Toon posts:

Problemen met een dedicated server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Laatst heb ik voor mijn bedrijf een dedicated server bestelt, maar ik begrijp bijna niks van servers en server onderhoud en ben dus nu al tegen een probleem gelopen.

Besturingssysteem is: FreeBSD 6D
Ik kan inloggen met een programma SSH

Eerste vraag/probleem:
1. Hoe krijg ik mijn website bestanden op de server? In welke server-map moeten de html bestanden en mappen? Als ik dan een domein aan de server ip koppel, werkt het dan via een webbrowser?
2. DirectAdmin werkt niet. Ik probeer DA te installeren, maar krijg de volgende error: error with wget: use `--no-check-certificate` for licenses/updates (Wget recompilen werd aangeraden, ook dat werkt niet, en ik blijf de zelfde error krijgen.)

Ik begrijp erg weinig van dit besturingssysteem (eigenlijk niks), en ik waardeer elk soort advies.

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Verwijderd schreef op zondag 13 april 2008 @ 23:32:
Laatst heb ik voor mijn bedrijf een dedicated server bestelt, maar ik begrijp bijna niks van servers en server onderhoud en ben dus nu al tegen een probleem gelopen.

Besturingssysteem is: FreeBSD 6D
Ik kan inloggen met een programma SSH

Eerste vraag/probleem:
1. Hoe krijg ik mijn website bestanden op de server? In welke server-map moeten de html bestanden en mappen? Als ik dan een domein aan de server ip koppel, werkt het dan via een webbrowser?
2. DirectAdmin werkt niet. Ik probeer DA te installeren, maar krijg de volgende error: error with wget: use `--no-check-certificate` for licenses/updates (Wget recompilen werd aangeraden, ook dat werkt niet, en ik blijf de zelfde error krijgen.

Ik begrijp erg weinig van dit besturingssysteem (eigenlijk niks), en ik waardeer elk soort advies.
1. Dit doe je middels FTP, SFTP, of later via DA,
De bestanden komen dan in een user submap genaamd "Public_html"
(bijv. /home/user/public_html)
(met het aanloggen middels FTP kom je uit in /home/user)

2. Directadmin is alleen te installeren met een geldige license , heb je deze ?

Sidenote, waarom een BSD en geen linux bak ?, en waarom in godsnaam niet managed als je er zelf niks van snapt ?

[ Voor 11% gewijzigd door CrankyGamerOG op 13-04-2008 23:35 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Verwijderd

Topicstarter
CrankyGamerOG schreef op zondag 13 april 2008 @ 23:33:
[...]

1. Dit doe je middels FTP, SFTP, of later via DA,
De bestanden komen dan in een user submap genaamd "Public_html"
(bijv. /home/user/public_html)
(met het aanloggen middels FTP kom je uit in /home/user)

2. Directadmin is alleen te installeren met een geldige license , heb je deze ?

Sidenote, waarom een BSD en geen linux bak ?, en waarom in godsnaam niet managed als je er zelf niks van snapt ?
Dat inloggen met FTP werkt dus niet.

En de reden waarom ik geen managed server koos is omdat ik niet een wist dat er managed en unmanaged servers bestaan.

Ik heb een licentie gekocht ja, maar toch werkt het niet.

Nouja, beetje een drama dit. Bedankt voor je advies; ik zie dat rackspace.nl managed servers aanbiedt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2008 23:44 ]

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Verwijderd schreef op zondag 13 april 2008 @ 23:42:
[...]

Dat inloggen met FTP werkt dus niet.

En de reden waarom ik geen managed server koos is omdat ik niet een wist dat er managed en unmanaged servers bestaan.

Ik heb een licentie gekocht ja, maar toch werkt het niet.

Nouja, beetje een drama dit. Bedankt voor je advies; ik zie dat rackspace.nl managed servers aanbiedt.
nee je kunt ook niet standaard inloggen met ftp
daar voorziet directadmin zometeen in ...

(ik installeer DA dagelijks ;) )

[ Voor 4% gewijzigd door bjck op 14-04-2008 08:29 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Verwijderd

Topicstarter
CrankyGamerOG schreef op zondag 13 april 2008 @ 23:49:
[...]

nee je kunt ook niet standaard inloggen met ftp
daar voorziet directadmin zometeen in ...
Heb je msn oid dan kan ik je wellicht verder helpen...
(ik installeer DA dagelijks ;) )
Modbreak:Geen MSN gegevens uitwisselen, het is geen 'vind hier mijn partner' website GoT ;)

Als er een oplossing is voor een vraag cq. probleem is het juist handig het publiek te houden zodat andere lezers er ook iets aan hebben.

[ Voor 29% gewijzigd door bjck op 14-04-2008 08:30 ]