Hoi,
Ik heb sinds een paar dagen een nieuw systeem.
Op eerste instantie dacht ik, dat het allemaal in orde was.
Maar na een avondje raiden met wow, kreeg ik opeens zwart beeld, hoorde nog wel geluid even maar daarna liep dat ook vast.
Mijn systeem
Processor: e4300 op 3.0 ghz
Moederbord: Asus p5k Pro
Videokaart: Sapphire hd3870
Geheugen: Kingston value ddr2 800 op 1000mhz
Voeding: Codegen 480watt
Ik dacht ach kan een keer gebeuren dacht ik, aangezien ik me pc hebt overgeklokt.
Toen had ik de crysis demo geinstalleerd en ging die ff spelen, na ongeveer 2minuten precies hetzelfde. Omdat ik mijn pc overgeklokt is dacht ik dat het daar aanlag, dus alles weer op stock gezet. Nog steeds hetzelfde probleem.
Ik heb de hotfix van ati gedownload voor de catalyst 8.3 drivers, hielp niks.
Ik heb de voeding doorgemeten onder stress, 12volt kwam niet onder 11.8volt, ik had toen orthos en Video Card Stability Test aan.
Orthos heb ik 3uur gedraaid, geen errors.
Ik heb windows memtest een uur gedraait geen errors.
Mijn verdenking gaat uit naar de videokaart, ik krijg ook alleen het probleem als ik zware spellen speelt. Wow kan ik gewoon spelen, ja naar 4uur ofso een keer het probleem.
Kan ik nu gewoon concluderen dat mijn 3dkaart brak is en deze moet terug sturen?
Of heb ik misschien iets over het hoofd gezien.
Ik heb sinds een paar dagen een nieuw systeem.
Op eerste instantie dacht ik, dat het allemaal in orde was.
Maar na een avondje raiden met wow, kreeg ik opeens zwart beeld, hoorde nog wel geluid even maar daarna liep dat ook vast.
Mijn systeem
Processor: e4300 op 3.0 ghz
Moederbord: Asus p5k Pro
Videokaart: Sapphire hd3870
Geheugen: Kingston value ddr2 800 op 1000mhz
Voeding: Codegen 480watt
Ik dacht ach kan een keer gebeuren dacht ik, aangezien ik me pc hebt overgeklokt.
Toen had ik de crysis demo geinstalleerd en ging die ff spelen, na ongeveer 2minuten precies hetzelfde. Omdat ik mijn pc overgeklokt is dacht ik dat het daar aanlag, dus alles weer op stock gezet. Nog steeds hetzelfde probleem.
Ik heb de hotfix van ati gedownload voor de catalyst 8.3 drivers, hielp niks.
Ik heb de voeding doorgemeten onder stress, 12volt kwam niet onder 11.8volt, ik had toen orthos en Video Card Stability Test aan.
Orthos heb ik 3uur gedraaid, geen errors.
Ik heb windows memtest een uur gedraait geen errors.
Mijn verdenking gaat uit naar de videokaart, ik krijg ook alleen het probleem als ik zware spellen speelt. Wow kan ik gewoon spelen, ja naar 4uur ofso een keer het probleem.
Kan ik nu gewoon concluderen dat mijn 3dkaart brak is en deze moet terug sturen?
Of heb ik misschien iets over het hoofd gezien.