus niet heb vervangen is de harddisk en ik denk dat het daaran niet zal liggen. De schijf heeft geen badblocks of BAD Smart status o.i.d.

Ik denk dus nu dat er toch iets mis is met bijde moederborden waardoor het niet lekker werkt. Het is een APG8X kaart en de bus draait dan ook op 8X, ook al heb ik 4X geprobeerd. Dingen zoals 3DMark 2005/2006 draaien wel goed. Ik had toen ook wel wat problemen met Doom3 (toen met een 7600GT), voor de rest had ik er nooit problemen mee gehad.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• DeX
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Helaas heb je hetzelfde probleem als ik.

You need: DirectX 9-compliant Shader 3.0 card with 128 MB of DDR Video Memory (256 MB recommended) AGP 8x or PCI-Express x16

Wij zitten nog op DX 8.1 :'(

• kemphaas
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05 09:33
Volgens mij zit een 9800 Pro toch echt op Directx 9.0: KLIK

Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Maar waarom draait die dan in een P-IV met die 9800Pro wel goed. En soms doet die het wel op dat Asus mobo.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

kemphaas schreef op maandag 14 april 2008 @ 08:45:
Volgens mij zit een 9800 Pro toch echt op Directx 9.0: KLIK
De 9800 heef SM2.0 Gaat zowiezo niet werken. De 9800 kan deze game ook echt niet trekken.

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Op het P-IV bakkie trekt die hem wel (nou ja op 1024x786 met middelmatige instellingen).

Pagina: 1