HDD opsturen per post, liggend of rechtop?

Pagina: 1
Acties:

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Wegens upgrade naar een 1 TB schijf heb ik mijn oude 250 GB schijf te koop.

Een kennis van mij die aan de andere kant van Nederland woont, wilt deze schijf overnemen, of ik hem op wil sturen.

Ik stuur spullen altijd op in een flink grote doos, gevuld met papiersnippers of opgepropte kranten ter buffer. Bij een harde schijf besteed ik hier nog meer aandacht aan.

Maar nu de vraag:

De harde schijf plat op een bedje van papiersnippers, of rechtop tussen de papiersnippers versturen?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Maakt niet uit, want met het pakje wordt toch wel gegooid en gesmeten ;) Gewoon zorgen voor voldoende demping aan alle kanten dan overleeft ie het wel.

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:08

Pinjataaa

Hit me!

Als het pakketje draait komt ie toch ook plat/rechtop te liggen.. Het is heus niet zo dat het pakketje de hele rit hetzelfde blijft liggen, er wordt mee gegooid, er komen dingen bovenop etc.
Je moet zorgen dat het pakketje niet in kan deuken en dat de schijf niet teveel speling heeft.

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Je moet er voor zorgen dat de HD in het midden van de doos blijft, met een buffer daar omheen tegen deuken/stoten. Hoe maakt niet uit.

Tip: Haal wat karton door de papierversnipperaar, dit is lekker stevig. Zorg dat niet al het verpakkingsmateriaal dezelfde kant op gericht is want dan ka nde HD langzaam naar één kant schuiven tijdens vervoer.

[ Voor 44% gewijzigd door jdm8 op 13-04-2008 16:01 ]

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Wat ik altijd doe: harddisk in antistatische zak, daarna resterende ruimte in het doosje opvullen met wat krantensnippers of papier, en dan zo dat 'ie in dat doosje niet kan bewegen.
Dat doosje dan in het midden van een grotere doos opgevuld met (veel) verscheurde kranten ofzo, zodat ie wel wat kan bewegen en bij gesmijt zacht landt.

[ Voor 24% gewijzigd door MuisM4t op 13-04-2008 17:15 ]

• McWolf82
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-12-2022
Voor zoiets ga je toch geen "hulp" vragen. Beetje onzin topic dit.

McWolf82, wanneer je een topic onzinnig vindt maak dan een topic report aan. Nu is jouw reactie alleen maar onzinniger dan het stellen van de vraag. Overigens is het stellen van een vraag nooit dom of onzinnig, als je zelf maar aantoont geprobeerd te hebben zelf ook tot een antwoord te komen.

[ Voor 70% gewijzigd door een moderator op 13-04-2008 23:30 ]

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-01 13:43

weebl

YARR!

McWolf82 schreef op zondag 13 april 2008 @ 17:17:
Voor zoiets ga je toch geen "hulp" vragen. Beetje onzin topic dit.
Dat jij er geen hulp bij nodig hebt betekent nog niet dat de TS dat wel nodig heeft. En ervaringen delen kan nooit kwaad toch :)

Ik heb een tijdje terug een NAS teruggestuurd naar de winkel omdat ie stuk was. Dit heb ik gedaan door hem in van dat bubbeltjes-plastic te wikkelen, dit met verhuistape dicht te plakken en dit op een bed met krantensnippers in de doos te leggen. Hierboven nog meer krantensnippers en dan de doos dicht doen. Dan moeten ze er echt heel erg hard mee gooien om hem stuk te krijgen hoor :)

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:56
HDD's kunnen best het een en ander hebben als ze niet draaien. Ik zou me er niet al te druk om maken, zolang hij maar niet de ruimte heeft om vrij op en neer te stuiteren in je doosje. :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Ze kunnen inderdaad best wat hebben hoor. 500 G of iets dergelijks? Had nu een pakketje, zaten de schijven ook redelijk los in zo'n fabrikantplastic verpakken met wat air bags ertussen. Ze hebben het gewoon overleefd. Maar ik hoorde al van alles rammelen toen ik de doos aanpakte en ook de postbode ging er niet bepaald zachtzinnig mee om.

Maja je kon zelf ook wel manieren verzinnen om te voorkomen dat hij veel beweegt.

[ Voor 11% gewijzigd door REDFISH op 13-04-2008 18:24 ]

Pagina: 1