In navolging van: Blauw scherm (unmountable etc), chkdsk werkt niet
Het heeft een weekje gewerkt met een nieuwe windows install, nu krijg ik de volgende melding:
Even korte samenvattingen van de foutmeldingen en wat ik geprobeerd heb:
• Blauw scherm: Unmountable_boot _volume
• CHKDSK geeft volgende foutmelding: het volume lijkt een of meer oneherstelbare problemen te hebben (Partitie D & E worden wel herkend en zijn(/lijken) in orde)
• Win XP op Partitie D gepoogd te installeren, maar gaat niet lukken omdat schijf C beschadigd is (C:\ : [onbekende partitie] 13437 MB (13437 MB vrij). )
• Via DOS Fixboot gedraaid, foutmelding bij het booten is nu: NTLDR missing
• Partitie C volledig geformateerd en windows XP (origineel) opnieuw geinstalleerd, alles lijkt weer te werken.
• Paar dagen goed mee kunnen werken en nu dus de volgende foutmelding:
Acer TravelMate 4100
Win XP Home (origineel)
80gb HD
1024 ram DDR2 (paar maanden geleden erin laten zetten)
Ati video kaart X700
Ik heb even een nieuw topic aangemaakt om zo een concrete samenvatting te hebben en in een ander forum (OH). Ik hoop dat iemand een soort verband in de foutmeldingen ziet en kan zeggen of het aan de HD/mobo/geheugen ligt. Memtest ga ik vanmiddag ff draaien.
Het heeft een weekje gewerkt met een nieuwe windows install, nu krijg ik de volgende melding:
Dat er iets stuk is is duidelijk, maar wat? Ik hoop de HDD of geheugen, maar ben bang dat het mobo zijn beste tijd heeft gehad.. Laptop is 2,5 jaar oud en bijna dagelijks mee gereisd.STOP: C0000221 (onjuiste controlesom kopie)
Kopie ole32.dll is mogelijk beschadigd. De controlesom van de header komt niet overeen met de bereikende controlesom.
Even korte samenvattingen van de foutmeldingen en wat ik geprobeerd heb:
• Blauw scherm: Unmountable_boot _volume
• CHKDSK geeft volgende foutmelding: het volume lijkt een of meer oneherstelbare problemen te hebben (Partitie D & E worden wel herkend en zijn(/lijken) in orde)
• Win XP op Partitie D gepoogd te installeren, maar gaat niet lukken omdat schijf C beschadigd is (C:\ : [onbekende partitie] 13437 MB (13437 MB vrij). )
• Via DOS Fixboot gedraaid, foutmelding bij het booten is nu: NTLDR missing
• Partitie C volledig geformateerd en windows XP (origineel) opnieuw geinstalleerd, alles lijkt weer te werken.
• Paar dagen goed mee kunnen werken en nu dus de volgende foutmelding:
Het gaat om:STOP: C0000221 (onjuiste controlesom kopie)
Kopie ole32.dll is mogelijk beschadigd. De controlesom van de header komt niet overeen met de bereikende controlesom.
Acer TravelMate 4100
Win XP Home (origineel)
80gb HD
1024 ram DDR2 (paar maanden geleden erin laten zetten)
Ati video kaart X700
Ik heb even een nieuw topic aangemaakt om zo een concrete samenvatting te hebben en in een ander forum (OH). Ik hoop dat iemand een soort verband in de foutmeldingen ziet en kan zeggen of het aan de HD/mobo/geheugen ligt. Memtest ga ik vanmiddag ff draaien.
[ Voor 4% gewijzigd door Sport_Life op 13-04-2008 14:56 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1