Dacht dat het wel een nuttig idee was om tweakertjes hun hart te laten luchten over de verschillende koelers die ze hebben (gehad). En wat nu goed is!
Zie erg veel vragen naar welke koeler, en veel gebabbel over orb's.
We hebben natuurlijk een probleem: Iedere proc veroorzaakt andere temperaturen, en iedereen leest deze weer anders af
Iedereen hoor je over Orb's, mijn ervaring is dat deze er welliswaar botergeil uitzien, alleen dat ze voor geen meter koelen
Mijn ervaringen in systemen:
- Alpha slot 1 (zonder koper) met dual 26CFM: C300A op 112Mhz bus.
- Artic circle cooler op Athlon classic 500: Mwah, ging 100Mhz sneller dan standaard koeling: 750Mhz
- Standaard dual fan op Athlon 550: perfect, draait (nog steeds) op 1Ghz (cache 1/3)
- Chrome orb op duron 800@800: net zo warm als standaard fl.35,- Neolec
- Alpha met koperen inlay en 26CFM fan op Duron 800@800: stuk koeler dan Superorb (10C)
- Nu op (mijn nieuwe systeem) 1Ghz Tbird, standaard fl.35,- koellichaam met 26CFM fan: Iets te heet (60C stressed), op 1333.
Heb net de nieuwe swiftech besteld, maar die is er pas over 4 weken...
Sjeez..veel te lange post
Zie erg veel vragen naar welke koeler, en veel gebabbel over orb's.
We hebben natuurlijk een probleem: Iedere proc veroorzaakt andere temperaturen, en iedereen leest deze weer anders af
Iedereen hoor je over Orb's, mijn ervaring is dat deze er welliswaar botergeil uitzien, alleen dat ze voor geen meter koelen
Mijn ervaringen in systemen:
- Alpha slot 1 (zonder koper) met dual 26CFM: C300A op 112Mhz bus.
- Artic circle cooler op Athlon classic 500: Mwah, ging 100Mhz sneller dan standaard koeling: 750Mhz
- Standaard dual fan op Athlon 550: perfect, draait (nog steeds) op 1Ghz (cache 1/3)
- Chrome orb op duron 800@800: net zo warm als standaard fl.35,- Neolec
- Alpha met koperen inlay en 26CFM fan op Duron 800@800: stuk koeler dan Superorb (10C)
- Nu op (mijn nieuwe systeem) 1Ghz Tbird, standaard fl.35,- koellichaam met 26CFM fan: Iets te heet (60C stressed), op 1333.
Heb net de nieuwe swiftech besteld, maar die is er pas over 4 weken...
Sjeez..veel te lange post