Toon posts:

Atheros kaart kan geen netwerk vinden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds donderdag heb ik een acer laptop met een Atheros AR5007EG Wireless Network Adapter.
Draadloos internet heeft tot vandaag goed gewerkt. Kon altijd zo'n 5 netwerken vinden.

Maar vandaag werd ik er ineens uitgegooid en kan het kaartje geen enkele netwerk meer vinden. In Event viewer stond dat de maximum TCP-IP attempts was bereikt. Laptop opnieuw opgestart en toen vond ie het netwerk weer, maar kan niet verbinden.

Ik heb de kaart al opnieuw geinstalleerd maar doet nog steeds niks. Soms vind ie het netwerk wel, maar kan gewoon niet verbinden en dan verdwijnt het netwerk ook zo weer uit de lijst.

Ook heb ik geprobeerd de ipconfig te hernieuwen, ook geen resultaat.
en DNS flush.

Owja er staat XP SP2 op de laptop.

Wie kan me helpen zodat ik weer draadloos kan internetten.

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Nieuwste drivers erop gezet?
geeft die niks weer in device manager?
Klopt de accespoint wel waar je na wilt verbinden?

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb de nieuwste drivers die ik kon vinden er op gezet.

In device manager geeft ie aan dat de kaart goed is geinstalleerd.
Ja die klopt ook want die heeft 3 dagen goed gewerkt. Sinds de melding tcp-ip attempts kan ik niet meer draadloos.

Verwijderd

Topicstarter
De kaart ziet het netwerk nu wel, maar kan niet connecten.

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10-2025
Zie je misschien foutmeldingen in je Event viewer. Je melding over die maximale TCP attemps is een beveiliging vanuit XP. Mocht je computer besmet zijn dan schakelt XP je netwerktoegang uit. Mogelijkerwijs heb je een worm te pakken. Of maak je gebruik van een P2P programma?

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

Verwijderd

Topicstarter
In Event viewer zie ik verder geen rare meldingen.
Ik gebruik geen p2p. Ik heb de laptop net 4 dagen, heb alleen een paar programma's erop gezet.

Ben em nu aan het scannen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2008 19:48 ]

• Saab
Als je dit vanaf je laptop tikt hoef je je denk ik niet zo'n zorgen te makenover die max TCP connecties. Je kunt ook met normaal gebruik die limiet al bereiken, stel je hebt 10 Iexplorer's open, Outlook, MSN en nog wat zaken erom heen kun je melding krijgen.

Gebruik je de ingebouwde wireless functionaliteit van XP of een Acer programmatje?

Verwijderd

Topicstarter
Ok,

Ik gebruik gewoon de standaard windowsfunctie.
AVG virussccan vind niks, kaspersky vind een paar dingetjes maar kan niks verwijderen.

Oude driver geprobeerd, No wireless networks were found.
Nieuwe er weer op gegooid. Worden 6 netwerken gevonden. Mijn eigen netwerk kom ik nog steeds niet op. Een open netwerk aangeklikt, heb 2 seconden verbinding en wordt er zo weer uitgeknikkerd.

Ik denk dat ik morgen gewoon maar ga formatteren en kijken of ie het dan wel weer doet.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2008 22:47 ]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:21
Datalimiet bereikt van de netwerkkaart ?

Maaruh.. staat er niet ergens gewoon een schakelaar op je laptop of keycombo die je wifi uitzet ?

[ Voor 55% gewijzigd door DukeBox op 13-04-2008 22:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als een netwerkkaart een datalimiet heeft hoe wis ik die dan?

Ja er zit een knop op mijn laptop waarmee ik de wireless aan en uit kan zetten, en de kaart staat aan.

• DukeBox
Verwijderd schreef op zondag 13 april 2008 @ 22:57:
Als een netwerkkaart een datalimiet heeft hoe wis ik die dan?
Dat kun je op beginnersweb vragen ;)

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:15
Systeem herstel naar gisteren of eer gisteren? Als er conflicteren prorgramma's of patchen zijn geisntalleerd ben je die weer kwijt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal daar morgen eens naar kijken, het is tijd om mijn nest in te duiken.

Verwijderd

Toevallig WPA gebruikt ?
Tijdje terug hetzelfde tegengekomen met een laptop met Atheros chipset. Bleek dat er toen meer driver problemen waren als je WPA gebruikte in combinatie met bepaalde routers/AP. Toen ik heel de boel met WEP configureerde werkte het inderdaad zonder probleem.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2008 23:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dit heeft ook gewoon 3 dagen gewerkt.

Gisteren zei ik dat de kaart meerdere netwerken zag en kon daar 2 seconden meeverbinden. Dit is de Event viewer log die daar bij kwam:

The system detected that network adapter \DEVICE\TCPIP_{22D64D5C-0BD5-4987-8162-A9785826E25F} was disconnected from the network, and the adapter's network configuration has been released. If the network adapter was not disconnected, this may indicate that it has malfunctioned. Please contact your vendor for updated drivers.

Misschien dat jullie daar iets mee kunnen?

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Staat de radio van je network card misschien uit? Sommige laptops hebben daar n sneltoets voor of een knop op de voorkant. Check ook even dat de power saving voor die NIC uitstaat.

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Topicstarter
Nee alles staat goed. Ook de power saving staat goed.

Net systeemherstel gedaan naar vrijdag, maar hij geeft aan No changes are made.
Vanmiddag gewoon maar formatteren denk ik, ik weet het ook niet meer.

Verwijderd

Topicstarter
Update:

Gisteren kon ik connecten met een ander open netwerk die de kaart vond. Deze bleef ook stabiel en heb ik dus een draadloze verbinding gehad. Dus de kaart werkt gewoon.

Waarschijnlijk ligt het aan de combinatie van de kaart en de modem (SpeedTouch 580)? Met de instellingen die de modem heeft, heeft de verbinding 3 dagen gewerkt en sinds zondag dus niet meer.

Iemand een idee?

• DukeBox
Datalimiet van het modem ?

Als je eens een andere encryptie methode probeert, misschien is er wat incompatibiliteit tussen de 2.

[ Voor 66% gewijzigd door DukeBox op 16-04-2008 12:05 ]

• Saab
Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 19:41:
Update:

Gisteren kon ik connecten met een ander open netwerk die de kaart vond. Deze bleef ook stabiel en heb ik dus een draadloze verbinding gehad. Dus de kaart werkt gewoon.

Waarschijnlijk ligt het aan de combinatie van de kaart en de modem (SpeedTouch 580)? Met de instellingen die de modem heeft, heeft de verbinding 3 dagen gewerkt en sinds zondag dus niet meer.

Iemand een idee?
Probeer het eens zonder beveiliging. Schijnt dat WPA wat problemen geeft op en 580. Misschien wil een ander kanaal ook wel helpen. Kijk eens met netstumbler welke kanalen er in gebruik zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Saab op 16-04-2008 12:41 ]

• Exqua
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-12-2025
Ik heb dit probleem ook gehad. heb je onlangs toevallig op je laptop een toetsenbord driver geinstalleerd? hierdoor kan het namelijk voorkomen dat je wireless de heletijd aan en uit gaat. en daardoor verdwijnen de beschikbare netwerken steeds.

Ik heb dit zelf ook gehad. vervolgens de goede driver geinstalleerd en het werkte weer goed.

Suc6 ermee.

Verwijderd

Topicstarter
@ Dukebox en Saab
Ik heb verschillende kanalen geprobeerd, geen succes. Bij netstumbler (ik snap er niet veel van maar goed) staat onder Chan: [2452]. Kan zo niks vinden wat tussen 1 en 13 ligt (of ik kijk niet goed)

Verder heb ik zonder beveiliging geprobeerd en ook WEP, ook bij deze 2 kan ik gewoon niet connecten.

En bij netstumbler als je op Device klikt zie ik 2 x een Atheros kaart staan?? Bij de eerste staat er Atheros achter en bij de andere staat er NDIS 5.1?

@Exqua
Ik heb alleen 1 keer een plug n play toetsenbord er aan gehad. Maar dat was vrijdag en zondag deed de wireless het niet meer. Kan me niet voorstellen dat dat het is.

Verwijderd

Topicstarter
Het wordt nog leuker......

Ik heb vanavond geformatteerd.
XP Pro SP2

Ik heb nog geen updates gedraaid, alleen de drivers geinstalleerd van:
de chipset
CPU
GFX

en de atheros geinstalleerd. Voor deze heb ik ondertussen iets van 4 verschillende drivers geprobeerd.
Ook heb ik de modem gereset.

Het systeem is dus verder compleet kaal.

En het werkt dus niet. De kaart vind geen enkel netwerk.....

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Er staat geen powersaving feature aan van de kaart?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Topicstarter
Nope

• Saab
Kaart wordt wel gezien in je systeem eigenschappen? Heb je een restore gedaan met je Acer CD-rom of een willekeurige XP cd.

Jammer dat je al geformateerd hebt, is een beetje overbodig mi, maar met Netstumbler kun je als het goed is je eigen AP vinden. Staat SSID aan op je AP ST?

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt nu!

Een vriend heeft de laptop nog een keer geformatteerd en drivers gebruikt van een andere Acerlaptop met Atheros. Hij wist dat die laptop probleemloos op wireless ging.
En bij deze is dat vooralsnog ook zo.

Maar om nog even een paar vragen te beantwoorden.
Er zat geen restore CD bij van Acer. Je moest zelf een restoreDVD maken met behulp van een Acerprogramma.
Ik heb gewoon een XPSP2 cd gebruikt.

Even nog de komende dagen afwachten of het blijft werken voordat ik echt begin te juichen.

• Saab
Idd kan een Atheros kaart soms rebranded zijn en alleen willen werken met de laptop manufacting drivers. In mijn IBM laptop bijvoorbeeld ook, ik kan alleen de IBM drivers gebruiken.

Overigens is de Atheros een prima kaartje.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Atheros is inderdaad een prima merk, second that.

• Exqua
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-12-2025
Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 21:46:
Het wordt nog leuker......

Ik heb vanavond geformatteerd.
XP Pro SP2

Ik heb nog geen updates gedraaid, alleen de drivers geinstalleerd van:
de chipset
CPU
GFX

en de atheros geinstalleerd. Voor deze heb ik ondertussen iets van 4 verschillende drivers geprobeerd.
Ook heb ik de modem gereset.

Het systeem is dus verder compleet kaal.

En het werkt dus niet. De kaart vind geen enkel netwerk.....
Welke versie drivers heb je geprobeerd?
En wat voor laptop heb je. ik las dat je een acer had. maar welk type hiervan?
Ik zal eens kijken welke driver ik toen had en deze even uploaden naar mijn website zodat je deze kunt downloaden en evt testen.

Groeten,
Wesley

EDIT: ik heb dus niet verder gekeken dan mijn neus lang is. ik zie nu dat het probleem is opgelost.

Groeten,
Wesley

[ Voor 7% gewijzigd door Exqua op 22-04-2008 13:37 . Reden: Niet verder gekeken dan mijn neus lang is ]

Pagina: 1