Mijn Speedtouch 780 heeft veel CRC/HEC-errors in de adsl info staan. Deze zijn nog van enkele weken terug toen ik de router nog niet dicht bij het ISRA-punt had staan. Nu wel en sindsdien zijn er weinig tot geen errors bijgekomen maar ik wil het graag goed testen. Daarom wil ik de CRC/HEC-errorinformatie resetten. Door het resetten/rebooten/opnieuw opstarten van het modem gebeurt dit niet. In de telnet-manual heb ik ook geen specifiek commando kunnen vinden. Weet iemand met welk commando ik de errorlog kan wissen?
Nope. De ontvangende data wordt wel naar 0 gezet maar de verzendende data blijft staan. Of er moeten in die 10 lokale foutseconden tijdens een reboot 15000 HEC-fouten worden gegenereerd. Sinds een reboot 2 uur geleden zijn er wel weer een paar ontvangen fouten bij gekomen.
Ik heb mijn SpeedTouch hier in de woonkamer staan met 10m telefoon-installatiedraad (harde kern) tussen het ISRA-punt en de router. Dichter bij het ISRA punt is functioneel niet mogelijk...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0 Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / 0 Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0 Verbindingsverlies (extern): 0 Foutseconden (lokaal/extern): 10 / 0 FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0 CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 338 / 17 HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 15.106 / 8 |
Ik heb mijn SpeedTouch hier in de woonkamer staan met 10m telefoon-installatiedraad (harde kern) tussen het ISRA-punt en de router. Dichter bij het ISRA punt is functioneel niet mogelijk...