Hallo medetweakers,
Ik stel binnenkort een nieuw systeem samen en wil daar een goede geluidskaart bij hebben. Geld speelt geen grote rol, kwaliteit deste meer. Ik ben een fanatiek gamer en wil dan ook graag EAX 5.0 support op mijn geluidskaart hebben. Ik wil ook onder vista werken, dus ik wil geen mogelijkheden missen ten opzichte van wanneer ik in XP zou werken.
Ik had mijn oog laten vallen op de volgende kaarten:
Creative Xtreme Music (EAX 5.0)
Auzentech Prelude 7.1 (EAX 5.0, hoog kwaliteit geluid)
Asus Xonar D2X (EAX 2.0, zeer hoog kwaliteit geluid)
Asus Xonar DX (EAX 2.0, hoog kwaliteit geluid)
De Xonar produceert zeer goed geluid, maar heeft geen X-Fi chip, dus ook geen EAX 5.0.
Laatst dook dit nieuwsbericht op: nieuws: Asus verdedigt Eax-implementatie Xonars
Nu is de Xonar wel interresant, maar is deze geemuleerde EAX geen ramp voor de processor en weegt het wel op tegen de kwaliteit die Creative biedt aan hardwarematige EAX?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen bij het kiezen van de juiste kaart.
P.S. Ik heb de Logitech Z5500.
Ik stel binnenkort een nieuw systeem samen en wil daar een goede geluidskaart bij hebben. Geld speelt geen grote rol, kwaliteit deste meer. Ik ben een fanatiek gamer en wil dan ook graag EAX 5.0 support op mijn geluidskaart hebben. Ik wil ook onder vista werken, dus ik wil geen mogelijkheden missen ten opzichte van wanneer ik in XP zou werken.
Ik had mijn oog laten vallen op de volgende kaarten:
Creative Xtreme Music (EAX 5.0)
Auzentech Prelude 7.1 (EAX 5.0, hoog kwaliteit geluid)
Asus Xonar D2X (EAX 2.0, zeer hoog kwaliteit geluid)
Asus Xonar DX (EAX 2.0, hoog kwaliteit geluid)
De Xonar produceert zeer goed geluid, maar heeft geen X-Fi chip, dus ook geen EAX 5.0.
Laatst dook dit nieuwsbericht op: nieuws: Asus verdedigt Eax-implementatie Xonars
Nu is de Xonar wel interresant, maar is deze geemuleerde EAX geen ramp voor de processor en weegt het wel op tegen de kwaliteit die Creative biedt aan hardwarematige EAX?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen bij het kiezen van de juiste kaart.
P.S. Ik heb de Logitech Z5500.