Toon posts:

Gigabyte GA-EX38-DS5 wil niet opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 885 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste GoT bezoekers, dit is de eerste keer dat ik hier post en hoop dus niet al teveel fout te doen. Ik ben hier vanwege een probleem met mijn nieuwe systeem. Ik heb de voeding, het moederbord, de CPU en het geheugen aangesloten. als ik de stekker er in doen en hem aan zet gaan alleen de Phase Led lampjes branden van groen naar rood. Dit is het enige wat hij weergeeft. Ik baal enorm dat dit het enige teken van leven is, er kan zoveel fout zijn maar ik weet niet waar ik moet beginnen. Zou iemand me advies kunnen geven?

Met Vriendelijke Groet,

Mentaltino

• _Quinten_
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-04 09:10
1) Post je systeemconfiguratie eens.
2) Ook de 4-pin (of 2x4-pin) CPU stroom aangesloten?
3) Wat heb je zelf al geprobeerd?
4) Doe dit eens: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Verwijderd

Topicstarter
1) Systeemconfiguratie

Processor: Intel Core Duo 2 E8400 3Ghz 6MB L2 Cache 1333Mhz FSB
Moederbord: Gigabyte GA-EX38-DS5
Voeding: Thermaltake Toughpower 600W ATX2
Geheugen: 2x2GB 800-444 XTC Plat K2 OCZ
Videokaart (Momenteel niet aangesloten): Club 3d X HD3870 X2

2) Ook de 4-pin (of 2x4-pin) CPU stroom aangesloten?

De 2x4-pin zit nu linksboven de CPU aangesloten.

3) Wat hebben we zelf al geprobeerd

Stekkertjes nagelopen, en de power switch omgedraaid waardoor hij weer een ander mankement weergaf.

4) Troubleshooter

Deze problemen die hier vermeld staan die zijn niet bij ons van toepassing, het enige wat er gebeurd is dat de Phase Led's aan en uit gaan met het aanzetten van het systeem.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

je zegt dat je de 2x 4pins stekker boven de CPU aangesloten hebt, heb je ook de 20 of 24 pins voedingskabel aangesloten?

Al geprobeerd met een hardeschijf of brander/speler aangesloten?

en het kan zijn dat je mobo je processor niet herkend en je dus eerst een biosflash nodig hebt voordat hij herkend wordt en eindelijk boot.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Stekkertjes nagelopen, en de power switch omgedraaid waardoor hij weer een ander mankement weergaf.
Je zegt dat je de powerswitch hebt omgedraaid en dat die dan een ander mankement gaf. Maar dit is onmogelijk want het maakt niet uit hoe je de powerswitch erop zet. Het is namelijk gewoon een drukknop die kortsluiting maakt tussen de twee draadjes als je de knop indrukt. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ja de 24 pins connector is aangesloten, bios heb ik net geflashed maar helaas zonder resultaat:-( de fans geven ook geen teken van leven, het enige wat gebeurd is dat die phase ledjes heel even aangaan meer gelijk ook weer uit. ik heb ook gecontroleerd op kortsluiting maar kan niks vinden. nog niet geprobeerd met hd en brander, maar het de fans zouden zowiezo toch moeten draaien toch?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2008 18:55 ]

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Uit de kast halen en op tafel of ander niet-geleidend oppervlak zo minimaal mogelijk testen. Voor de rest zou ik eerst de H&OP troubleshooter doornemen voordat ik hier een topic zou openen, da's meer een regel dan uitzondering.
3) Wat hebben we zelf al geprobeerd

Nounou, da's veel geprobeerd..
4) Troubleshooter

Deze problemen die hier vermeld staan die zijn niet bij ons van toepassing, het enige wat er gebeurd is dat de Phase Led's aan en uit gaan met het aanzetten van het systeem.
Geen reden om het niet door te lopen. Het kan werkelijk aan alles liggen. Neem hem eerst maar eens rustig door en probeer wat erin staat. Als het dan nog niet werkt, horen we het vanzelf.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

je zou op z'n minst met de CPU/mem en fans en de voeding aangesloten het BIOS in moeten kunnen komen. en ik zou toch je grafische kaart aansluiten (of een grafische kaart) anders kan je niet eens zien of je het BIOS inkomt!

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
We hebben hem nu minimaal gestart met moederbord>voeding>Proccesor>Geheugen>Videokaart. We kwamen in de bios en ik ben opgelaten dat hij het in ieder geval doet. Bedankt voor de hulp en ik informeer hier wel als hij het doet.

Verwijderd

Topicstarter
Nou net alles ingebouwd en alles doet het! Nu bezig met installeren van windows. Bedankt voor jullie hulp!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 april 2008 @ 21:33:
Nou net alles ingebouwd en alles doet het! Nu bezig met installeren van windows. Bedankt voor jullie hulp!
En wat was het probleem of de oplossing of weet je dat niet :p
Voor de volgende met hetzelfde probleem. ;)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Deze problemen die hier vermeld staan die zijn niet bij ons van toepassing
Niet bepaald dus, je oplossing kwam namelijk rechtstreeks uit de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Volgende keer aub dat niet als interessante lectuur voor op je nachtkastje beschouwen maar de handen uit de mouwen steken en ook DOEN wat erin staat dat wel relevant is. En dat is al snel veel ervan als niets wil opstarten :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.