[Exchange 2003] Outlook Express Client geeft time-out

Pagina: 1
Acties:

• SierdW
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-09-2025
Sinds enige tijd heb ik een nieuwe user toegevoegd aan onze mailserver. Het gaat om een kennis die tot voor kort veel spam ontving op haar privé adres. Door haar adres via onze Exchange 2003 server te laten lopen kan een hoop spam worden gedelete op gateway niveau. Ze maakt gebruik van Windows 98, Outlook Express 6 (geloof ik) en haalt de mail binnen via pop3.

De laatste tijd vertoond de client echter kuren, de client geeft een timeout met foutcode 0x800CCC19. Dit gebeurd op (voor mij) willekeurige berichten. Oplossing, of beter workaround, is dat ik via webaccess het bericht verwijder en vervolgens kan ze weer probleemloos mail ophalen. Totdat het weer voorkomt. Het heeft een aantal maanden gewoon goed gewerkt, maar het lijkt dat de kuur steeds vaker voorkomt. Als ik via telnet de berichten opvraag via RETR krijg ik geen foutmeldingen, het lijkt dus voor zover ik weet aan de client te liggen. Op de client heb ik de server timeout in OE al op maximaal gezet, maar dat schijnt ook niet te werken

Is er iemand die dit probleem herkent? Zelf neig ik naar het formatteren van de pc en het installeren van Windows XP met Outlook 2003, echter, als ik me dat werk kan besparen, graag :).

• SierdW
Iemand?

Verwijderd

dat lijkt me een slim plan aangezien je win 98 niet meer kunt update en win 98 dus niet getuned is voor exchange 2003...

dus 2000/XP erop en outlook erop en gas geven...

• SierdW
Verwijderd schreef op maandag 14 april 2008 @ 13:46:
dat lijkt me een slim plan aangezien je win 98 niet meer kunt update en win 98 dus niet getuned is voor exchange 2003...

dus 2000/XP erop en outlook erop en gas geven...
Ik had eigenlijk ergens anders op gehoopt :P, iets wat minder tijd zou kosten aangezien ik dan eerste al haar data veilig moet stellen via haar ongeorganiseerde bestandenstructuur... :/

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Upgraden dan ;)

Verwijderd

SierdW schreef op maandag 14 april 2008 @ 14:29:
[...]

Ik had eigenlijk ergens anders op gehoopt :P, iets wat minder tijd zou kosten aangezien ik dan eerste al haar data veilig moet stellen via haar ongeorganiseerde bestandenstructuur... :/
Dat kan ze zelf toch ook, of is ze a-technisch?
anders gewoon alles op cd'tje laten fikken en dan weer terug zetten...dan blijft het net zo ongeorganiseerd :)

• SierdW
:Y

Ik denk dat ik er wat geheugen bij in prik en XP erop zet, of ze moet besluiten om een nieuw systeem aan te schaffen. Het systeem loopt zowieso niet helemaal lekker, maar ja, wat wil je met Windows 98 :X, volgens mij is dit nog steeds haar eerste installatie. :)

Verwijderd

hahaha, tja dan is het systeem minimaal 5jaar oud....dan zou ik gewoon voor 300 of 400 een nieuw systeempje aanschaffen...dat kost jou het minste tijd denk :P
Pagina: 1