bjck schreef op maandag 14 april 2008 @ 08:50:
Je kan hem gebruiken die je nu hebt, maar let wel op dat er andere firmware in draait en dit heel anders kan werken/reageren! Je ADSL kan minder stabiel zijn en ook VoIP (telefonie) kan anders werken in je ZyXEL dan in een door Tiscali geleverde versie.
En je kan de Tiscali/Telfort firmware er ook niet in zetten helaas.
Maar waarom zou het anders moeten reageren? Ow je bedoelt met de Tiscali firmware er op? Als het goed werkt, niet te veel aan doen!
Ik heb dezelfde Zyxel hier (als ik me niet in de exacte versie vergis) en het ding heeft de nieuwste Tiscali firmware voor dat model. Die firmware is enorm onstabiel als ik wat load genereer door bijvoorbeeld een torrent te downloaden. De VoIP verbinding wordt dan slechter of valt zelfs weg. Mijn WPA wireless valt ook weg op hetzelfde moment. Het bedrade netwerk blijft nog wel doorwerken meestal. De Zyxel doet nu alleen nog maar VoIP en NAT-box router spelen en dat gaat net goed.
Als oplossing heb ik er een AirPort Express bij gekocht om behalve AirTunes ook de antenne uit te kunnen zetten op de Zyxel. Nu kan ik alles weer doen en is het stabiel.
Ik kan er dus geen nieuwere firmware op zetten van Zyxel zelf. Dus... wat dat betreft zou het alleen beter moeten gaan als je de niet Tiscali firmware hebt. Het andere is dat Telfort dan zomaar de router configuratie voor je kan instellen. Dat was een service van Tiscali (nee, bedankt), Ik houdt liever mijn eigen config.