Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:17
Ik heb van familie een laptop hier welke niet meer wil opstarten maar graag zou ik toch data eraf willen halen zoals foto's e.d.
Ik wilde eigenlijk proberen windows erweer over heen te installeren maar heb idee dat een bootable USB mss handiger is wellicht dat ioemand wat tips en suggesties heeft?

Ik had gezocht op usb recovery tools e.d. maar deze gaf niet echt de resultaten die ik nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Probeer eens om met een Knoppix-CD op te starten (legaal te downloaden). Als het goed is, start dat gewoon op waarna je de betreffende bestanden bv naar een USB-stick kan kopiëren.

[ Voor 15% gewijzigd door pven op 13-04-2008 18:39 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Knoppix CD maken en daarvan opstarten, dan kan je bij je bestanden.

[ Voor 18% gewijzigd door Haaglander op 13-04-2008 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Gaat dat zo makkelijk dan met Knoppix? Nooit van gehoord maar gaat meteen mijn archief handige software in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Yep, daar is het ideaal voor:
What is KNOPPIX®?

KNOPPIX is a bootable CD or DVD with a collection of GNU/Linux software, automatic hardware detection, and support for many graphics cards, sound cards, SCSI and USB devices and other peripherals. KNOPPIX can be used as a productive Linux desktop, educational CD, rescue system, or adapted and used as a platform for commercial software product demos. It is not necessary to install anything on a hard disk. Due to on-the-fly decompression, the CD can have up to 2 GB of executable software installed on it. (over 8 GB on the DVD "Maxi" edition).
:Y)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaser
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 23:40

chaser

Ik heb in het verleden ook te maken gehad met pc,s en laptops die niet meer wilden opstarten
(de opstartbestanden van xp waren naar de knoppen)
Knoppix cdtje er in gedaan en met het brandprogramma van knoppix alle bestanden op cd gebrand die ik wilde bewaren (zat een cd-brander in de pc)
Hierna gewoon weer opnieuw windows er op gezet
Simpel en makkelijk

En ja standaard is het handig om een live-cd bij de hand te hebben bij zulke problemen
(of dat nou knoppix of ubuntu is)

I don't say we all ought to misbehave, but we ought to look as if we could.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

chaser schreef op zondag 13 april 2008 @ 18:56:
En ja standaard is het handig om een live-cd bij de hand te hebben bij zulke problemen
(of dat nou knoppix of ubuntu is)
of een keer een BartPE live CD maken, heb je ook veel plezier van :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Als je de middelen ervoor hebt en er geen garantie meer op de laptop zit, zou je de hardeschijf in een externe USB-behuizing kunnen plaatsen. Sluit hem aan op een andere pc en je kunt zeer eenvoudig een backup van de belangrijke bestanden maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
anton121 schreef op zondag 13 april 2008 @ 19:00:
Als je de middelen ervoor hebt en er geen garantie meer op de laptop zit, zou je de hardeschijf in een externe USB-behuizing kunnen plaatsen. Sluit hem aan op een andere pc en je kunt zeer eenvoudig een backup van de belangrijke bestanden maken.
Dat lijkt me nu weer errug omslachtig aangezien HDD ook weer terug moet en ik extra behuizing kopen moet.
Voor snelle functionaliteiten is die Knoppix idd ideaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Of je nu een extra disk eraan hangt om de data naartoe te backuppen of dat je de disk zelf eruit haalt om de data naar een PC te backuppen - ik zie het verschil eigenlijk niet.

Je moet ergens je data op kwijt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1