iMac uit de UK halen. Goed plan?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

Topicstarter
Van een andere Mac fan heb ik begrepen dat in ongeveer 2 maanden er nieuwe iMac modellen uitkomen, dat vind ik een mooi moment om over te stappen van PC naar iMac.

Als zuinige prijsbewuste Nederlander kijk ik natuurlijk even rond voor de beste deal.

Het lijkt erop dat Apple de prijzen in europa fixeert, in Nederland, Belgie, Frankrijk en Duitsland zijn de iMac's evenduur.

In Spanje scheelt het 100 euro, terwijl het in de UK iets meer dan 300 euro scheelt t.o.v. de prijs in Nederland. Het is dus intressant om even naar de UK te gaan en daar een iMac te kopen.

Nu is mijn vraag tegen welke problemen zou ik mogelijk kunnen lopen?

Zou de Apple Retail Store kunnen weigeren een iMac te verkopen omdat ik niet in de UK woon? of zou ik problemen kunnen krijjgen met garantie in Nederland, desondanks ik de iMac heb gekocht bij Apple direct en ze wereldwijde garantie claimen.

De Apple store is in de Regent Street, London en een officiele Apple Retail Store, dus net zoals apple.nl/store en niet zoals veel individuele Apple winkels in Nederland. Uit andere topics heb ik begrepen dat het handig is direct bij Apple te kopen i.p.v. een retailer.

Van andere forums en de Apple website heb ik begrepen dat de Mac OS X DVD meerdere talen bevat en ik dus on-the-fly naar het Nederlands zou kunnen schakelen. Het toetsenbord vormt geen probleem.

Een buskaartje naar de UK kost zo'n 100 euro, dus dan heb ik toch nog 200 euro winst i.v.m. een iMac in Nederland te kopen. Geen gedoe bij de douane, want het is binnen europa, dus heeft vrije doorgang van goederen.

Verder wil ik via eBay .Mac en AppleCare for iMac uit de U.S.A. halen, in feite draait AppleCare om een stickertje met code, gaat deze code werken op een iMac uit de UK? met .Mac voorzie ik geen problemen.

Ik heb de voorwaarden van AppleCare al doorgebladerd en het enige stukje wat me op toepassing lijkt is als volgend:
Dit Plan wordt beheerst door het recht van het land waar het Plan is aangeschaft en waar u zich hebt aangemeld. Onder deze rechtskeuze vallen niet de bepalingen van conflictenrecht van dat land noch die van de het VN-koopverdrag.
Ik snap niet zo goed waar ze op doelen met het uitsluiten van de bepalingen van conflictenrecht.

Volgens mij loopt het allemaal wel los met alledrie de Apple producten, echter gezien de prijs wil ik het graag zeker weten.

excuus voor de lange OP.

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 63975 op 14-04-2008 12:27 . Reden: 'naar' de UK vergeten. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jatmoos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-06-2024
Applecare kun je idd gewoon via ebay kopen en middels email krijg je dan de code toegezonden.
De garantie op draagbare apple producten is wereldwijd, dus bijvoorbeeld een macbook of macbook pro, die zonder stekker zelfstandig overal werkt. Een imac is dat dus niet, en mijn advies is om daar nog eens goed naar te kijken. Geld besparen is natuurlijk altijd gezond, prima dat je je zo orienteert!

ik quote :

HET VERKRIJGEN VAN GARANTIESERVICE

Voordat u garantieservice aanvraagt, verzoeken we u eerst naar de online hulpmiddelen te gaan waarnaar verwezen wordt in de documentatie bij dit hardwareproduct en deze hulpmiddelen te bestuderen. Indien het product nog steeds niet naar behoren functioneert nadat u gebruik hebt gemaakt van deze hulpmiddelen, neemt u dan contact op met de medewerkers van Apple of, indien van toepassing, met een geautoriseerde Apple Service Provider, die u kunt vinden met behulp van de informatie in de documentatie. Een medewerker van Apple of een geautoriseerde Apple Service Provider zal u helpen vast te stellen of uw product service nodig heeft, en zal, indien dit het geval is, u informeren hoe Apple de service zal leveren. Apple of haar geautoriseerde Apple Service Providers geven garantieservice op producten die voor service worden aangeboden gedurende de Garantieperiode, zoals wettelijk toegestaan. Indien het product draagbaar is, hetgeen betekent dat het zelfstandig kan functioneren zonder elektriciteitssnoer, kunt u wereldwijd garantieservice verkrijgen. Service is echter beperkt tot de mogelijkheden die beschikbaar zijn in het land waar de service aangevraagd wordt. Indien het product niet draagbaar is, kan garantieservice beperkt zijn tot het land waar het product gekocht is. Mogelijkheden van service, beschikbaarheid van onderdelen en responstijden kunnen variëren afhankelijk van het land. Indien het product niet kan worden behandeld in het land waar het zich bevindt, komen verzend- en behandelingskosten eventueel voor uw rekening. In overeenstemming met toepasselijk recht kan Apple verlangen dat u een bewijs van aankoop overlegt en/of voldoet aan registratievereisten alvorens u garantieservice ontvangt. Wij verwijzen u naar de bijgaande documentatie voor meer informatie hierover en over andere zaken betreffende het verkrijgen van garantieservice.

[ Voor 70% gewijzigd door jatmoos op 13-04-2008 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04 01:47

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Vergeet niet de kosten van het verblijf daar, ook als het maar een dag.
Het tijd dat je naar de UK reist, kon je in Nederland ook werken voor dat geld.
Financiel gezien is niet eens zo aantrekkelijk om daar te halen dus.

Wat ik je aan kan raden, is dat je bijvoorbeeld combineert met een weekend of weekje UK.
Maak je ook gelijk een uitstapje, harstikke leuk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justincase
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-05 13:41
Waarschijnlijk een oud document wat je daar quote. Desktops hebben ook global warranty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112352

Hoe krijg je de iMac trouwens naar Nederland? Ik weet de precieze afmetingen van dat ding niet, maar zou je hem als handbagage mee kunnen krijgen? In het koffer zou ik het zelf niet namelijk niet riskeren...

Als je met een bus of trein gaat zal het bovenstaande waarschijnlijk niet van toepassing zijn :)

edit:
Een buskaartje de UK kost zo'n 100 euro, dus dan heb ik toch nog 200 euro winst i.v.m. een iMac in Nederland te kopen. Geen gedoe bij de douane, want het is binnen europa, dus heeft vrije doorgang van goederen.
Waarschijnlijk is 'naar' weggevallen, dus ik neem aan dat je met een bus zult gaan.

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 112352 op 14-04-2008 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 112352 schreef op zondag 13 april 2008 @ 23:57:
Hoe krijg je de iMac trouwens naar Nederland? Ik weet de precieze afmetingen van dat ding niet, maar zou je hem als handbagage mee kunnen krijgen?
Ik ben van plan met EuroLines naar London te gaan op vrijdag avond, dan kom ik daar aan rond 6 uur s'ochtends en heb zaterdag de tijd om even rond te kijken in London en een iMac te scoren.

Zaterdagavond vertrek ik weer naar NL in de nacht.

De iMac doos ga ik beschermen met mijn leven en zal ik in de bus op m'n schoot knuffelen dragen.

[ Voor 81% gewijzigd door Anoniem: 63975 op 14-04-2008 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Laatst online: 00:03

DizzyWeb

Ondertiteld

Anoniem: 63975 schreef op maandag 14 april 2008 @ 09:21:
[...]

Ik ben van plan met EuroLines naar London te gaan op vrijdag avond, dan kom ik daar aan rond 6 uur s'ochtends en heb zaterdag de tijd om even rond te kijken in London en een iMac te scoren.

Zaterdagavond vertrek ik weer naar NL in de nacht.

De iMac doos ga ik beschermen met mijn leven en zal ik in de bus op m'n schoot knuffelen dragen.
Ik denk dat dat je vies gaat tegenvallen, die dozen zijn nu niet bepaald van schootformaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
ohja dan nog iets, je hebt dan een UK toetsenbord. Heeft een andere indelig dan een vs-internationaal toetsenbord. Iets dat ik niet graag zou hebben iig.

edit: foutje, dacht dat het om een laptop ging!

[ Voor 14% gewijzigd door wessel99 op 14-04-2008 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-05 09:28

swtimmer

Ontrafelt het leven!

wessel99 schreef op maandag 14 april 2008 @ 09:27:
ohja dan nog iets, je hebt dan een UK toetsenbord. Heeft een andere indelig dan een vs-internationaal toetsenbord. Iets dat ik niet graag zou hebben iig.

edit: foutje, dacht dat het om een laptop ging!
Ik heb een UK MB en het enige verschil bij mijn toetsenbord is dat ik een pond ipv een euro teken heb....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Laatst online: 10:31
Apple verkoopt in NL ook geen toetsenborden met VS international indeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Weet niet hoe het bij Apple tobo's zit, maar mijn vorige laptop had ook een UK tobo. Naast het Pond vs. Euro teken waren ook de ' en @ omgedraaid, net als wat andere alternatieve karakters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-04 22:20
justincase schreef op zondag 13 april 2008 @ 23:56:
Waarschijnlijk een oud document wat je daar quote. Desktops hebben ook global warranty.
Dan wil ik je toch aanraden om dit met een bron te ondersteunen. Anders wordt het jouw woord tegen het woord van een ander met bron.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19339

Zou de Apple Retail Store kunnen weigeren een iMac te verkopen omdat ik niet in de UK woon?
Dat lijkt me stug. Ze zullen niet om je paspoort gaan vragen omdat je een stuk hardware koopt. Bovendien: omzet is omzet, ze zullen je eerder wel een Mac willen verkopen dan weigeren omdat je Nederlander bent. Ik heb heel wat computers gekocht in m'n leven, en nog nooit adreslegitimatie hoeven te overhandigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noks
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-02 06:37
Murcielago schreef op maandag 14 april 2008 @ 12:13:
[...]

Dan wil ik je toch aanraden om dit met een bron te ondersteunen. Anders wordt het jouw woord tegen het woord van een ander met bron.
Idd, hier ben ik ook benieuwd naar. Een tijd terug nog naar gezocht maar vond overal alleen global warranty voor mobiele producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:56

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Desktops kan je ook gewoon langs bregen voor service. Bij ons zijn er genoeg buitenlandse desktops die voor reparatie worden aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvdB
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-04-2023
DizzyWeb schreef op maandag 14 april 2008 @ 09:26:
[...]

Ik denk dat dat je vies gaat tegenvallen, die dozen zijn nu niet bepaald van schootformaat...
Inderdaad, Ga maar eens 6 uur zitten met een doos van ±10kg met een formaat van 65x65x35 op je schoot, denk dat je niet meer kan lopen tegen de tijd dat je thuis bent. :+

http://www.magnetonic.org/imgs/imac-box.jpg
Om nog maar niet te spreken van een 24" model, welke wil je gaan kopen?

Niet om je pessimistisch te maken ofzo, maar misschien kun je dat beter op een andere manier doen.

[ Voor 44% gewijzigd door NickvdB op 14-04-2008 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb nogmaals de Voorwaarden AppleCare Protection Plan (Revised January 9, 2007) doorgelezen en vind het volgende stuk op pagina 4 sub C:
Indien u garantieservice vraagt in een land waar het product niet is gekocht, draagt u zorg voor alle toepasselijke exportwetten en regels en bent u verantwoordelijke voor alle accijnzen, BTW en overige belastingen en toeslagen. In geval van internationale service kan Apple de reparaties uitvoeren met vergelijkbare onderdelen die voldoen aan de lokale standaarden.
Nou is dat weer in strijd met de uitspraak van MadMark, maar dus bij ieder klein probleempje zou Apple kunnen beweren de iMac terug te moeten sturen naar de UK....

Verder moet ik ook nog uitzoeken welke producten van de internationale service kunnen genieten.

Ik ben nog op zoek naar de garantie voorwaarden zelf, bovenstaand is van AppleCare.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 63975 op 14-04-2008 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:08

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 63975 schreef op zondag 13 april 2008 @ 22:06:
Een buskaartje naar de UK kost zo'n 100 euro, dus dan heb ik toch nog 200 euro winst i.v.m. een iMac in Nederland te kopen.
Ik snap niet dat iemand op zo'n aankoopbedrag zoveel moeite gaat doen om een paar centen te besparen. Koop dan gewoon geen Mac :z

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140651

Exirion schreef op maandag 14 april 2008 @ 16:21:
[...]

Ik snap niet dat iemand op zo'n aankoopbedrag zoveel moeite gaat doen om een paar centen te besparen. Koop dan gewoon geen Mac :z
vind ik ook :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justincase
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-05 13:41
Anoniem: 63975 schreef op maandag 14 april 2008 @ 16:19:
Nou is dat weer in strijd met de uitspraak van MadMark, maar dus bij ieder klein probleempje zou Apple kunnen beweren de iMac terug te moeten sturen naar de UK....
Kom je daar nou weer bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

Een busrit naar London met Eurolines? Ik heb mijn mond er al eens eerder over opengetrokken, en om het samen te vatten: Je zit 24 uur lang tussen de laagste vorm van beschaving. Als je dan ook nog eens met een iMac aan komt zuilen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Anoniem: 37526 schreef op maandag 14 april 2008 @ 16:36:
Een busrit naar London met Eurolines? Ik heb mijn mond er al eens eerder over opengetrokken, en om het samen te vatten: Je zit 24 uur lang tussen de laagste vorm van beschaving. Als je dan ook nog eens met een iMac aan komt zuilen....
Voor 100 170 euro vlieg je met VLM op london city retour, lijkt me toch iets beter. Geen idee hoe groot die doos is in een overvolle metro maar dat probleem heb je ook als je met een boot of bus gaat?
Vanuit city zit je wel zo in het centrum!

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-05 16:44
franssie schreef op maandag 14 april 2008 @ 17:24:
[...]

Voor 100 170 euro vlieg je met VLM op london city retour, lijkt me toch iets beter. Geen idee hoe groot die doos is in een overvolle metro maar dat probleem heb je ook als je met een boot of bus gaat?
Vanuit city zit je wel zo in het centrum!
Precies. VLM is geweldig. Maar inderdaad 200 euro besparen , maar wel 2 dagen in een bus zitten met je iMac op schoot ? Dat gaat niet passen en zonde van de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-05 09:28

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Ik weet niet waar je woont. Maar via ryanair kan je vanaf Dusseldorf voor 24 euro incl alles een retourtje nemen :-) Ik gok alleen dat een 24" iMac geen handbagage is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fondacio
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
swtimmer schreef op maandag 14 april 2008 @ 17:43:
Ik weet niet waar je woont. Maar via ryanair kan je vanaf Dusseldorf voor 24 euro incl alles een retourtje nemen :-) Ik gok alleen dat een 24" iMac geen handbagage is....
Maar dan zit je wel op Stansted en moet je vervolgens nog naar Londen Liverpool St; dat kost al snel zo'n £20 voor een retourkaartje. Bij Ryanair moet je bovendien apart bijbetalen voor ingecheckte bagage en inchecken op de luchthaven.

Edit: wat wel een alternatief kan zijn, is de boot nemen: Stena Line gaat van Hoek van Holland naar Harwich; van daar neem je de trein naar Londen (reistijd iets meer dan een uur) . Een enkele reis kost €35 inclusief de treinreizen in Nederland en Engeland (dat is vooral een enorm voordeel in het licht van de Britse treintarieven). Je moet de tijden dan wel een beetje slim kiezen om te voorkomen dat je een nachtboot neemt waarop je gedwongen een hut erbij moet nemen.

Edit 2: ik heb net ook even een prijsvergelijking gedaan en met de huidige lage koers van Sterling is een iMac in Engeland kopen inderdaad een stuk voordeliger, vooral als je niet het goedkoopste model koopt. Hou er echter rekening mee dat Apple soms de prijzen aanpast in het licht van de wisselkoersen; het zou dus best zo kunnen zijn dat een deel van het prijsverschil bij de volgende revisie wordt gecompenseerd door een prijsverlaging in euroland of een prijsverhoging in het VK. Ook is de door creditcardbedrijven gehanteerde wisselkoers net iets minder gunstig dan de middenkoers, al scheelt dat waarschijnlijk niet zoveel. Zelfs als je de boot neemt, moet je bovendien in Londen ook nog reizen (een dagkaart kost £6,80) en eten. En de iMac die je wilt moet natuurlijk niet net uitverkocht zijn bij de Apple Store.

[ Voor 61% gewijzigd door fondacio op 14-04-2008 18:58 . Reden: Stena Line erbij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-05 23:29

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Anoniem: 19339 schreef op maandag 14 april 2008 @ 12:20:
[...]

Dat lijkt me stug. Ze zullen niet om je paspoort gaan vragen omdat je een stuk hardware koopt. Bovendien: omzet is omzet, ze zullen je eerder wel een Mac willen verkopen dan weigeren omdat je Nederlander bent. Ik heb heel wat computers gekocht in m'n leven, en nog nooit adreslegitimatie hoeven te overhandigen.
Het lijkt me dat het verboden is onder Britse anti-discriminatiewetgeving en Europese regelgeving voor vrij transport van mensen en goederen. Daarnaast zegt je nationaliteit niks over waar je verblijft of waar je de computer wil gebruiken.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik
  • Laatst online: 25-04 01:47

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Dat gevlieg van reiskosten en andere getalletjes, stop! :P
Als afsluitend woord wil ik nogmaals zeggen, voor dat beetje geld dat je bespaart om je iMac in de UK te kopen.
Zal ik dus echt gaan als je er ook een uitstapje van maakt.
Je zult er ook moeten reizen, eventueel overnachten dus het is het gewoon niet waard en vermoeiend. Er wordt hier nogal al makkelijk gerekend met alleen de vervoerskosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

swtimmer schreef op maandag 14 april 2008 @ 17:43:
En dat op dezelfde dag? En hoe duur is een treinritje Dusseldorf? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milosonator
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-04 10:18
Ik denk ook dat dit geen goed plan is, je houd denk ik niet genoeg rekening met de omstandigheden. Nu heb ik het even niet over het transport door het centrum en met die grote doos in de bus. Maar besef dat je een hele dag weg bent. en dus moet eten ect. ~20 euro. Daarbij komt dat je dan ook nog eens je euros moet omzetten in ponden. Dit kan weleens meer gaan kosten dan je denkt. maar ik denk wel 20-30 euro. Nu zit je al aan de 1150 incl reis. Ik denk dat je beter een goede aanbieding hier in NL kan scoren. Let op in de macstores en op http://store.apple.com/nl/ !!

Tweakblog, voornamelijk over 3d-printen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-05 21:54
FTMarcella schreef op maandag 14 april 2008 @ 20:07:
Ik denk ook dat dit geen goed plan is, je houd denk ik niet genoeg rekening met de omstandigheden. Nu heb ik het even niet over het transport door het centrum en met die grote doos in de bus. Maar besef dat je een hele dag weg bent. en dus moet eten ect. ~20 euro. Daarbij komt dat je dan ook nog eens je euros moet omzetten in ponden. Dit kan weleens meer gaan kosten dan je denkt. maar ik denk wel 20-30 euro. Nu zit je al aan de 1150 incl reis. Ik denk dat je beter een goede aanbieding hier in NL kan scoren. Let op in de macstores en op http://store.apple.com/nl/ !!
ik kan zelfs in amerika met mijn rabobank pas pinnen en geld uit de muur trekken tegen de dan geldende koers dus dat lijkt me in engeland ook geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
offtopic:
Dubbelpost, excuus

[ Voor 95% gewijzigd door Anoniem: 63975 op 14-04-2008 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De Stena Line had ik zelf nog niet aan gedacht, maar qua tijd ga ik het dan niet redden.

Voor zover ik het zie, is per EuroLines de meest voordelige manier en de heen en terugreis zijn beide in de nacht, dus geen hotelkosten o.i.d. Voedsel neem ik mee in een rugzakje, ik ga naar de UK puur voor het voordeel, niet om de toerist uit te hangen.

Vandaag probeerde ik Appel te bellen, maar ze waren continue in gesprek. Toen heb ik een winkel gebeld en die voorzagen geen problemen met buitenlandse iMac's of AppleCare. Ik ga voor de zekerheid een kennis in de UK verzoeken voor mij een brief te sturen naar Apple HQ Ierland met de vragen over garantie etc.

Zodra ik daar antwoord op heb gekregen, post ik het hier.

Het wachten is nu op de release van nieuwe iMac modellen, naar verwachting zo'n 2 maanden.

* Anoniem: 63975 ziet de 24" iMac al op zijn bureau staan :*)

Uitbesteden aan die kennis in Engeland is geen goed idee. Zij woont in Edingburgh en is nogal ver weg vanuit London, verder veranderen die 150K EUR pas eigenaar in de Apple Store Regentstreet.

Verder is het prijsverschil zo'n 350 Euro nu en da's toch altijd mooi meegenomen.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 63975 op 14-04-2008 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238860

Heb je een kennis in de UK?!?!

Laat hem het apperaat kopen en opsturen! Ben je voor 50 euro ofzo klaar denk ik?

Ga nou niet zover, en onhandig (bus) reizen met zulke electronica. Spaar gewoon 100 euro extra en koop hem hier, een hoop minder zorgen, en het zou een beetje lullig zijn als je hier aan komt en hij is beschadigd..

EDIT: Je moet jezelf niet rijk rekenen, de reis en extra-tjes zoals andere stekker, valuta wisseling etc gaan zoizo 150 - 200 Euro kosten. Dan heb je dus nog maar 100 euro "winst" van de 300 euro. Tel daarbij de ontelbare risico's, het wss moeilijk doen met garanties etc. bij op = Alleen maar een hoop zorgen die je kunt voorkomen door 2 weekjes? te werken mits je rond de 17 bent?

[ Voor 87% gewijzigd door Anoniem: 238860 op 14-04-2008 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:05

Reptile209

- gers -

Bedenk wel even dat je de rest van de levensduur van dat ding aan een adapter met Engelse stekker (waar je dus een verloopstekker voor nodig hebt) vastzit, of je moet een losse Nederlandse gaan regelen. Kost ook weer geld!

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Het pakket via de TNT verzenden kost je evenveel geld, vanaf 104 euro voor het 24" model.

Afbeeldingslocatie: http://virtual-life.net/img/getimg/mail.png

Royal Mail gaat je niet lukken, die accepteren geen internationale pakketten van 2KG of meer, tenzij het boeken betreffen.

Ik zou eens kijken of je iemand kunt strikken die ergens de UK woont dicht bij een Apple Store. Het hoeft natuurlijk niet persé in London te zijn.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Reptile209 schreef op maandag 14 april 2008 @ 22:39:
Bedenk wel even dat je de rest van de levensduur van dat ding aan een adapter met Engelse stekker (waar je dus een verloopstekker voor nodig hebt) vastzit, of je moet een losse Nederlandse gaan regelen. Kost ook weer geld!
nee joh! Apple heeft daar echt wel over nagedacht :D hun adapters hebben dus gewoon verwisselbare stekkertjes die gewoon een euro aansluiting hebben, elk (maar dan ook elk) euro snoertje past daar gewoon in - en in elk huishouden liggen er wel een stuk of 10.
Ik bedoel dus dat snoertje met een soort liggende 8, zit vast wel vast aan je stereo of ander apparaat.
Afbeeldingslocatie: http://www.yagoda.nl/yagoda-advertenties/images/6055.jpg

Waar dan ook in de wereld kan je wel zo'n snoer vinden om je laptop, ipod of welk apple apparaat dan ook aan te sluiten. En anders kost het niets op ebay (yagonda heeft 't bijvoorbeeld)

[ Voor 7% gewijzigd door franssie op 15-04-2008 00:05 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-04 12:48
Bus zou ik absoluut niet nemen, reken op 9 uur s'avonds vertrekken en ergens rond 11 uur 's ochtends aankomen in A'dam. Volle bussen, regelmatig wordt er gestopt, oa bij het kanaal of voor de boot, ga je dan de hele tijd met die doos rondzeulen?

Gedoe met betalen, altijd meer ivm wisselkoers, kun je met jouw pasje wel in de winkelbetalen, zonee, dan zit je vast aan een limiet per dag van £300,-- of anders CC, ook weer transactie kosten. Met dat ding in de tube, dat wil jij niet op zaterdag in Oxford/Regent street waar het knallend druk is met toeristen. Ik zie me al met zo'n doos naar beneden strompelen daar..

Netto verdien je 100 euro misschien.

p.s. Ik woon in Londen en ken centrum Londen vrij aardig, als normaal mens wil je daar niet zijn in het weekend

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

dus samenvattend lijkt het mij een uitstekend idee om een apple in de UK te kopen (het prijsverschil rechtvaardigt een tripje naar de UK - al speel je quitte dan heb je nog een gratis dagje uit) maar er rest dus een vervoer uitdaging: iMac uit de UK halen, hoe?
Misschien leuk om met een paar mensen met auto en boot te gaan? Dan vallen de kosten toch wel mee denk ik (als je links durft te rijden).
:edit:// boot is duurder dan ik dacht - je moet een hut nemen :(

[ Voor 7% gewijzigd door franssie op 15-04-2008 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:00
Waarom denkt niemand hier eigenlijk aan de Eurostar? Ben in 2006 eens op en neer naar Londen geweest in een dagje en dat was voor 25 euro enkele reis (beetje slimme data kiezen en op tijd boeken) vanaf elk station in België (woon vlak aan grens). Overstappen op Brussel-Zuid, lekker onderuitgezakt en nog geen twee uurtjes later stap je uit op King's cross, midden in de stad. Ikzelf deed 2,5 uur over de Eurostar reis, sinds dat nieuwe stuk spoor in de UK open is is dat erg goed te doen. Beste manier als je naar Londen wilt, by far!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fondacio
  • Niet online
Hm, ondanks mijn Stena Line-optie hierboven was het eigenlijk de bedoeling TS te ontmoedigen (vandaar de verwijzing naar te verwachten prijswijzigingen en andere praktische nadelen), maar als inwoner van Engeland (niet Londen, maar wel daar dichtbij), wil ik me aansluiten bij Saab en anderen die het afraden om dit plan uit te voeren - mede omdat je een 24" iMac wil halen en het allemaal perse in 1 dag moet, alleen maar in de hoop 300 euro te besparen. Zoals Saab hierboven al zegt, Oxford Circus/Regent St is een kolkende mensenmassa in het weekend (en daarbuiten ook niet bepaald rustig). Je moet daar komen vanaf Victoria, waar Eurolines stopt. Da's niet bepaald het meest overzichtelijke station, vooral als je er nog helemaal niet bekend bent, en het is er ook altijd druk. Vanaf daar gaat geen bus rechtstreeks naar Oxford Circus, maar met de underground (Victoria Line) ben je er wel in twee stations. Je zit dan natuurlijk wel op het drukste deeltraject van die lijn en met een grote iMac-doos sjouwen in het metrostation, de roltrappen, doorgangen en de trein zelf is niet echt een pretje, om nog maar te zwijgen van de kans op beschadigingen. Als iMacs in dezelfde soort doos als MacBooks komen, zal die er wel mooi uitzien, maar niet bijster veel bescherming bieden.

Ik denk ook niet dar je de chauffeur van Eurolines zover zult krijgen dat die je die doos mee naar binnen laat nemen (al was het maar om de veiligheidsvoorschiften en het comfort van je medepassagiers); die gaat dus beneden het bagageruim in, met een kans op beschadigingen en een (kleinere) kans op diefstal. Hou er verder rekening mee dat je na een nachtelijke reis sowieso niet meer fris bent en de kans dus groter is dat er iets misgaat. Verder bestaat de mogelijkheid dat het door jou gewenste model niet aanwezig is, de creditcardautomaat kuren heeft, of iets anders gebeurt waar je niet aan had gedacht.

Kortom, zelf zou ik het niet zo doen.

Overigens suggereerde iemand hierboven dat een groep mensen samen met de auto zou kunnen gaan. Dat lijkt me ook niet zo'n goed idee. De tarieven van de Kanaaltunnel liggen nogal hoog voor personenauto's. Verder is links rijden even wennen, maar best te doen, maar om dat nu meteen in Londen te doen, lijkt me (als ervaringsdeskundige) een minder goed plan. Parkeren in de omgeving van Oxford Circus zal ook een vak apart zijn en/of heel veel kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-04 12:05
eurostar gaat retour voor €80,-, is een aardige prijs, net wat goedkoper dan eurolines dus. Verder zou ik persoonlijk gaan voor bezorging met de post indien je kennis toch in de UK woont. Bestel op apple.com je model en laat t bij hem afleveren (=gratis). Hij kan hem vast wel versturen en dan heb je hem ook voor €100.
verder over het UK keyboard. Dit typ ik op een MBP met Intl engels keyboard. Blijkt dat dat gewoon british is (@ en € boven 2, £ voor shift+3 en # voor alt+3) verder een gewoon toetsenbord (lijkt dus op gewoon NL keyboard qua layout (§/± naast de 1 ipv `/~) en staande entertoets
heb hier in de usa overigens geprobeerd mijn keyboard te ruilen ivm defect keyboard, maar kreeg gewoon een identieke terug (moesten ze zelfs bestellen)... ze kunnen niet afwijken van de eerste levering terwijl je repareerd onder garantie :s. En $120 voor een ander toetsenbord vind ik wat te veel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 63975 schreef op maandag 14 april 2008 @ 22:23:
* Anoniem: 63975 ziet de 24" iMac al op zijn bureau staan :*)

Uitbesteden aan die kennis in Engeland is geen goed idee. Zij woont in Edingburgh en is nogal ver weg vanuit London, verder veranderen die 150K EUR pas eigenaar in de Apple Store Regentstreet.

Verder is het prijsverschil zo'n 350 Euro nu en da's toch altijd mooi meegenomen.
Gast, zet het uit je hoofd... Koop dat ding gewoon lekker via de Apple online shop of bij een Nederlandse winkel. Ik heb zelf 10 minuten vanaf de Media Markt naar huis gelopen met een 24" in m'n hand en om de zoveel meter heb je een lamme jat. Die doos is erg groot en ook erg zwaar om een tijdje mee te lopen.

En dan kom je helemaal uit Engeland thuis met je iMac, zet hem aan, en oh horror: een dooie pixel! :')

Apple zal je verwijzen naar de winkel waar ie gekocht is. Als je online bestelt in Nederland kun je zonder opgaaf van reden omruilen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-04 21:02

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Ben je zelf nog student, of ken je iemand die student is? Besteld deze maand dan een iMac bij de Apple online store via Surfspot. Op die manier krijg je 14% studentenkorting en je kan volgens mij ook nog een gratis printer krijgen.

Dus dat is al heel veel voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:23
hmm ik vraag me ook af hoe je zo'n ding het vliegtuig in kan krijgen, als handbagage is ie te groot, in koffer is te gevaarlijk

anders was het wel interessant als ik deze zomer naar de UK ga... scheelt 320 euro als je er toch al bent.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162418

Bigg Balls schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 10:55:
Ben je zelf nog student, of ken je iemand die student is? Besteld deze maand dan een iMac bij de Apple online store via Surfspot. Op die manier krijg je 14% studentenkorting en je kan volgens mij ook nog een gratis printer krijgen.

Dus dat is al heel veel voordeel.
Klopt, ik heb dit gister gedaan. Een iMac 24" met 2gb ram en een printer voor nog geen 1600 euro. Scheelde inderdaad flink wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Gezien alle adviezen, lijkt het me inderdaad beter om de iMac met studentenkorting aan te schaffen. (en dus niet in de UK)

Was toch al van plan een nieuwe opleiding te beginnen en dan is het nog aftrekbaar van de belasting ook.

Wel goede ideeën hier om goedkoop naar London te gaan, altijd leuk om in een weekendje de Regent street te bezoeken. O-)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 63975 op 15-04-2008 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44189

Ik heb me in iedergeval zitten vermaken met dit topic.
Geweldig om te horen dat iemand een hele dag uittrekt om met de bus naar London te gaan en daar een Imac te halen.
Super.. Ik wens je veel plezier ermee als je hem straks hebt.

Waar heb je trouwens gehoord dat er over 2 maanden een nieuwe imac is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Je kan altijd nog een iPhone mee nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afdak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-08-2024
"Geen gedoe bij de douane, want het is binnen Europa, dus heeft vrije doorgang van goederen."

Fout: het vrije goederenverkeer geldt voor het Schengen-gebied, en daar valt de UK niet onder.
Dus misschien vinden die jongens van de douane jou best interessant met die grote doos op je schoot...

(edit: zie al dat je 'ten halve bent gekeerd...' Slim!)

[ Voor 9% gewijzigd door Afdak op 15-04-2008 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241815

Ik wil ook wel weten waar je gehoord hebt dat er over twee maanden een nieuwe iMac is.

Verder vind ik het niet zo'n gek idee om naar Londen te reizen voor de aanschaf van een nieuwe iMac, ik en mijn vriendin ondernemen ook regelmatig dit soort gekke en zogenaamd 'onverstandige' avonturen en we hebben er nog nooit spijt van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Najah, ik ga nog wel die brief schrijven naar Apple HQ Ierland, want mocht de garantie geen problemen opleveren en het voordeel meer dan 2x zo groot zijn als met studentenkorting... O-)

Mijn uitspraak dat binnen 2 maanden een nieuwe iMac uitkomt, baseer ik op de MacRumours Buyers Guide

en @Afdak, informeer bij de bron; Douane NL

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 63975 op 15-04-2008 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fondacio
  • Niet online
Afdak schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 21:34:
"Geen gedoe bij de douane, want het is binnen Europa, dus heeft vrije doorgang van goederen."

Fout: het vrije goederenverkeer geldt voor het Schengen-gebied, en daar valt de UK niet onder.
Dus misschien vinden die jongens van de douane jou best interessant met die grote doos op je schoot...

(edit: zie al dat je 'ten halve bent gekeerd...' Slim!)
Schengen heeft niets met het vrije verkeer van goederen te maken - bij Schengen gaat het om een deelaspect van het vrije verkeer van personen, in het bijzonder het afschaffen van paspoortcontroles aan de grens. Het vrije verkeer van goederen geldt in de hele EU, inclusief niet-Schengenlanden als het Verenigd Koninkrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44189

Ja, dat maakt het ook zo leuk.
Gewoon doen. Scheid aan hebben en dan achteraf zien dat je toch teveel hebt betaald.
En zelfs DAT, geeft dan niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193080

Ik ga met dank aan dit topic waarschijnlijk zeer binnenkort een weekendje London pakken met mn vriendin :D. Zo veel tips om goedkoop daar te komen.

Top! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fondacio
  • Niet online
Anoniem: 193080 schreef op woensdag 16 april 2008 @ 17:06:
Ik ga met dank aan dit topic waarschijnlijk zeer binnenkort een weekendje London pakken met mn vriendin :D. Zo veel tips om goedkoop daar te komen.

Top! :D
Dan hoop ik dat je niet van plan bent ook een iMac mee te nemen op de weg terug. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:19
franssie schreef op maandag 14 april 2008 @ 17:24:
Ja, want niets is zo fijn als een computer inchecken als ruimbagage :X

(en ik heb de doos van zo'n 24" iMac wel eens gezien - vergeet maar dat je dat als handbagage. gaat meekrijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Wilke schreef op donderdag 17 april 2008 @ 00:04:
(en ik heb de doos van zo'n 24" iMac wel eens gezien - vergeet maar dat je dat als handbagage. gaat meekrijgen
Idd ja. Toch mooi om te zien hoe wereldvreemd sommige mensen hier vaak zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:23
Exirion schreef op donderdag 17 april 2008 @ 06:32:
[...]

Idd ja. Toch mooi om te zien hoe wereldvreemd sommige mensen hier vaak zijn :P
nou ik erger me vaak dood aan wat mensen als handbagage meekrijgen. Ik hou me netjes aan de regels en dan krijg je mensen aan boord met van die huge-ass backpaks die nog groter is als hunzelf, of mensen met gitaren, ja zelfs een vouwfiets heb ik gezien

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251219

Iets anders, zit niet met de stroom voorziening? weet niet of deze vast is bij de iMac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 251219 schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 13:11:
Iets anders, zit niet met de stroom voorziening? weet niet of deze vast is bij de iMac
Je kunt er een standaard europlug in stoppen. Een gewone PC voedingskabel zal dus werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Exirion schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 13:12:
[...]

Je kunt er een standaard europlug in stoppen. Een gewone PC voedingskabel zal dus werken.
Bij laptops en ipods is het een twee aderige 8-europlug. Bij de iMacs zou het wel eens een standaard PC plug kunnen zijn, geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

DoctorV64

Cosmopoliet

Anoniem: 251219 schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 13:11:
offtopic: MacTrees, is je onderschrift nog actueel? Zo ja kunnen wij even contact hebben?

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparta
  • Laatst online: 02-05 16:32
Um .. voorzover ik weet zitten er gewoon diverse Apple stores door de hele UK?
Ik weet in ieder geval zeker dat er 1 zit op Buchanan Street, Glasgow, Schotland
Deze pagina geeft er nog veel meer .. :?

Of mis ik iets? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-04 11:10

NvM

Sparta schreef op zondag 27 april 2008 @ 19:40:
Ik weet in ieder geval zeker dat er 1 zit op Buchanan Street, Glasgow, Schotland

Ja. Het doorlezen van de rest van dit topic. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Sparta schreef op zondag 27 april 2008 @ 19:40:

Nee, dat is inderdaad een betere optie dan naar London gaan - misschien doe ik het zelf wel - eens kijken of er nog eens een last minute naar newcastle (vanuit Hoek van Holland) komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Na overleg zijn we het over eens dat dit topic beter past in het nieuwe shopping forum, dus daarom --> Shopping Forum.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fondacio
  • Niet online
nieuws: Apple introduceert nieuwe iMacs

In een eerdere post in deze thread zei ik dat er best een kans was dat de prijzen met de volgende revisie verlaagd zouden worden. Dat is inderdaad gebeurd.
De modellen zijn in de Nederlandse shop aanzienlijk goedkoper geworden. Mogelijk probeert Apple zo het door de zwakke dollar flink opgelopen verschil tussen de Amerikaanse en Europese prijzen te verkleinen.
Het prijsverschil tussen het 24"-model hier in het Verenigd Koninkrijk en in Nederland is nog maar zo'n 150 euro. Mocht je nog een laatste ontmoediging nodig hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193080

fondacio schreef op woensdag 16 april 2008 @ 18:56:
[...]

Dan hoop ik dat je niet van plan bent ook een iMac mee te nemen op de weg terug. ;)
Dat was inderdaad niet de bedoeling :). Wel van plan een MB te kopen dus misschien is dat een optie daar :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218044

Een UK-toetsenbord typt trouwens hartstikke fijn! Sony Vaio bijvoorbeeld levert alle laptops in Europa, met een Uk-toetsenbord. En ik vind het UK-tb veel fijner dan een US-tb. Maar het is wel even wennen misschien

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 218044 op 03-05-2008 20:42 ]

Pagina: 1