Zyxel blijven gebruiken bij overstap naar Telfort

Pagina: 1
Acties:

• poes
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-11 11:32
Ik zit nu nog bij Tweakdsl, maar op 2 juni ga ik over naar Telfort.
Op dit moment gebruik ik een Zyxel 2602HW-61C modem wat ik bij Tweakdsl heb gekregen.

Dit modem is draadloos en bij de overstap naar Telfort kan ik een.....Zyxel modem kopen. Ook een 2602HW maar een ander type.

Kan ik mijn oude modem blijven gebruiken?

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-05 08:51

StratoFarmer

Anke :*

Waarschijnlijk wel ja, dan moet je wel even de ADSL settings/instellingen uit zien te vinden uit een van de telfort threads hier op Got.

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb dezelfde ZyXEL destijds bij m'n Tiscali abbo gekregen, en gebruik hem na de overname van Tiscali door Telfort nog steeds probleemloos (hij kan ook gewoon 20mbit aan).

Wat de settings betreft:

Mode: Routing
Encapsulation: ENET ENCAP
Multiplex: LLC
VPI: 0
VCI: 34

Ga je ook VOIP van Telfort gebruiken? Dan zal je daar ook de settings van moeten aanpassen lijkt me.

• VisionMaster
  • Laatst online: 17-10 21:51

VisionMaster

Security!

ADSL werkt met kanalen. Die kanalen kan je bij de ADSL setting in de Zyxel aanpassen. Iedere ISP heeft zijn eigen kanaal voor up en download. Alle KPN-achtigen gebruiken hetzelfde kanaal (tenminste, dat was vroeger). Dat is het enige dat er verandert zou moeten worden. Verder is er niets bijzonders aan ADSL wat dat betreft.

Als je tevreden bent over je huidige router zou het zonde zijn om een nieuwe te moeten kopen als je die instellingen kan maken in je router.
Caponi schreef op zondag 13 april 2008 @ 18:19:
Ik heb dezelfde ZyXEL destijds bij m'n Tiscali abbo gekregen, en gebruik hem na de overname van Tiscali door Telfort nog steeds probleemloos (hij kan ook gewoon 20mbit aan).

Wat de settings betreft:

Mode: Routing
Encapsulation: ENET ENCAP
Multiplex: LLC
VPI: 0
VCI: 34

Ga je ook VOIP van Telfort gebruiken? Dan zal je daar ook de settings van moeten aanpassen lijkt me.
Uit gebruikers gemak met deze overstap heeft Telfort (KPN eigenlijk) ook die VPI en VCI kanalen in handen gekregen, zodat ook wij hier niets hoefden te veranderen. (Ik ben ook Tiscali en nu Telfort gebruiker).

[ Voor 42% gewijzigd door VisionMaster op 13-04-2008 18:22 ]

I've visited the Mothership @ Cupertino

• poes
Ik heb internet en vast bellen. Zal wel Voip zijn.

• mjszwo
  • Niet online
poes schreef op zondag 13 april 2008 @ 18:23:
Ik heb internet en vast bellen. Zal wel Voip zijn.
Dan mag je na je overstap deze gegeven invullen onder "Voice" op je ZyXEL:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/d-jay/sip.jpg

Je telefoniepassword krijg je van Telfort, althans, dat was bij Tiscali zo.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:05
Bij Telfort koop je trouwens geen modem meer, maar huur je 'm.

• poes
_/-\o_ _/-\o_ Dank u dank u! _/-\o_ _/-\o_

Volgens mij, toen ik MXstream had, huurde ik volgens mij ook een modem van KPN of Planet zelf. Dat was zo'n hackbare Alcatel. Die is ook nooit opgehaald of teruggevraagd.......

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Wat betreft de instellingen van de Internet (ADSL) kant van je router:

Log in op je router -> Advanced Setup -> WAN Setup en daar heb ik de volgende instellingen:
Afbeeldingslocatie: http://www.nikhef.nl/~okoeroo/WANconfigZyxel.png

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Jimster schreef op zondag 13 april 2008 @ 18:41:
Bij Telfort koop je trouwens geen modem meer, maar huur je 'm.
Sinds kort ja. Mijn Zyxel is gewoon mijn eigendom.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Je kan hem gebruiken die je nu hebt, maar let wel op dat er andere firmware in draait en dit heel anders kan werken/reageren! Je ADSL kan minder stabiel zijn en ook VoIP (telefonie) kan anders werken in je ZyXEL dan in een door Tiscali geleverde versie.

En je kan de Tiscali/Telfort firmware er ook niet in zetten helaas.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

bjck schreef op maandag 14 april 2008 @ 08:50:
Je kan hem gebruiken die je nu hebt, maar let wel op dat er andere firmware in draait en dit heel anders kan werken/reageren! Je ADSL kan minder stabiel zijn en ook VoIP (telefonie) kan anders werken in je ZyXEL dan in een door Tiscali geleverde versie.

En je kan de Tiscali/Telfort firmware er ook niet in zetten helaas.
Maar waarom zou het anders moeten reageren? Ow je bedoelt met de Tiscali firmware er op? Als het goed werkt, niet te veel aan doen!

Ik heb dezelfde Zyxel hier (als ik me niet in de exacte versie vergis) en het ding heeft de nieuwste Tiscali firmware voor dat model. Die firmware is enorm onstabiel als ik wat load genereer door bijvoorbeeld een torrent te downloaden. De VoIP verbinding wordt dan slechter of valt zelfs weg. Mijn WPA wireless valt ook weg op hetzelfde moment. Het bedrade netwerk blijft nog wel doorwerken meestal. De Zyxel doet nu alleen nog maar VoIP en NAT-box router spelen en dat gaat net goed.

Als oplossing heb ik er een AirPort Express bij gekocht om behalve AirTunes ook de antenne uit te kunnen zetten op de Zyxel. Nu kan ik alles weer doen en is het stabiel.

Ik kan er dus geen nieuwere firmware op zetten van Zyxel zelf. Dus... wat dat betreft zou het alleen beter moeten gaan als je de niet Tiscali firmware hebt. Het andere is dat Telfort dan zomaar de router configuratie voor je kan instellen. Dat was een service van Tiscali (nee, bedankt), Ik houdt liever mijn eigen config.

Pagina: 1