Sitecom WL183 Beveiliging instellen??

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik zit met een serieus probleem. Ik zit op draadloos internet nu, de snelheid is perfect. Ik gebruik een Sitecom WL 183 router met een WL 181 netwerkkaart. Alleen probleem is, ik krijg onder Windows Vista X64 helemaal geen internetverbinding. Onder XP 64 krijg ik wel internet (ja ik gebruik de nieuwste drivers), maar zodra ik het netwerk wil beveiligen zoals in de handleiding beschreven staat vliegt m'n verbinding eruit en kan ik niks meer, behalve de router via de kabel aansluiten en weer de instellingen terugzetten zoals ze waren. Ik krijg ook geen wachtwoord behalve wat sterretjes (****) en deze kan ik niet ontcijferen, ook niet met een progje. Als ik zelf een sleutel invul is mijn verbinding weg en kan ik ook niet meer inloggen. Een netwerk opzetten via XP 64 zelf werkt ook voor geen meter, ik kan niet eens draadloze netwerken zien. Alleen via de eigen Sitecom software zie ik enkele netwerken incl mijn eigen @ 90 / 100 % ontvangst. De ontvangst is prima, alleen de beveiliging snap ik niks van. Iemand die mij hiermee kan helpen? Zou echt geweldig zijn, aangezien nu de hele straat gratis kan internetten met mijn 300n router. Op Vista werkt de verbinding helemaal niet, wat ik ook nogal vreemd vind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- Wat voor soort beveiliging selecteer jij? (WEP / WPA / WPA2)
- En op wat voor mode staat je router? (Wireless>Basic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 13 april 2008 @ 18:11:
- Wat voor soort beveiliging selecteer jij? (WEP / WPA / WPA2)
- En op wat voor mode staat je router? (Wireless>Basic)
Mijn handleiding zegt dat ik naar de optie WPS moet gaan en niet naar een van die anderen. Ik zie een beetje door de bomen het bos niet meer...
Wat voor mode staat mijn router, gewoon standaard alles. Draadloos bereik is 100 %. In XP werkt het wel alleen de beveiliging wil dus niet werken...In Vista werkt het helemaal niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het volgende staat in de handleiding:

Wanneer u WPS gebruikt met een Sitecom Wireless-N-client, wordt de router automatisch
gecodeerd met WPA-PSK. Als u later verbinding wilt maken vanaf een draadloze client die geen
ondersteuning biedt voor WPS, kunt u de WPA-PSK-code vinden in de routerinterface. Volg de
onderstaande stappen als u wilt zoeken naar de automatische WPA-PSK-code vanaf een
draadloze clientcomputer die al is verbonden.

De handleiding geeft aan dat je dat zo kan doen, maar dat betekent niet dat je dat ook zo moet doen. Je kan natuurlijk ook gewoon handmatig de beveiliging instellen. Probeer eerst is met WPA en als dat werkt kan je bijvoorbeeld WPA2 gebruiken. Hoe je dat doet staat in de volledige engelse handleiding op www.sitecom.com.

http://www.sitecom.com/manuals_result.php?groupid=5&productid=580&Wireless%20Network%20300N%20Router&WL-183

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 14 april 2008 @ 09:57:
Het volgende staat in de handleiding:

Wanneer u WPS gebruikt met een Sitecom Wireless-N-client, wordt de router automatisch
gecodeerd met WPA-PSK. Als u later verbinding wilt maken vanaf een draadloze client die geen
ondersteuning biedt voor WPS, kunt u de WPA-PSK-code vinden in de routerinterface. Volg de
onderstaande stappen als u wilt zoeken naar de automatische WPA-PSK-code vanaf een
draadloze clientcomputer die al is verbonden.

De handleiding geeft aan dat je dat zo kan doen, maar dat betekent niet dat je dat ook zo moet doen. Je kan natuurlijk ook gewoon handmatig de beveiliging instellen. Probeer eerst is met WPA en als dat werkt kan je bijvoorbeeld WPA2 gebruiken. Hoe je dat doet staat in de volledige engelse handleiding op www.sitecom.com.

http://www.sitecom.com/manuals_result.php?groupid=5&productid=580&Wireless%20Network%20300N%20Router&WL-183
Ik heb nu een beveiligd netwerk gekregen (WPA) door die handleiding idd goed te lezen. Er staat:
Pre-shared Key Format You can either select Passphrase (alphanumeric format) or
Hexadecimal Digits (in the “A-F”, “a-f” and “0-9” range) to be the
Pre-shared Key. For example: Passphrase: iamguest
Hexadecimal Digits: 12345abcde
Pre-shared Key The Pre-shared key is used to authenticate and encrypt data
transmitted in the wireless network. Please follow the manner

Ik had waarschijnlijk eerst een verkeerd wachtwoord gebruikt met cijfers waar je alleen letters mag gebruiken. Nu is het netwerk wel beveiligd. Alleen nu nog onder Vista aan de praat krijgen, ik ga dat gewoon proberen met een 2e harddisk zodat ik snel terug op XP kan als het onder Vista niet werkt. Iig bedankt voor de moeite :)
Toch vind ik het vreemd dat dit niet fatsoenlijk wordt uitgelegd in de handleiding die bij de router zit. Dit maakt het niet erg duidelijk maar ok, het werkt tenminste onder XP

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2008 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Offtopic...

duidelijk geval van rtfm dus... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 14 april 2008 @ 11:50:
Offtopic...

duidelijk geval van rtfm dus... :)
Hmm toch niet eigelijk. Ik heb de handleidingen goed doorgelezen, mijn netwerk is netjes WPA beveiligd via Windows XP x64, maar ik heb net Vista geprobeerd te reinstallen op een andere hdd. Alles ging goed, totdat ik verbinding wilde maken. Ik kan de router wel zien etc. maar connecten lukt niet. Bij XP is dit een fluitje van een cent en bij Vista lukt het op geen enkele manier. Hij zegt dingen als "Unidentified network" of "Identifying...." en dan kan ik een beetje op niks gaan wachten want online komt hij niet.
Is er iemand met een WL181 netwerkkaart? Waarschijnlijk gewoon niet compatibel met Vista64 ook al claimen zij dat dat wel zo is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd ik hem em ook en het werkt gewoon onder vista x86 en volgens Pompiedom ook onder de x64 versie:

\[XP32/Vista64] Wifikaart redirect niet naar KPN Hotspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan zal het toch echt aan je viasta driver liggen...ik heb ook een x64 vista laptop en geregeld problemen gehad met drivers, gelukkig niet van mn wifi kaartje :)...

en als je in apparaatbeheer je wireless weggooit en opnieuw installeren en dan via kabeltje microsoft update draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 14 april 2008 @ 15:19:
dan zal het toch echt aan je viasta driver liggen...ik heb ook een x64 vista laptop en geregeld problemen gehad met drivers, gelukkig niet van mn wifi kaartje :)...

en als je in apparaatbeheer je wireless weggooit en opnieuw installeren en dan via kabeltje microsoft update draaien
Dat zou ik eventueel nog kunnen proberen. Anders ga ik maar over op 2 stroomnet adapters...
Weet niet of dat stabiel is tegenwoordig (voor online gaming). Ik heb op XP Battlefield 2 gedaan via deze Sitecom WL181 + WL183 router en ik had ping 14 ongeveer. In 3 potjes ofzo niet EEN keer een lagschok dus de verbinding werkt prima. Is gewoon weer niet goed geprogrammeerd voor Vista of het ligt aan Vista zelf. Die Vista begint me nu wel de keel uit te hangen, iedere keer wel weer wat anders. Vista zou juist alles makkelijker moeten maken, dat wil zeggen geen drivers meer nodig en geen restart bij installatie van hardware. Maar dat waren blijkbaar allemaal fabeltjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 april 2008 @ 15:19:

Via de Microsoft update vind je vaak niet de juiste drivers. Ik adviseer om altijd de nieuwste driver van de fabrikant te download. In dit geval www.site.com. Microsoft is niet degene die de drivers voortbrengt, maar de fabrikant.
Toch vind ik het vreemd dat dit niet fatsoenlijk wordt uitgelegd in de handleiding die bij de router zit. Dit maakt het niet erg duidelijk maar ok, het werkt tenminste onder XP
Ja, dat is zo. Dit komt wel vaker voor bij Sitecom producten. Nu weet je het voor de volgende keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vista zuigt gewoon. Iedere keer weer wat anders.
Terwijl Vista al 2 jaar uit is hebben fabrikanten nog steeds geen fatsoenlijke drivers gemaakt, vooral bij netwerkspullen geldt dit...
Ik ga maar werken met adapters via het stroomnet, dan zal het hopelijk wel werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ff voor de mensen die dit probleem ook tegen komen in de toekomst!
Heb het aan de praat gekregen op Vista x64 :D
Door via Windows update een driver te laten downloaden, die werkte gewoon wel :| Ralink driver is het. Dus ik maar zoeken op de Ralink site en ja hoor, werkende driver. Maar blijft natuurlijk schandalig dat de WL181 + WL183 niet werken met de drivers van Sitecom.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Sitecom maakt dat spul ook niet zelf dus wees maar niet verbaasd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
LuckyY schreef op woensdag 16 april 2008 @ 20:44:
Sitecom maakt dat spul ook niet zelf dus wees maar niet verbaasd.
Ja de chips komen van Ralink Technology. Geweldig :+ Maakt mij niet veel uit. Maar dat ze bij Sitecom op z'n minst dan wel ff een stel werkende drivers erbij zetten op hun site, en niet hun zelfgemaakte zooitje. Achja ben in ieder geval heel blij, dat ik niet 100+ euro voor niks heb uitgegeven voor deze WL181 + 183...
Voor de rest werkt deze combinatie perfect! Zeer hoge snelheden, lage pings en 100 % bereik. Ook perfect voor draadloos te gamen..
Was dus idd zoals Willie zei, Microsoft Update komt met een correct werkende driver en op de eigen site van Sitecom staan drivers die niet eens werken met Vista. Beetje vreemd, maargoed nu weten mensen die ook een van deze producten kopen ook hoe ze het onder Vista moeten laten werken

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2008 00:29 ]

Pagina: 1