Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-11 20:52

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Voor een onderzoek aan de Universiteit van Tilburg doe ik met een drietal groepsgenoten onderzoek naar het leengedrag onder studenten (HBO en WO). De leenmethode hebben we beperkt tot het lenen bij de IB-groep, anders zou de sample te groot moeten worden om alles goed te verklaren. Door middel van een vragenlijst proberen we variaties in het leenbedrag van studenten te verklaren. We hebben een conceptueel model gemaakt met een aantal hypotheses die we later gaan toetsen.

Het invullen van de vragenlijst duurt een paar minuten. Uiteraard zullen de uitkomsten uiteindelijk hier geplaatst worden.

De vragenlijst is hier te vinden: klikkerdeklik. Alvast hartelijk bedankt voor het invullen van de enquete.

Smartdodo heeft toestemming gegeven voor het plaatsen van deze vragenlijst.

Verwijderd

ingevuld.
ik vraag me trouwens wel af wat je met die laatste vraag bedoelde: lenen bij de ib-groep tov het commerciele bankwezen, of lenen als student in het algemeen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 april 2008 @ 21:08:
ingevuld.
ik vraag me trouwens wel af wat je met die laatste vraag bedoelde: lenen bij de ib-groep tov het commerciele bankwezen, of lenen als student in het algemeen?
Idd, daarbij is je studiefinanciering ook een 'lening' tot je de studie betaald...
Ben wel benieuwd wat jullie precies onderzoeken, een lening is erg 'algemeen'.. Hebben we het dan over 10 euro of over 100 euro?
Want voor zelfde geval lenen mensen geld omdat ze dan nog langer een OV jaarkaart mogen bezitten

• Mathijs1
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik quote uit de policy:
Voor enquêtes is het nodig toestemming te vragen aan een moderator van dat forum of de admin van de hoofdgroep. Let er wel op dat je sowieso je onderzoek moet uitleggen en dat er in het topic reden moet zijn voor discussie.
Waar is hier de discussiefactor en uitleg (meer dan 2 regels) van het onderzoek?

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Mathijs1 schreef op zondag 13 april 2008 @ 21:23:
Ik quote uit de policy:

[...]

Waar is hier de discussiefactor en uitleg (meer dan 2 regels) van het onderzoek?
Ik hoop dat de uitkomst van dit onderzoek uiteindelijk reden geeft tot discussie :)

@Denniswerf: je hebt inderdaad wel een puntje. Het gaat ons puur om het bijlenen naast de lening van de prestatiebeurs.

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-11 00:01
Ik ben benieuwd wat eruit komt.
Het zou namelijk best kunnen dat mensen lenen met een ander doel dan alleen de kamer betalen e.d., bijvoorbeeld een schuld aflossen, de ov-kaart of lenen om een buffer aan te leggen voor een extra studie in het buitenland. Ben benieuwd of je dan nog een verband vindt.

[ Voor 11% gewijzigd door marteltor op 13-04-2008 23:09 ]

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Done :P

Mijn MBO tijd, dat telt niet mee voor de vraag "hoeveel jaar doe je al een studie", neem ik aan?

🌞🍃

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-11 00:36
Datafeest schreef op maandag 14 april 2008 @ 13:03:
Done :P

Mijn MBO tijd, dat telt niet mee voor de vraag "hoeveel jaar doe je al een studie", neem ik aan?
ik heb hem wel meegeteld...

• stin
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik zie tot mijn verbazing in de enquete dat het rentepercentage bij IBgroep 4,17% is. Ik ben echter begonnen met een lening van 3.7%?

Klopt die 4,17% want dat vind ik echt hoog.

• Striker2k2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-09 20:14
Hoog? kijk dan maar niet wat banken vragen...
Zet het weg op een spaarrekening en je leent gratis.

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-11 00:01
Moet je wel een spaarrekening met speciale voorwaarden nemen of bij een onbekende bank gaan. Voor zover ik weet is de enige bekende bank zonder regeltjes en een mooi percentage Alex bank met 3.8%.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Stoney187 schreef op maandag 14 april 2008 @ 13:11:
[...]

ik heb hem wel meegeteld...
Als je HBO of WO doet, dan ben je student. Als je MBO doet ben je scholier. Wikipedia bevestigd dit :P. Maar betekend dit dan ook dat MBO niet als "studie" wordt gezien maar als "school", "opleiding" of zoiets?
Ik twijfelde :P

🌞🍃

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-11 00:36
Klopt ik heb zelfs het topic hier op GoT erover gelezen :P Maar aangezien je op het MBO ook studiefinanciering ontvangt dacht ik wel dat het relevant was.

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
stin schreef op maandag 14 april 2008 @ 15:24:
Ik zie tot mijn verbazing in de enquete dat het rentepercentage bij IBgroep 4,17% is. Ik ben echter begonnen met een lening van 3.7%?

Klopt die 4,17% want dat vind ik echt hoog.
Die 4,17klopt zeker :)

MBO hoort er eigenlijk niet bij, is immers geen studie. Maar geeft niet als dat toch ingevuld is, dat zal zo'n kleine groep zijn.

Thanks iig allemaal alvast.

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-11 20:05

PauseBreak

derp!

Wel jammer dat er geen redenen waarom gevraagd worden (kan ook makkelijk in deze vorm). Nu weet je alleen dat ik leen en hoeveel ik leen.
Oh, en wat ik ongeveer van de IB Groep vind. Welke opleiding doe je eigenlijk

Nee, merp!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
PauseBreak schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 00:52:
Wel jammer dat er geen redenen waarom gevraagd worden (kan ook makkelijk in deze vorm). Nu weet je alleen dat ik leen en hoeveel ik leen.
Oh, en wat ik ongeveer van de IB Groep vind. Welke opleiding doe je eigenlijk
Dat zou inderdaad nog beter zijn. Maar dit is geen afstudeeronderzoek of iets dergelijks dus wat dat betreft is het onderzoek iets beperkter. Ik doe trouwens bedrijfseconomie.

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:38

marapuru

db.

Ingevuld en MBO toch maar meegeteld aangezien ik toen ook stufi kreeg :-)
Janusz, nog 3! Je bent er bijna :P

[ Voor 26% gewijzigd door marapuru op 20-04-2008 16:04 ]

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-11 22:17
Ingevuld.

Kleine vraag/opmerking: wat is het verschil tussen het middelste vakje bij vraag 12 en 'geen menig' en wat is het verschil tussen 'geen idee' (vraag 11 en 13) en 'geen mening' (vraag 12)?

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• N3oC
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-11 14:07
Ik heb deze ook maar even ingevuld. Zelf leen ik niet, maar is het niet van belang om de stad waar een student zich bevind (als hij/zij uitwonend is). Of is dit niet direct van belang?

https://www.linkedin.com/in/coenversluis || http://www.judovianen.nl

Pagina: 1