Fijutsu Siemens MP3 bak

Pagina: 1
Acties:

• MrKikker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-12-2025

MrKikker

Kansenjongere

Topicstarter
Hooi

geen idee of dit de goeie plek is voor dit topic, maar anders knalt een mod em maar ergens anders heen.

iig:
ik heb een vrij leuke Fijutsu Siemens pc staan, klein dingetje. 933mhz celeron, 320mb ram, 15gb hdd.
verder alles ingebouwd qua VGA, LAN, etc.

Nu wil ik deze gaan voorbereiden als MP3 bak, gewoon aansluiten aan wat speakers/versterker en gaan.
nu zat ik een beetje te bedenken hoe ik dit wil gaan doen. ik heb op m'n huidige pc ongeveer 150gb muziekfiles staan en dat past natuurlijk nevernooit op die 15gb hdd.
dus ik zat te denken om m'n 150gb partitie te sharen zodat ik via een netwerk die kan aanspreken.
maar toen bedacht ik me dat winamp dom is en (naar mijn weten) niet via een netwerk een playlist kan afspelen. verder moet die mp3bak remote-controlled worden, want ik schuif em met een lankabel en een voedingskabel de kast in en laat em daar ook staan.

mijn vragen zijn dus:
wat is een gebruiksvriendelijke (ben geen noob, maar wel een 1st time gebruiker) remote-control tool
hoe zorg ik dat ik via LAN op mijn mp3 bak de mp3's afspeel die op mijn 150gb schijf in een andere pc staan afspeel, zonder dat ze op béide pc's worden afgespeeld?

thanksss!

Wie is jouw favoriete fictieve personage? - God

Verwijderd

Volgens mij kun je je hardeschijf partitie delen en dan kun je vanaf alle andere pc's in het netwerk daar gebruik van maken. En kun je dan ook bij windows media player de muziek opzoeken en in een playlist zetten.

Correct me if i'm wrong

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

MrKikker schreef op zondag 13 april 2008 @ 13:30:
Hooi

geen idee of dit de goeie plek is voor dit topic, maar anders knalt een mod em maar ergens anders heen.
:X lekkere instelling :X
maar toen bedacht ik me dat winamp dom is en (naar mijn weten) niet via een netwerk een playlist kan afspelen.
Waar baseer je dit op? Ik doe niet anders dan mp3s via het netwerk afspelen, omdat die gewoon op een servertje staan.
mijn vragen is dus:
wat is een gebruiksvriendelijke (ben geen noob, maar wel een 1st time gebruiker) remote-control tool
Er zijn zat plugins voor winamp, lijkt mij de makkelijkste manier
hoe zorg ik dat ik via LAN op mijn mp3 bak de mp3's afspeel die op mijn 150gb schijf in een andere pc staan afspeel, zonder dat ze op béide pc's worden afgespeeld?
Pak gewoon een netwerkshare en speel vanaf daar af. Zo bijzonder is dat toch niet? En hoe bedoel je zonder dat ze op beide pc's afgespeeld worden?

• MrKikker

MrKikker

Kansenjongere

Topicstarter
haha.
nou sinds ik geen ervaring ermee heb dacht ik dat, omdat ik mp3's op een andere locatie heb staan, ik ze vervolgens op die andere locatie moet afspelen voordat ik ze daadwerkelijk op die mp3 bak kan horen.
maar dit is dus kennelijk niet zo! das mooi

verder bedoel ik met remote-control tool een tool waarmee ik op afstand een pc kan overnemen.

Overgens baseer ik dat winamp het niet kan vinden omdat, als ik bv. mijn playlist load maar de bestanden in die playlist ergens anders neerzet, dat ding gelijk op hol slaat en geen enkel bestand meer kan vinden. maar kennelijk is dit dus niet het geval via een netwerk. das mooi!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

MrKikker schreef op zondag 13 april 2008 @ 13:41:
Overgens baseer ik dat winamp het niet kan vinden omdat, als ik bv. mijn playlist load maar de bestanden in die playlist ergens anders neerzet, dat ding gelijk op hol slaat en geen enkel bestand meer kan vinden. maar kennelijk is dit dus niet het geval via een netwerk. das mooi!
Dat is uiteraard ook het geval via een netwerkdrive. Als jij bestanden verplaatst dan klopt de erwijzing er natuurlijk niet meer in. Misschien is het verstandig als je je even verdiept in absolute en relatieve paden.

• MrKikker

MrKikker

Kansenjongere

Topicstarter
okay, dat is wel logisch uiteraard.

nog aanraders voor een remote-control tool voor de gehele pc?

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
MrKikker schreef op zondag 13 april 2008 @ 13:56:
okay, dat is wel logisch uiteraard.

nog aanraders voor een remote-control tool voor de gehele pc?
Zelf uberhaupt al iets gezocht...? Windows XP Pro (ik neem aan dat je windows gebruikt als je winamp gebruikt), heeft al een ingebouwde remote desktop mogelijkheid die prima werkt...

If I can't fix it, it ain't broken.

• MrKikker

MrKikker

Kansenjongere

Topicstarter
jup, en die is zo brak als een mandje.
ik zat eerder te denken aan Anyplace Control, EchoVNC oid, maar ik wil graag meningen van anderen horen.

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
ik gebruik de ingebouwde remote desktop al jaren hier zonder enige problemen. Ook voor jouw doeleinden zal dit prima gaan :)

• MrKikker

MrKikker

Kansenjongere

Topicstarter
ik zal eens kijken of Remote Desktop te gebruiken is.
punt is namelijk dat ik ook vanaf m'n laptop die mp3 pc wil kunnen aanspreken.
nu weet ik dat dit met progs zoals Anyplace Control etc. geen probleem is, maar of dat met Remote Desktop ook werkt weet ik niet ;)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

MrKikker schreef op zondag 13 april 2008 @ 14:17:
ik zal eens kijken of Remote Desktop te gebruiken is.
punt is namelijk dat ik ook vanaf m'n laptop die mp3 pc wil kunnen aanspreken.
nu weet ik dat dit met progs zoals Anyplace Control etc. geen probleem is, maar of dat met Remote Desktop ook werkt weet ik niet ;)
Waarom zou dat niet kunnen? Echt, doe eens wat moeite en probeer het gewoon. Bevalt je een software pakketje niet dan installeer je een ander.

• MrKikker

MrKikker

Kansenjongere

Topicstarter
Prima, thanks voor de hulp!

nette casemod btw Terw_Dan

• Borizz
MrKikker schreef op zondag 13 april 2008 @ 14:08:
jup, en die is zo brak als een mandje.
ik zat eerder te denken aan Anyplace Control, EchoVNC oid, maar ik wil graag meningen van anderen horen.
Waar baseer je op dat die zo brak is als een mandje...? Hij werkt prima, is sneller dan bijvoorbeeld vnc en je kunt printers / disks mappen over de remote verbinding. Ik werk er op verschillende plekken mee en het is er nog nooit uitgeklapt..

Voor het besturen van winamp op afstand kan je trouwens ook prima wawitray gebruiken. Dan heb je enkel een webbrowser nodig om winamp te besturen.

• MrKikker

MrKikker

Kansenjongere

Topicstarter
haha, alles draait nu gelukkig.
ben inderdaad aan de slag gegaan met remote desktop, en meteen begon de hoofdpijn.
alles aangesloten op de versterker, pc aangezet, via de laptop verbinding gemaakt en...geen geluid?
geen geluidsdrivers, niets.
dus alles weer eraf gehaald en er een beeldscherm op gezet, geluidsdrivers staan er opeens wel op en werken uitstekend.
dus weer aangesloten op de versterker, verbinding via laptop, wéér geen geluid.
afijn, was toch bezig met EchoVNC in te stellen dus dat maar gebruikt. alles ingesteld...en het werkt.

wat blijkt; remote desktop is gay want windows wil voor die remote desktop een geluidsdriver instellen wat dus niet kan dus dan pakt ie z'n eigen drivers maar ipv m'n soundblaster 5.1 drivers.

conclusie: EchoVNC >>>> Remote Desktop
voor mij iig.

• Borizz
Tsja je had ook in Remote Desktop in kunnen stellen dat je het geluid gewoon remote (dus op je server) af wil laten spelen...

Pagina: 1