Mijn Speedtouch 780 heeft veel CRC/HEC-errors in de adsl info staan. Deze zijn nog van enkele weken terug toen ik de router nog niet dicht bij het ISRA-punt had staan. Nu wel en sindsdien zijn er weinig tot geen errors bijgekomen maar ik wil het graag goed testen. Daarom wil ik de CRC/HEC-errorinformatie resetten. Door het resetten/rebooten/opnieuw opstarten van het modem gebeurt dit niet. In de telnet-manual heb ik ook geen specifiek commando kunnen vinden. Weet iemand met welk commando ik de errorlog kan wissen?
Stroom er even afhalen mischien?
Nope. De ontvangende data wordt wel naar 0 gezet maar de verzendende data blijft staan. Of er moeten in die 10 lokale foutseconden tijdens een reboot 15000 HEC-fouten worden gegenereerd. Sinds een reboot 2 uur geleden zijn er wel weer een paar ontvangen fouten bij gekomen.
Ik heb mijn SpeedTouch hier in de woonkamer staan met 10m telefoon-installatiedraad (harde kern) tussen het ISRA-punt en de router. Dichter bij het ISRA punt is functioneel niet mogelijk...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0 Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / 0 Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0 Verbindingsverlies (extern): 0 Foutseconden (lokaal/extern): 10 / 0 FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0 CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 338 / 17 HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 15.106 / 8 |
Ik heb mijn SpeedTouch hier in de woonkamer staan met 10m telefoon-installatiedraad (harde kern) tussen het ISRA-punt en de router. Dichter bij het ISRA punt is functioneel niet mogelijk...