Toon posts:

Problemen/Kernel Panics met partionitioneren (boot camp)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Tweakers,

Ik probeer op mijn mac (10.5) al een paar dagen leopard te isntalleren. Vroger met Tiger ging dit al feilloos. Maar toen ik de boot camp assistent een partitie aan liet maken kreeg ik een eerst een error dat sommige bestanden niet konden worden verplaast.

Toen heb ik even gegooglet op die error, het heeft iets te maken met fragmentatie. Ik heb eerst zoveel mogelijk grote bestanden op een externe HD gezet. Toen iDefrag geprobeerd (oude versie.., geen zin in aanschaf nieuwe). Een quick defrag (3 uur) uitgevoerd maar had geen zin. Normaal hoort er een ander programma bij om dit programma vanaf de boot uit te voeren. Maar omdat het 't programma via de minder legale manier heb gedownload zat dat er dus niet bij.

maargoed, eerst na de defrag waren er een paar errors bij schijfhulp. Die eerst opgelost (kon niet uit Mac OS X) door te booten in veilige modus (Apple + S) en /sbin/fsck -fy uitgevoerd. Toen de schijf hersteld.

Nu krijg ik telkens een kernel panic bij het partitioneren met boot camp assistent. Nadat ik de mac dan restart blijkt de partie infeite wel te zijn "gereserveerd" maar je ziet hem nergens terug en je bent wel dat aantal GB's kwijt. Weer opstarten in veilige modus, fsck -fy. Is weer gefixt.

Als je dit herhaalt krijg je weer kernel panic.

na verder googlen vond ik dat je infeite zelf een partitie aan kon maken voor je aantal GB's voor Windows + ong. 5 GB meer. En daarna kun je die deleten. Daardoor worden automatisch bepaalde bestanden naar "voor" gefragmenteerd. Maar als ik in Mac OS X een partitie aanmaak krijg ik de error: No space left on device. Terwijl ik wel 30 GB ruimte heb. Heeft niets te maken met verschillende grotes, allemaal geprobeerd.

Er is ook een mogelijheid dit te doen vanaf de install cd (partiotneren) , die van Leopard ligt momenteel bij mijn broer en die zie ik voorlopig niet. Heb allen Tiger cd, die werkt maar als ik daar wil partitioneren krijg ik de melding dat alles op het volume word gewist, en daaruit maak ik op mijn huidige bestanden en dat wil ik dus liever niet.

Ik ben echt ten einde raad. Herinstalleren is even geen optie aangezien ik hier alleen een Tiger cd heb.
Heeft iemand hier ervaring mee, en misschien een oplossing?

Bij voorbaat dank,
Edward