Onleesbare cd systeem WinXP plat

Pagina: 1
Acties:
  • 669 views

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08-2023
Kan iemand mij uitleggen waarom anno 2008 je systeem nog steeds volledig plat gaat als er een slechte of onleesbare cd rom in je speler zit?
Ik heb eeb redelijk oude cd (2003) en wil daar de nog leesbare mp3's vanaf kopieren.
Je kan niet alles selecteren en dan alle niet leesbare nrs. overslaan en alleen de goede naar je hd overzetten want bij de eerste onleesbare mp3 stopt hij het proces al.
Dit is natuurlijk superonhandig in een tijdperk waar alles dus geautomatiseerd zou moeten zijn.
Dus dan maar handmatig de goede overzetten, prima, alleen gaat windows VOLLEDIG op TILT als het een bestandje niet kan lezen.
Het proces is niet meer via taakbeheer te beeindigen en het proces (explorer.exe) afsluiten resulteerd in een lege desktop en hersteld ook niet meer echt.
Je krijgt je computer niet eens meer normaal uit zonder de aan/uit knop gewoon bot om te schakelen.
Sorry hoor maar ik vind dit nogal stupide, dat Windows nog steeds zich zo laat ringeloren door zo iets simpels.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Is dat niet eerder een probleem van jouw specifieke computer? Je krijgt de vraag of je wilt skippen, en als je shift indrukt, dan kan je meestal "Nee op alles" of "Ja op alles" selecteren. Of je gebruikt geen echte filemanager, en moet je dat eerst eens op orde krijgen. Ik herken je probleem niet, en heb toch al met heel wat slechte CDs gewerkt.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Bij mij slaat die niet volledig op tilt in zo'n geval.
Je kan de explorer ook gewoon terug opstarten door bij "create new task" in Windows taskmanager (die je normaal dan open hebt staan) "explorer" te typen.

Enja dat hij stopt met de kopieerbewerking op de ganse selectie is in jouw geval niet handig, maar dat kan van belang zijn afhanelijk van toepassing tot toepassing. Heb al gevallen gehad waar ik wel degelijk niet wil dat hij de leesbare bestanden wel verderkopieert als er eentje niet leesbaar blijkt te zijn, omdat het voor de leesbare bestanden gewoon nutteloos is.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

als je 'explorer.exe' afgesloten hebt om je systeem weer 'aan de praat te krijgen' eindig je idd op een lege 'desktop'. dit kan je 'verhelpen' door (nog steeds in taakbeheer) bij 'Bestand' 'Nieuwe taak (Uitvoeren...)' 'explorer.exe' in te typen en op enter te drukken, je desktop herlaad dan weer en je kan weer verder.

Het hangt ook af van de kwaliteit van de lezer of de cd/dvd goed gelezen en/of gekopieerd wordt.
en als je computer echt gaat hangen tijdens het lezen van een beschadigd bestand op de cd dan is het bestand echt beschadigd!

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

TS ik denk dat de reacties hierboven al voldoende zeggen. Ja, Windows kan mogelijk of liever gezegd lijkt geen reactie te geven bij bestanden die slecht of niet meer leesbaar zijn, maar over het algemeen resulteerd dit netjes in een melding waarbij je de keuze krijgt de actie nogmaals te herhalen of af te breken.

Dat Windows bij jouw geheel anders reageert, kan beteken dat jij te ongeduldig bent om de melding af te wachten of het ligt mogelijk aan jouw specifieke Windows installatie, daarnaast zijn er overigens nog wel meer redenen te bedenken, maar het is niet reprecentatief voor alle Windows omgevingen (PC´s), zoals jij nu doet denken.

Wil je toch de nog intact zijnde MP3's overzetten dan kun je ze gewoon beter één voor één proberen te kopiëren. Wil je dit automatiseren dan zullen er ook wel geavanceerdere filemanagers te vinden zijn.

In iedergeval lijkt dit topic meer op een klaagzang dan dat jij hulp zoek voor een specifiek probleem dan wel serieus enige ervaring wilt delen, daarom een slotje voor dit topic.

[ Voor 6% gewijzigd door _Dune_ op 14-04-2008 02:07 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Dit topic is gesloten.