asus p5lp-le vs. xp instaltie

Pagina: 1
Acties:
  • 1.535 views

• Thomastux
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-03 23:02
Naast me staat een HP Pavilion 7760.nl met Vista erop. Dat laatste wil ik erg graag vervangen door XP, alleen loopt de XP setup steeds vast (Stop 0x0000007B: 0xf78d2524, 0xc0000034, 0x00000000).

Heel erg waarschijnlijk zit m dit in de harde schijf controller. Hiervoor kun je bij het starten van de XP setup drivers laten laden (Press F6 to Install a Third Party Driver) maar nergens kan ik die drivers vinden. Heb de sites van HP en Asus uitgepluist en google onveilig gemaakt, maar niets. Ook heb ik geprobeerd de .sys-bestanden die vista gebruikt op een floppy te zetten en die te laten laden, maar dan mist hij het .oem-bestand. Heeft iemand een oplossing?

De specs:
HP Pavilion 7760.nl
Vista Home Premium (en XP home klaar liggen)
Intel 2.8gh CPU
2gig ram
250gb ATA

Verwijderd

Je moet op de site van HP zoeken naar de driver. Als dit werkelijk het probleem is.
Maar dat lijkt me niet je hoort namelijk geen BSOD te krijgen. ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2008 19:03 ]

• Thomastux
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-03 23:02
Verwijderd schreef op zondag 13 april 2008 @ 19:02:
Je moet op de site van HP zoeken naar de driver. Als dit werkelijk het probleem is.
Maar dat lijkt me niet je hoort namelijk geen BSOD te krijgen. ;)
nergens te vinden, wel uitgebreide info over het mobo zelf: http://h10025.www1.hp.com...en&dlc=en&product=3351036

Heb memtest86+ erop los gelaten, die vind geen fouten (was eerder wel het geval, met nieuwe strip ram erin niet meer). En de setup loopt consequent vast na het laden van de NTFS-bestanden.

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
5 mins googlen leverde dit op:
Re: DRIVER NEEDED: ASUS P5LP-LE-00 (Windows XP Professional) [SCSI]
found the driver to install xp on hp box(p5lp-le) w/sata drive at intel, http://www.intel.com/support/chipsets/sb/CS-026488.htm
click download under the matrix storage column (notation 2) , either g31 or p31 select the os you are going to make the disk in, if xp or vista select vista,

32-bit Floppy Configuration Utility for Intel® Matrix Storage Manager (289KB)
7.6.0.1011 8/2/2007 Download is what youre lookin for,
attempt at a direct link-- http://downloadcenter.int...OSs=&OSFullName=&lang=eng at boot do f6, and select "82801gr/gh raid"
however xp home still needs drivers for serial,ethernet,PCI simple com controller,SM bus controller,and vidio controller(vga compat) attempting to fix those now, will let you now if it works.
Maak dus op een andere PC even een cd/flop/stick met de andere drivers erop, iig van de de chipset/nic, anders kom je nergens ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Bitage op 13-04-2008 19:20 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oftewel logisch nadenken...

Wat heb je nodig? HDD controller driver.
Waar zit die HDD controller? In de chipset op het moederbord.
Welk chipset is het? Heb je niet opgezocht, maar Bitage wel :o

Doe dat zelf ook even. Dit hoort echt tot de basiszelfwerkzaamheid die we verwachten voordat je een topic opent. Er staat in de FAQ van dit subforum ook een stuk over hoe onbekend hardware te herkennen. Kan nuttig zijn daarbij, maar niet nodig (zie feit dat Bitage alleen al aan je typenr genoeg had om het te vinden).

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.