Duidelijke(re) platform aanduiding in gamereviews

Pagina: 1
Acties:

• guanche
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-04-2024
De game reviews zijn nu al een tijdje een goede aanvulling van tweakers.net. Maar ik heb wel altijd moeite gehad om in één oogopslag te kunnen zien voor wat voor een platform de game is. Zodoende te kunnen beoordelen of het wel interessant is voor mij om te lezen. Nu is dat bij de game reviews meestal wel duidelijk. Maar bij de laatste preview, van Ninja Gaiden 2, is slechts in de tekst een verwijzing naar een B knop een een kleine grijze tag 'xbox' naast het bericht dat duidelijk maakt dat het om een 360 spel gaat.

Vandaar deze suggestie om eens te kijken of het misschien wenselijk is hier eens over na te denken ;) (als dit nog niet al gedaan/geoppert is)

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-02 22:35
In de conclusie staat toch
Ninja Gaiden 2 zou ergens in 2008 in de winkel moeten liggen en verschijnt alleen op de Xbox 360.
Op zich wel een goede plek toch? Volgens mij is de conclusie het meest gelezen stuk uit reviews. Maar misschien is het idd een idee om in de titel een platform icoontje te tonen o.i.d.

Hallo met Tim

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-02 14:52

Arethusa

Niet die server

Als men de tags rechts van de review juist invult brengt dat ook een hoop duidelijkheid. De tags die aangegeven zijn zijn xbox en gaming, misschien kunnen de tags wat specifieker worden en hoef je niet meteen een andere feature in te bouwen.

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

• guanche
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-04-2024
Maar kijk jij altijd eerst dan naar de tags? Ik denk niet dat ze daar prominent genoeg voor zijn om goed te kunnen zien waar het eigenlijk over gaat. Ik zie nu trouwens wel dat het bij de intro naar de review toe wel duidelijk is aangegeven... alleen kom ik persoonlijk dat niet snel tegen (altijd /nieuws en dan klik ik in de review links), in het artikel zelf zou toch wel fijn zijn :)

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-02 19:32

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Ja, ook ik zou hier graag wat meer duidelijkheid in zien. Zeker bij spellen die voor zowel PS3 als X360 zijn/worden uitgebracht, ben ik wel nieuwsgierig welk systeem de reviewer nou getest heeft. Dit ontbreekt in de meeste multiplatform reviews nog wel.

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-02 21:58

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Aan deze verduidelijking wordt inmiddels al gewerkt. De redactie moet straks een artikel niet alleen in 'Gaming' kunnen indelen, maar ook kunnen aangeven voor welk platform een spel geschikt/bedoeld is.

Verwijderd

Wilbert de Vries schreef op zondag 13 april 2008 @ 19:36:
Aan deze verduidelijking wordt inmiddels al gewerkt. De redactie moet straks een artikel niet alleen in 'Gaming' kunnen indelen, maar ook kunnen aangeven voor welk platform een spel geschikt/bedoeld is.
Als je gaat aangeven voor welke platformen een spel geschikt/bedoeld is, zal ook duidelijk aangegeven moeten worden op welk platform het betreffende spel door de redactie getest is. Dit omdat er soms nog weleens verschil wil zijn tussen de diverse platformen in gameplay (een spel dat op PC en consoles komt) of (extra) features e.d. (Wii vs Xbox360).

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-02 21:58

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Daar heb je uiteraard een punt :). Dit wordt nu al aangegeven bij de conclusie, maar zal door de specifieke indeling in bijvoorbeeld de categorie 'Games > Consoles > PS3' nog duidelijker moeten zijn. In de tekst kan worden vermeld dat het spel ook op andere platformen speelbaar is.
Pagina: 1