• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-05 12:14
Goedemiddag,

Ik heb het volgende systeem:

Asus P4P800 deluxe, P4 3ghz 512mb cache, 2x512 mb PC3200, Asus Radeoon 9800XT 256 mb, WD 80gb HD, Plextor PX-116A2 DVD, A-Open CRW5232/AAO PRO CDWR, SB Audigy 2, Win XP pro SP2.

Met het volgende probleem: De optische usb muis muis valt vaak weg, als ik hem er opnieuw inprik doet hij het vaak weer, maar soms ook niet. Soms slaat ook het hele systeem ineens vast, met als enige optie een reset, maar soms blijft hij dan hangen bij de windows streep waarbij ik moet vermelden dat die dan ook niet meer beweegt(je weet wel als je windows opstart voor het welkom scherm..). De stroom eraf is dan nog de enige manier om de boel weer aan de praat te krijgen.

De pc is uit 2003. Ik heb ooit een keer een DVD install gedaan van een gast uit mijn klas, waar allemaal software al opstond enzo. Het viel me toen ook op dat ik zelf geen ADMIN was in WIN XP pro. Ik heb reeds wel een andere harde schijf, maar het probleem blijft. Verder heeft de pc na een schone XP pro install(kaal dus) de volgende users/accounts:

Admin, Guest, Help Assistant, Ik, SUPPORT 388945a0.

Volgens mij moet Ik dat alleen zijn, omdat ik mezelf als Admin opgegeven heb bij installatie...

Iemand suggesties? Ik ga als ik binnenkort tijd heb sowiso de boel uit elkaar schroeven en in elkaar zetten plus een nieuwe install, maar ben bang dat dat weinig uithaalt.. Ik heb wel wat kennis, maar ben geen storing zoeker ofzo...

BVD!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Als je toch gaat schroeven, check dan meteen de Condensatoren op het mobo, vooral die rond de processor. Als deze lekken en/of bol staan, zijn ze defect.

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

• Jovas
K tnx

• Jovas
Usb device not recognized.. !? Ik wordt echt gestoord van dit probleem..

• Jovas
Hmmmzz.. Laatst kreeg ik een melding dat mijn ethernet controller niet meer werkte. Daarvoor een cd romspeler die ontbrak..

Zou dit een voedingsprobleem kunnen zijn?(ik weet het, ik ga het binnenkort uitproberen..)

Ik heb ook al nieuwe mobo drivers geinstalleerd, maar mag ook niet baten..

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Welk merk & type voeding heb je in je PC? (specificaties graag!)

En een illegale en aangepaste XP DVD met Software (van onbekende afkomst) gebruiken is altijd een risico, je weet niet wat er allemaal automatisch wordt geinstalleerd en geconfigureerd.
(bv Trojans of Backdoors)

Heb je de Condensatoren op het mobo nog nagekeken?

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

• Jovas
Ik heb een A-Open H600B kast met bijgeleverde ingebouwde voeding, 350w. zou na mijn werk even moeten kijken welk merk ze erbij leveren.. De pc is uit December 2003...

Wat betreft de condensatoren, ik heb geen idee hoe die eruit zien, maar daar kom ik wel achter als ik meteen de voeding check..

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Asus P4P800-serie geeft vaker vage probs, zie bijv.:

Asus P4P800 SE waarschijnlijk dood?

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-05 15:54

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Het lijkt gewoon tijd te zijn dat die moederborden dood gaan. Van de een op de andere dag kapt mijn P4P800S er ook gewoon mee. Jammer maar helaas denk ik dan. Dingen gaan nu eenmaal stuk.

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

• Jovas
Ja, als een nieuwe voeding en install niet werken ga ik ook maar eens een andere pc kopen.. Wel jammer, machientje draait al sinds eind 2003..

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-05 21:18

M2M

medicijnman

alles slijt, en die P4P800's staan bekend om het feit dat ze nog wel eens de handdoek in de ring gooien. Ik heb ook jaren lang een P4P800 gehad, nooit problemen en draait momenteel in de pc van mijn broertje. Wel een extra casefannetje op de NB gericht maar tot nu toe geen problemen :)

-_-

• Jovas
Echt vaag, probleem is van de een op de andere dag verdwenen.. Draait weer als een zonnetje, fingers crossed lol... Thnx for the feedback!
Pagina: 1