Auto vervoeren op aanhanger

Pagina: 1
Acties:
  • 2.039 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastasidaz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-01-2024
Hallo tweakers,

Ik wil misschien binennkort een auto kopen om dan af en toe naar zandvoort te gaan en daar te rijden.. maar ik wil hem niet op kenteken. Dus zal ik hem moeten vervoeren naar het circuit met een aanhangwagen.

Ik heb al wat op google en tweede hands sites zoals marktplaats gezocht, maar de trailers die ik vindt zijn vrij duur. 1000 - 1500 voor een oude tweede hands.

De auto weegt ongeveer 1200 kilo. Weten julie goede sites/bedrijven waar ze tweedehands aanhangers verkopen om een auto op te vervoeren? Of misschien een site waar je ze kan huren (liever niet).

Met vriendelijke groet,

Mastasidaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Geen idee, maar hou e rook rekening mee dat je in bepaalde gevallen een speciaal B+E rijbewijs nodig bent als je zo'n aanhanger wilt trekken. Dat is vrij ingewikkeld, maar heeft te maken met het totaalgewicht van de combinatie en met het gewicht dat de auto mag trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-04 18:34

Nvidiot

notepad!

Het eea mag met B als:
- Het MAXIMUM gewicht van de aanhanger LAGER is dan het LEEGgewicht van de trekkende auto.
- De beladen aanhanger niet zwaarder is dan het maximum trekgewicht wat op je kenteken staat
- Het totaal gewicht van aanhanger en auto en lading mag niet hoger zijn dan 3500 kg.

Voldoe je niet aan al bovenstaande regels is B+E verplicht.

[ Voor 26% gewijzigd door Nvidiot op 13-04-2008 21:37 ]

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-spawn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-04 11:54

the-spawn

.: Dark Storm :.

Deze gedachtes heb ik ook weleens gehad.
ivm studie niet doorgezet.

Je moet idd denken aan je rijbewijs, B+E
Het trekgewicht van trekauto, 'race'auto + aanhanger (1200 + 600kg)

Wat ik weleens als optie zie is een soortement van buggie auto (dat is de race / rally auto) welke met een A-frame omgebouwd (wordt voorop/aan de auto gemonteerd) wordt tot aanhanger, dan is het kwestie van lichtenachterop hangen + kenteken trekauto en rijden maar.

-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
the-spawn schreef op zondag 13 april 2008 @ 21:39:
Wat ik weleens als optie zie is een soortement van buggie auto (dat is de race / rally auto) welke met een A-frame omgebouwd (wordt voorop/aan de auto gemonteerd) wordt tot aanhanger, dan is het kwestie van lichtenachterop hangen + kenteken trekauto en rijden maar.
ja, daar dacht ik ook net aan, maar kon er niks over vinden op google. Kan me ook voorstellen dat er vast een wet oid waardoor dat niet mag (of alleen als de autop op kenteken staat).
Ook heb je dan een probleem mocht de auto beschadigd raken op het circuit en niet meer goed willen 'rollen'.

[edit] Weet niet zeker of we hetzelfde bedoelen. Ik doelde op een karretje dat je alleen onder de voowielen monteert en de auto op zn eigen achterwielen laat meerollen.

[ Voor 22% gewijzigd door Palomar op 13-04-2008 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastasidaz
Bedankt voor alle reacties. :) De aanhanger wordt geen probleem omdat mijn vader dan zal rijden die daarvoor de bevoegdheden heeft.

Wat ik alleen nog wel mis zijn enkele aanbevelingen van sites of bedrijven welke aanhangers verhuren/verkopen. :)

De optie die Palomar en the-spawn hebben geopperd is zeker het overwegen waard... en waarschijnlijk ook minder kostbaar. Alleen is het misschien wel minder goed voor de auto omdat hij op zijn eigen achterwielen zou moeten rollen. Zijn er mensen hier die daar ervaring mee hebben?

[ Voor 36% gewijzigd door Mastasidaz op 14-04-2008 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastasidaz
schopje:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 29-04 22:32

JayPe

Ondertitel

Is oud topic, maar je weet nooit:

- Een oprijwagen ( zo heet zo'n autoambulance ) hebben meestal een flink laadvermogen. Het totale maximale gewicht van de aanhanger ( dus of ie nu leeg is, er een Dafje op staat of een dikke Porsche ) is in principe het 'probleem': Als je alleen een B rijbewijs hebt, mag je doorgaans niet met een oprijwagen rijden; het totale maximum gewicht van de complete combinatie ( auto + max toegestande gewicht aanhanger ) gaat dan al snel over de 3500 kg heen.

- Rijden met een aanhanger waar je niet het juiste rijbewijs voor hebt = flinke boete riskeren, maar vooral ook: je bent niet verzekerd. Letterlijk rijdt je namelijk zonder geldig rijbewijs. En dat vinden verzekeraars niet grappig.

- Rijden met een A-frame/Dolly kan/mag, en is een schemer gebied tussen Sleep en Aanhanger. Het mag, en er gelden andere regels dan voor aan aanhanger ( zo mag je bijvoorbeeld met sleep wèl harder dan 90 km/h ), maar het gesleepte voertuig moet wel voldoen aan alle eisen zoals gelden voor deze auto. Immers: de auto staat zelfstandig, en met z'n eigen wielen op de weg. APK en verzekeringseisen gelden daarbij ook. Dus een circuitbak zonder kenteken; no-go.

To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:53

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

En het leek je een goed idee om daar een 7 jaar oud topic voor te kicken, omdat?

Ik doe deze maar op slot, om te voorkomen dat er weer allerlei verwarrende discussie losbarst over aanhanger regels, zeker gezien de regels stevig veranderd zijn sinds een aantal van de oude reacties, wat to verwarring kan leiden.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.