Onnodig ingewikkelde zinnen in artikel

Pagina: 1
Acties:

• Parasietje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-06-2024
Het gaat over dit artikel: nieuws: Britse medici bezorgd over zelfmoordsites

Misschien is het omdat ik weinig heb geslapen, maar ik moest het artikel echt drie keer herlezen voor ik bepaalde zinnen snapte. Hierbij een poging om de zinnen waar ik over struikelde te vereenvoudigen.
[...] Ze halen bovendien studies aan die laten zien dat het rondhangen op zelfmoordsites en -forums het voor de hulpverlening moeilijker maakt om mensen met zelfmoordneigingen te bereiken. Volgens andere studies zijn mensen die rondhangen op zelfmoordsites en -forums moeilijker bereikbaar voor hulpverleners. Een van de redenen daarvan zou zijn dat er door anderen in de virtuele wereld druk wordt uitgeoefend om over te gaan tot zelfdoding.
Een complicatie in de wetgeving is evenwel dat er voor het daadwerkelijk vervolgen van mensen die online hulp bieden - door het het geven van advies over effectieve methodes op websites - een aanwijsbaar verband moet zijn met een daadwerkelijk geval van zelfmoord. De schrijver van het materiaal moet dus kennis hebben van het specifieke geval waarbij hulp zou zijn geboden. Deze voorwaarde die de wet stelt maakt het vermoedelijk ook lastig om pro-zelfmoordsites te verbieden, of om isp's te verplichten deze te blokkeren.
De britse wetgeving maakt het echt niet makkelijker om dergelijke websites te vervolgen. De wet stelt dat er een aanwijsbaar verband moet zijn tussen de site en een werkelijk geval van zelfmoord. Dit is een moeilijk aantoonbaar verband.
Dit was een enorm moeilijke paragraaf. Hij kan, met een klein beetje moeite, teruggebracht worden tot twee korte zinnen.
De auteurs van het artikel in de British Medical Journal zijn van mening vinden dat internetproviders de kans zouden moeten vergroten dat mensen met zelfmoordneigingen op sites terechtkomen die hulp bieden bij het oplossen van hun problemen, in plaats van bij het beëindigen van hun leven.
Bovenstaande zin bestaat uit DRIE geneste betrekkelijke bijzinnen... Ik heb geprobeerd om het te vereenvoudigen, maar toegegeven, het is niet makkelijk.
De auteurs van het artikel vinden dat internetproviders de zoekresultaten moeten manipuleren. Zij moeten de kans vergroten dat mensen met zelfmoordneigingen op sites terechtkomen die ...

WebDAV in Vista is horribly broken. Ik wil het fixen, maar ben nog steeds op zoek naar de tarball met de source...

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Hmmm... 'k vindt het persoonlijk eigenlijk helemaal geen lastige en ingewikkelde zinnen ? Ik bedoel, juridische stukken ofzo zitten echt een stuk lastiger in elkaar, dit artikel leest voor mij gewoon lekker weg hoor :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Met excuses voor de late feedback: ik kan me zeker in de bezwaren vinden. We gaan het artikel nu niet meer aanpassen, maar het is intern al wel opgepakt.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.