Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Welke methode zal ik moeten gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenmiddag

Ik wil een webbased applicatie maken, maar ik ben er achter gekomen dat dat niet gaat werken.
Wat ik wil is dat een gebruiker in 3D door een huis kan lopen ( wordt dus ook steeds gerenderd natuurlijk) en dat de updates van een huis ook steeds binnenkomen. Een kast die er opeens bij staat omdat er gesynchroniseerd is.

Dit kan niet in Java oid omdat java " vast " is.

Nu dacht ik er aan om het met de techniek van google earth te laten ontwikkelen wat waarschijnlijk een duur grapje zal worden.
Welke techniek zal ik hier voor moeten gebruiken?
Ik begrijp dat dit niet op een website kan dus zal de gebruiker de applicatie moeten downloaden.
( grootte van het bestand maakt niet uit omdat het in winkels te verkrijgen is op CD-rom dan)

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:57

Gerco

Professional Newbie

Verwijderd schreef op zondag 13 april 2008 @ 15:06:
Dit kan niet in Java oid omdat java " vast " is.
Dit is natuurlijk onzin. Java kan net zo goed als alle andere programmeertalen data ophalen op runtime en daarmee de weergave aanpassen op elke manier die je je voor kan stellen.
Welke techniek zal ik hier voor moeten gebruiken?
Je zou voor flash kunnen gaan. Grote installed base, streaming mogelijkheden krijg je "gratis", etc.

Misschien moet je je eerst eens inlezen in het onderwerp en goed bedenken wat je nu eigenlijk wilt, dan kun je daarna elke techniek kiezen waar je zin in hebt. Wat jij wilt kan namelijk met zo'n beetje elke techniek van C tot en met Python en Flash. Zeker als het op CD verkrijgbaar moet zijn.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Kwastie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-11 14:28

Kwastie

Awesomeness

flash of flex mischien gebruiken ?

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal me eens orienteren op flash en java.
Maar is het niet te zwaar voor een web based applicatie?
Het wordt in 3dsMax gemaakt, maar het renderen van een 3dwoonkamer met belichting is vaak al 10 minuten voor 1 plaatje. Laat staan als de gebruiker gaat navigeren in de applicatie.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11 14:08
Denk dat je beter voor iets als Shockwave kunt gaan. Kun je maken met Director, waarin je gewoon je max-bestanden kunt importeren. Scripten doe je in de taal Lingo.

Ik weet niet zeker wat daarin je mogelijkheden zijn om te verbinden met externe servers, en dynamisch objecten te plaatsen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik las net iets over de flash media center. Dat je dat realtime kan synchroniseren.
Opzich best interessant.
Maar max bestanden importeren, kan dat ook gewoon in flash MX?

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
Verwijderd schreef op zondag 13 april 2008 @ 15:25:
Ik las net iets over de flash media center. Dat je dat realtime kan synchroniseren.
Opzich best interessant.
Maar max bestanden importeren, kan dat ook gewoon in flash MX?
Neen. Flash MX heeft geen 3D functionaliteit (de laatste CS3 versie wel hier en daar heb ik me laten vertellen).

Verwijderd

Ik wil je niet beledigen, maar als je erg weinig van programmeren af weet, zou ik niet beginnen met het streamen van gerenderde 3D objecten.
Ik weet niet wat je met "vast" bedoeld, maar volgens mij zijn er meerdere wegen die naar Rome leiden en zijn er tientallen programmeertalen en methodes die je kunt gebruiken om je doel te bereiken.
Als ik jou was zou iemand inhuren om het te maken.

• Alex
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-11 17:17
Ik denk dat zowel WPF/Silverlight van Microsoft als Flash en alle nieuwe technieken van Adobe best interessant kunnen zijn.
Deze technieken kunnen worden anagestuurd vanaf een server. Of een client. Ze bieden iig communicatie mogelijkheden.

Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Verwijderd schreef op zondag 13 april 2008 @ 15:06:
Goedenmiddag

Ik wil een webbased applicatie maken, maar ik ben er achter gekomen dat dat niet gaat werken.
Wat ik wil is dat een gebruiker in 3D door een huis kan lopen ( wordt dus ook steeds gerenderd natuurlijk) en dat de updates van een huis ook steeds binnenkomen. Een kast die er opeens bij staat omdat er gesynchroniseerd is.

Ik begrijp dat dit niet op een website kan dus zal de gebruiker de applicatie moeten downloaden.
( grootte van het bestand maakt niet uit omdat het in winkels te verkrijgen is op CD-rom dan)
Verwijderd schreef op zondag 13 april 2008 @ 15:17:
Het wordt in 3dsMax gemaakt, maar het renderen van een 3dwoonkamer met belichting is vaak al 10 minuten voor 1 plaatje. Laat staan als de gebruiker gaat navigeren in de applicatie.
??? Waarschijnlijk snap ik het niet, maar wat wordt er nou waarin getoond en hoe wordt het verspreid?
Want je hebt het over een kast die er opeens bijkomt omdat er gesynchroniseerd is, alles wordt steeds opnieuw gerenderd, verspreiding op cd-rom ( lijkt me dat de data het grootste is, en dat is dus ook wat je wil synchroniseren ), en voor het renderen gebruik je 3dsmax die 10 min bezig is voor 1 plaatje.

Dus dan zie ik iets voor mij als dat alles real-live gerenderd wordt dus ipv 24 frames per sec krijg je 1 frame per 10 min per gebruiker?

Ik snap het niet, maar wat misschien een optie is is om een (freeware-)game engine te pakken ( volgens mij is quake 3 engine gratis ) en dan in 3dsmax je objecten aan te maken en die met de level-editor van je engine in het huis neer te zetten.

Volgens mij zijn er ondertussen een heleboel fps game-engines die vloeiend lopen, je krijgt de objecten er niet bij een synchronisatie in ( tenminste nooit gezien ), maar dat is weer op te lossen door het huis per kamer als level in te delen.
Dan hoef je opeens alleen nog maar een hud /gui te redesignen en een level editor te leren gebruiken.

Verwijderd

Flex, of misschien GWT (Google Web Toolkit (=Java trouwens)), of Java WebStart. In ieder geval iets RIA-achtigs (RIA staat voor Rich Internet Applications). Dus zoek eens op RIA, vergelijk wat dingetjes, probeer wat dingetjes uit en maak je keuze.

@Hieronder, ik denk het ook eigenlijk :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2008 10:57 ]

• Bzam
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-10-2023
Dit vraagt gewoon om Adobe AIR als technologie.

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-11 22:35
WPF?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Een rijtje buzzwords gaat je niet helpen. Wat je ook gaat gebruiken, 2 dingen zijn onontbeerlijk voor een dergelijk project:

- Kennis van zaken
- Ervaring

Ik geloof dat je over beide niet beschikt.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• 1st_Ro
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01-2022
Je zou eens kunnen kijken naar Unity3D (http://unity3d.com/), wellicht dat je daar iets mee kan?

Zoals al eerder wordt gezegd: dit vereist wel enige kennis en ervaring!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:45

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:25

Eijkb

Zo.

SecondLife? Is weliswaar een bestaande applicatie maar goed: Je kan er huizen bouwen en inrichten en is 3D + evt. nog een beetje een hype.

.

Pagina: 1